Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- NRFAB TMe 1529 får testet ETCS
NRFAB TMe 1529 får testet ETCS
Af frederikhk. 30/09-23, 15:00.
Seneste redigering: 30/09-23, 15:03 af frederikhk
Ifølge ny SSB skal NRFAB TMe 1529 have testet mobilt ETCS-anlæg på strækningerne (Esbjerg) - Skjern og Herning- Skjern. Mon den kan tages i brug hvis alt går godt, eller er dette bare forud for dokumentationshelvedet?

https://bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/ORF/Supplerende-Sikkerhedsbestemmelser-ORF/SSB-2023_808-SR_ORF

Du kan nok regne med, at det bare er starten. Hvis den overhaler de øvrige lokomotiver der holder i dvale i flere år og venter på godkendelser, tror jeg først skandalen ruller.

Citat fra: banemanden Dato  1/10-23, 15:36Du kan nok regne med, at det bare er starten. Hvis den overhaler de øvrige lokomotiver der holder i dvale i flere år og venter på godkendelser, tror jeg først skandalen ruller.

Enig i at det bare er starten, men det lyder til, at du forudsætter det er trafikstyrelsen, der er årsag til den flerårige dvale i godkendelsesprocesserne. Det kunne jo også være den anden part i sagen, der er sløv, og i så fald kan det jo fint ende med at TMe kommer hurtigere igennem.

Det er ERA der tager ekstremt lang tid om det, i følge statusrapporterne om signalprogrammet.

Citat fra: AndreasM Dato  1/10-23, 16:26
Citat fra: banemanden Dato  1/10-23, 15:36Du kan nok regne med, at det bare er starten. Hvis den overhaler de øvrige lokomotiver der holder i dvale i flere år og venter på godkendelser, tror jeg først skandalen ruller.

Enig i at det bare er starten, men det lyder til, at du forudsætter det er trafikstyrelsen, der er årsag til den flerårige dvale i godkendelsesprocesserne. Det kunne jo også være den anden part i sagen, der er sløv, og i så fald kan det jo fint ende med at TMe kommer hurtigere igennem.

Tjah, lokomotiverne er klar flere steder :) De kan jo ikke godkendes, før de er bygget om og testet af. Som en anden så rigtigt skriver, er det særligt ERA der er årsag til det. Plus nogle småpinlige fejl fra danske myndigheder som at glemme at godslokomotiverne fx også skal trække vogne og sådan noget.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus. Pris 380 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak