Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Øresundstog og Pågatog
Øresundstog og Pågatog
Af Ottoemil. 3/08-23, 19:29.
Godaften i forummet
Som tidligere nævnt var jeg en tur i Skåne d. 28.7.2023, og jeg fik kørt en del med Øresundstog og Pågatog.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Øresundstog mod Göteborg med ET 4589 ankommer til Ängelholm

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Øresundstog  ET 4604  holder på Helsingborg C

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Pågatåg-nettet m.v. Da jeg var der, var strækningen Eslöv-Teckomatorp-Ramlösa lukket på grund af sporarbejde.


Pågatogene fylder i år 40 år, hvilket blandt andet blev fejret med en plancheudstilling på Järnvägens Museum.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Efter mit besøg på Järnvägens museum i Ängelholm tog jeg med Pågatåg til Helsingborg, hvor jeg skiftede til et andet Pågatåg til Åstorp, og derfra med et tredje Pågatåg til Kävlinge via Teckomatorp.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
X61 032 og 019 i Åstorp. X61-togene er 4-vognssæt med fællesboggier, bygget af Alstom 2010-2018. Typen kaldes Coradia Lirex Nordic.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
X61 065 i Kävlinge

Fra Kävlinge kørte jeg via Lund til Hjärup. Strækningen Malmö C-Lund, hvor Hjärup ligger, er under udbygning til 4 spor. I Hjärup afvikles trafikken for tiden på et midlertidigt dobbeltspor og midlertidige perroner.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
X61 035 på vej mod Malmö kører ind på den midlertidige station i Hjärup. Til venstre ses den nye 4-sporede strækning. Den nye station i Hjärup ligger i baggrunden ved broen.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lidt nærmere Malmö ligger Burlöv station. Her er de 2 af de 4 nye spor taget i brug. Her er 2 X61-tog på stationen, til venstre nr. 073. Perronen til højre er endnu ikke taget i brug.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
X61 nr. 062 på holder på Malmö C, klar til afgang mod Åstorp via Lomma-Kävlinge-Teckomatorp.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Interiør af X61 nr. 032

v.h.
Ottoemil

Hej Ottoemil,

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Uidentificeret Øresundståg og Pågatåg X61 046 "Spuling", Kristianstad 17.07.2017 (nm).

Om navne på Pågatåg: https://www.skanetrafiken.se/pagatagsnamn .

Bedste hilsener & atter tak
Niels


Gå op Sider:[1]
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak