Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Københavns Lufthavn 2023
Gå ned Sider: 1 [2]
Københavns Lufthavn 2023
Af KKLD. 3/12-23, 18:50.
Citat fra: mpp Dato  3/12-23, 16:28Med de nye perroner og retningsdrift kan man givetvist lave lidt "magi" ved at få fordelt passagerne ligeligt og så bare køre begge tog ind på samme tid  ;D
Eller måske lægge 30 sekunders holdetid oveni for stationen samt køre flere afgange for at få bedre fordeling.

Var Lufthavn 2023 - KH og forsinkelser Kystbanen
Af Nordexpress. 3/12-23, 22:11.
Seneste redigering: 3/12-23, 22:16 af Nordexpress
Mht. Kbh. H baseres mit udsagn på ren fysisk personlig observation. Mellem juli og oktober har jeg kørt med Nivå-stoptoget ca. hver anden dag. Dette tog var helt utroligt upræcist både indenfor og udenfor myldretid. Det skyldtes både KH og de tog, der terminerer på Østerport og ikke bortrangerer. Og at Helsingørtog havde lidt højere prioritet, men kun i yderst sjældne tilfælde blev sat til at standse på undervejs-stationer.

Ved ren observation kunne det konstateres, at trafikledere disponerer udkørslen fra KH forskelligt. Prioriteten er som jeg ser det at komme væk fra perronsporene på KH. Nogle kan så kun tænke i 'køre i kø', således at forsinkelser påvirker alle andre tog, andre ledere kan lade et tomt tog eller et Øresundstog med fem passagerer forlade perron og derefter afvente viderekørsel ved dværgsignal ved Vesterport, medens Kystbanetog med passagerer får viderekørsel.

Der er jo også større eller mindre kompetencer ved annoncering til passagerer ved uregelmæssigheder.

PS. Lidt polemisk kan man sige, at Nivå-toget var så upræcist, at man ikke burde lade skolebørn anvende toget!

Man kan konstatere, at Banedanmark konstant annoncerer efter trafikledere i DSB-Bladet (Ud-og-Se?), og det må jo betyde, at der konstant er ny folk på jobbet. Gentagen annoncering må være udtryk for et stort gennemtræk, om det er tilfældet ved  jeg ikke.

Hvad det hedder i procedurerne eller om der findes statistikker aner jeg heller ikke.   

Københavns Lufthavn 2023
Af anho. 3/12-23, 23:08.
Citat fra: Nordexpress Dato  3/12-23, 22:11Man kan konstatere, at Banedanmark konstant annoncerer efter trafikledere i DSB-Bladet (Ud-og-Se?), og det må jo betyde, at der konstant er ny folk på jobbet. Gentagen annoncering må være udtryk for et stort gennemtræk, om det er tilfældet ved  jeg ikke.

Hvad det hedder i procedurerne eller om der findes statistikker aner jeg heller ikke.   

Jeg var ude ved Trafiktårnet på Kulturnatten, og der sagde de at "trafikleder" er en form for indgangs-position til BaneDanmark, og at de fleste rykker videre til andre stillinger inden for 2-5 år.

Københavns Lufthavn 2023
Af Svend. 3/12-23, 23:26.
Citat fra: anho Dato  3/12-23, 23:08
Citat fra: Nordexpress Dato  3/12-23, 22:11Man kan konstatere, at Banedanmark konstant annoncerer efter trafikledere i DSB-Bladet (Ud-og-Se?), og det må jo betyde, at der konstant er ny folk på jobbet. Gentagen annoncering må være udtryk for et stort gennemtræk, om det er tilfældet ved  jeg ikke.

Hvad det hedder i procedurerne eller om der findes statistikker aner jeg heller ikke. 

Jeg var ude ved Trafiktårnet på Kulturnatten, og der sagde de at "trafikleder" er en form for indgangs-position til BaneDanmark, og at de fleste rykker videre til andre stillinger inden for 2-5 år.

.... men ikke nødvendigvis stillinger i Banedanmark.

Københavns Lufthavn 2023
Af andersj, Aalborg. 4/12-23, 01:17.
"Trafikleder" er jo også en tidsbegrænset stilling, alt efter hvor lang tid Alstom har tænkt sig at bruge på at udrulle Signalprogrammet. Der er mange trafikledere der har søgt nye græsgange pga. usikkerheden omkring fremtidig opsigelse eller forflyttelse til toiletrullen eller køkkenrullen.

Det er også noget der kan ramme s-banen om nogle år, når den førerløse drift kommer tættere på. Dem der er lokomotivførere i S-tog har selvfølgelig en fordel med deres uddannelse i bagagen, men dem der ansættes som bybanefører nu bliver virkelig en tidsbegrænset fornøjelse.

Anders

Københavns Lufthavn 2023
Af RasmusD. 4/12-23, 01:34.
Citat fra: andersj Dato  4/12-23, 01:17"Trafikleder" er jo også en tidsbegrænset stilling, alt efter hvor lang tid Alstom har tænkt sig at bruge på at udrulle Signalprogrammet. Der er mange trafikledere der har søgt nye græsgange pga. usikkerheden omkring fremtidig opsigelse eller forflyttelse til toiletrullen eller køkkenrullen.

Jeg tror ikke der er nogen forventning om at systemet bliver fuldautomatisk selv efter softwaren til driftsplanlægning og -afvikling bliver klar. Ved alle uregelmæssigheder og akut opståede behov skal der jo mennesker til.

Selv metroen har trafikledere.

Københavns Lufthavn 2023
Af andersj, Aalborg. 4/12-23, 02:27.
Citat fra: RasmusD Dato  4/12-23, 01:34
Citat fra: andersj Dato  4/12-23, 01:17"Trafikleder" er jo også en tidsbegrænset stilling, alt efter hvor lang tid Alstom har tænkt sig at bruge på at udrulle Signalprogrammet. Der er mange trafikledere der har søgt nye græsgange pga. usikkerheden omkring fremtidig opsigelse eller forflyttelse til toiletrullen eller køkkenrullen.

Jeg tror ikke der er nogen forventning om at systemet bliver fuldautomatisk selv efter softwaren til driftsplanlægning og -afvikling bliver klar. Ved alle uregelmæssigheder og akut opståede behov skal der jo mennesker til.

Selv metroen har trafikledere.

Det er rigtigt, men de kommer til at sidde i toiletrullen eller køkkenrullen i Fredericia eller København med satellitarbejdspladser i Aarhus og Aalborg. Det er ikke let at sælge et job i kommandoposten i Esbjerg, når den lukker indenfor 2 år.

Anders

Citat fra: Nordexpress Dato  3/12-23, 22:11Mht. Kbh. H baseres mit udsagn på ren fysisk personlig observation. Mellem juli og oktober har jeg kørt med Nivå-stoptoget ca. hver anden dag. Dette tog var helt utroligt upræcist både indenfor og udenfor myldretid. Det skyldtes både KH og de tog, der terminerer på Østerport og ikke bortrangerer. Og at Helsingørtog havde lidt højere prioritet, men kun i yderst sjældne tilfælde blev sat til at standse på undervejs-stationer.

Ved ren observation kunne det konstateres, at trafikledere disponerer udkørslen fra KH forskelligt. Prioriteten er som jeg ser det at komme væk fra perronsporene på KH. Nogle kan så kun tænke i 'køre i kø', således at forsinkelser påvirker alle andre tog, andre ledere kan lade et tomt tog eller et Øresundstog med fem passagerer forlade perron og derefter afvente viderekørsel ved dværgsignal ved Vesterport, medens Kystbanetog med passagerer får viderekørsel.

Der er jo også større eller mindre kompetencer ved annoncering til passagerer ved uregelmæssigheder.

PS. Lidt polemisk kan man sige, at Nivå-toget var så upræcist, at man ikke burde lade skolebørn anvende toget!

Man kan konstatere, at Banedanmark konstant annoncerer efter trafikledere i DSB-Bladet (Ud-og-Se?), og det må jo betyde, at der konstant er ny folk på jobbet. Gentagen annoncering må være udtryk for et stort gennemtræk, om det er tilfældet ved  jeg ikke.

Hvad det hedder i procedurerne eller om der findes statistikker aner jeg heller ikke.   

Du skal jo huske på at trafiklederne ingen anelse har om hvor mange passagerer der er i de enkelte tog. Derudover kan det jo godt være en fordel at få dem ud og holde i kø ved Vesterport, frem for blokere et perronspor, hvis der holder tog i kø fra den anden side og venter på at komme ind på Kh.

Fra K24 tænker jeg problematikken med Helsingør tog prioriteres først, forsvinder... Der er de alle Helsingør tog ;)

Københavns Lufthavn 2023
Af KKLD. 4/12-23, 14:03.
Citat fra: Frank Poulsen Dato  4/12-23, 06:24Du skal jo huske på at trafiklederne ingen anelse har om hvor mange passagerer der er i de enkelte tog. Derudover kan det jo godt være en fordel at få dem ud og holde i kø ved Vesterport, frem for blokere et perronspor, hvis der holder tog i kø fra den anden side og venter på at komme ind på Kh.

Fra K24 tænker jeg problematikken med Helsingør tog prioriteres først, forsvinder... Der er de alle Helsingør tog ;)

Der er dog stadigvæk myldretidstog til Helsingør som springer stationer over. De får nok prioritet  ;)

Københavns Lufthavn 2023
Af Petteri. 4/12-23, 16:13.
Seneste redigering: 4/12-23, 16:15 af Petteri
Citat fra: KKLD Dato  4/12-23, 14:03
Citat fra: Frank Poulsen Dato  4/12-23, 06:24Du skal jo huske på at trafiklederne ingen anelse har om hvor mange passagerer der er i de enkelte tog. Derudover kan det jo godt være en fordel at få dem ud og holde i kø ved Vesterport, frem for blokere et perronspor, hvis der holder tog i kø fra den anden side og venter på at komme ind på Kh.

Fra K24 tænker jeg problematikken med Helsingør tog prioriteres først, forsvinder... Der er de alle Helsingør tog ;)





Det bliver jo som udgangspunkt kørt af MG, så lad os se nu se om de kommer ud at køre. Det bliver nok dem der ryger først ved driftsforstyrrelser.
Der er dog stadigvæk myldretidstog til Helsingør som springer stationer over. De får nok prioritet  ;)

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak