Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- København H 2023
Gå ned Sider:[1] 2
København H 2023
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 9/09-23, 16:56.
Seneste redigering: 9/09-23, 19:31 af Tommy Nilsson
Hermed en serie billeder fra København H anno 2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.       

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

København h 2023
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 9/09-23, 17:33.
Smukke foto af en smuk bygning
Kedeligt at banegården aldrig er blevet lukket

København H 2023
Af larsht, København. 9/09-23, 23:56.
Citat fra: hummel_62 Dato  9/09-23, 17:33Smukke foto af en smuk bygning
Kedeligt at banegården aldrig er blevet lukket
Jeg tænker du mener banegraven?

Mvh
Lars

København H 2023
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 10/09-23, 08:24.
Ja sorry banegraven
Ellers er det jo virkelig flot banegård/station

København H 2023
Af Dampfmeisteren. 12/09-23, 11:18.
Citat fra: hummel_62 Dato 10/09-23, 08:24Ja sorry banegraven
Ellers er det jo virkelig flot banegård/station

Man skal da ikke være ked af at banegraven er ikke er blevet lukket?
Hvis den var lukket, var det sket med et 25 etagers højhus, der forhindrede udkigget fra Frihedsstøtten og ned til København H.

København H 2023
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 12/09-23, 11:24.
nå mon??

men ja jeg havde i tankerne en busterminal for lokale bus linjer.

København H 2023
Af Togiudlandet. 12/09-23, 17:37.
Citat fra: Dampfmeisteren Dato 12/09-23, 11:18Man skal da ikke være ked af at banegraven er ikke er blevet lukket?

Præcis, det er da dejligt, at man ikke kun skal se på "motorveje" i området. Jeg håber da heller aldrig man får held med at lukke banegraven til ved Vesterport - for det bliver jo bare en plads til enten et (høj)hus eller parkeringsplads.

København H 2023
Af KKLD. 12/09-23, 17:46.
Citat fra: Togiudlandet Dato 12/09-23, 17:37
Citat fra: Dampfmeisteren Dato 12/09-23, 11:18Man skal da ikke være ked af at banegraven er ikke er blevet lukket?

Præcis, det er da dejligt, at man ikke kun skal se på "motorveje" i området. Jeg håber da heller aldrig man får held med at lukke banegraven til ved Vesterport - for det bliver jo bare en plads til enten et (høj)hus eller parkeringsplads.

Eller man kunne så græs og buske og andet grønt og bygge café/restaurant/bar.

Der er København H og Vesterport da meget oplagte kandidater?

København H 2023
Af Togiudlandet. 12/09-23, 20:45.
Citat fra: KKLD Dato 12/09-23, 17:46
Citat fra: Togiudlandet Dato 12/09-23, 17:37
Citat fra: Dampfmeisteren Dato 12/09-23, 11:18Man skal da ikke være ked af at banegraven er ikke er blevet lukket?

Præcis, det er da dejligt, at man ikke kun skal se på "motorveje" i området. Jeg håber da heller aldrig man får held med at lukke banegraven til ved Vesterport - for det bliver jo bare en plads til enten et (høj)hus eller parkeringsplads.

Eller man kunne så græs og buske og andet grønt og bygge café/restaurant/bar.

Der er København H og Vesterport da meget oplagte kandidater?

Det kommer jo ikke til at ske - pladsen er dyr, og kommunen vil da ikke bruge 150 millioner kroner (som man anslog det kostede i 2017) for at lave en græsplæne ;) Det bliver private, der betaler for en eventuel overdækning, og det gør de kun, hvis det er rentabelt = der skal hus på grunden.

Men min pointe var nu også, at jeg som toginteresseret synes det er rart, at vi rent faktisk kan se togene i byen. Hvorfor skal den skinnebårne kollektive trafik gemmes væk under jorden?

Det må være rigeligt, at de offentlige bænke langs banegraven ved Vesterbrogade og langs Vestre Farimagsgade er vendt ud mod biltrafikken. Præcis som ved Øster Voldgade.

København H 2023
Af Bent Jensen. 12/09-23, 23:33.
Seneste redigering: 12/09-23, 23:36 af Bent Jensen
Jeg kunne da tænke mig at administrationsbygningen langs Bernstorffsgade.blev fjernet men lod konge ventesalen blive, så man åbnede ind til perronerne administration kunne så flyttes, evt til Høje Taastrup eller andet steds??  Ligeledes i den anden side Reventlowsgade, åbne op her så vi fik lys og luftig banegård hvor administrationen så skulle ligge ville være en anden diskussion, Mvh Bent

København H 2023
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 13/09-23, 09:39.
ikke sikker på hvad du drømmer om at få ned.

håber ikke noget af det som er en del af Hovedetbanegården ??

der er hjørnet berntoftgade Tietengade

kan ikke se hvad der burde fjernes mod Rewenlowsgade

København H 2023
Af jacobchristensen. 13/09-23, 09:54.
Seneste redigering: 13/09-23, 09:56 af jacobchristensen
Mon ikke der tænkes på den lille bygning på hjørnet, der oprindelig indeholdt kiosk, bager mv. (Blev den ikke opført i omkring 1980?) Men uanset at den ikke er et arkitektonisk vidunder, ville den nok blive erstattet af noget mere massivt, hvis man rev den ned.

Mht. Rewentlowsgade mener jeg et eller andet sted at have læst noget om planer om at gøre banegården mere tilgængelig fra "bagsiden" i forbindelse med den forestående renovering. Men jeg kan ikke se at man kunne rive noget ned, uden at skade kompleksets sammenhæng.

[Tilføjelse: Her er det nævnt https://byensejendom.dk/article/kobenhavns-hovedbanegaard-skal-moderniseres-for-257-millioner-36396 ]

København H 2023
Af Bent Jensen. 13/09-23, 10:12.
Jeg tænker på administrations bygning til kongelig vente sal, skal blive der, og videre frem den anden side åbne den mur vil måske samtidig fjerne noget af den salg af ulovlige stoffer altså måske hjælpe mod uønskede personer der handler for man kan give politiet bedre mulighe for at se hvad der foregårm Bent

København H 2023
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 13/09-23, 10:19.
Seneste redigering: 13/09-23, 10:24 af Per Holm
Citat fra: jacobchristensen Dato 13/09-23, 09:54Her er det nævnt https://byensejendom.dk/article/kobenhavns-hovedbanegaard-skal-moderniseres-for-257-millioner-36396

Det er vist skrevet af en person der har glemt at transfertunnellen under stationen er åbnet.

De mange penge burde snarere benyttes til at forbedre sammenhængen mellem skinnebåren og vejbåren trafik. Enten ved at forlænge transfertunnellen mod NE med opgange ved den eksisterende busterminal og inde i Tivoli eller ved at flytte bussernes standsningssteder til andre sider af stationen for at komme nærmere til perronsporene.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

København H 2023
Af steenth. 13/09-23, 10:34.
Citat fra: Bent Jensen Dato 12/09-23, 23:33Jeg kunne da tænke mig at administrationsbygningen langs Bernstorffsgade.blev fjernet men lod konge ventesalen blive, så man åbnede ind til perronerne administration kunne så flyttes, evt til Høje Taastrup eller andet steds??  Ligeledes i den anden side Reventlowsgade, åbne op her så vi fik lys og luftig banegård hvor administrationen så skulle ligge ville være en anden diskussion, Mvh Bent
Hele hovedbanegården er fredet. Mig bekendt, de funktioner, som er i bygningen, er mest rettet imod drift, som bruges af bl.a. det kørende personale som mødested og ophold til pauser. De kan ikke flyttes til Høje Taastrup. Derudover ligger nu også Driftcenter Danmark, som også er rettet imod driften, hvor der også tilknytte funktioner, som er relevant for driftcenteret. Men som ikke er ren DSB aktivitet.

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak