Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
Gå ned Sider: 1 [2]
Metro M4
Af Ottoemil. 1/10-23, 22:05.
Godaften i forummet.

Igen i dag var linie M4 forlænget fra København H til Nørrebros Runddel.
Det er let at kritisere noget, man ikke selv har noget med at gøre (udover at jeg er 'kunde', som passagerer/de rejsende kaldes i vore dage). Men jeg synes, det er forkert at skilte M4-togene, som forlænges til Nørrebros Runddel, som M3, se plakaten i mit tidligere indlæg i denne tråd. Ikke mindst, når man samtidig skriver, at 'M3 kører fortsat begge veje rundt i hele Cityringen' - øh ja, bare ikke de M3-tog, som ender på Nørrebros Runddel. Og i dag så jeg togviserskiltene på København H metrostation:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Det virker forvirrende at skrive at 'Alle tog i dette spor kører via Kongens Nytorv, København H og Frederiksberg. Nogle tog kører kun til Nørrebros Runddel' - det er jo det samme som at skrive, at alle tog kører til Orientkaj, undtagen de, som ikke gør. Og på det tidspunkt, jeg kørte med, var det faktisk hvert andet tog, som vendte endte på Nørrebros Runddel.
Jeg synes, det havde været mere hensigtsmæssigt at reklamere med, f.eks at 'På visse dage er linie M4 forlænget fra København H til Nørrebros Runddel via Frederiksberg' - og så skilte disse tog som M4 hele vejen, i begge retninger.
Nå, det var egentlig ikke ment som brok - jeg undrer mig bare.

v.h.
Ottoemil

Gå op Sider: 1 [2]
Valby Gasværk
Valby Gasværk

Valby Gasværk åbnede i 1907 og fik fra starten leveret kul fra gashavnen i Københavns havn via en 5 km lang jernbane ejet af gasværket. Her er historien om Valby Gasværks jernbane, lokomotiverne og vognene.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak