Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Statusrapport for Signalprogrammet august 2023
Gå ned Sider: 1 [2]
Statusrapport for Signalprogrammet august 2023
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 18/10-23, 11:58.
Citat fra: andersww Dato 18/10-23, 11:51... for det halve af hvad Bombardier mente det skulle koste.

https://ing.dk/artikel/banedanmarks-egne-ingenioertropper-goer-pendlerstraekning-klar-til-eltog-til-den-halve-pris

Lad os nu se det blive færdigt og ibrugtaget før vi får armene højt op. Banedanmark kan vel nøjes med at beregne en lavere risikopræmie end en privat byder skal gøre men det betyder ikke at der ikke er en risiko ...

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Det skal tilføjes at Banedanmark har opnået besparelser ved at insource valideringskompetencer, i følge et dokument til Transportudvalget.

Jeg husker at den gns. årlige løn for en ingeniør i den tidligere Bombardierenhed lå meget tæt på et 7-cifret tal, så det er ikke overraskende, at BDK opnår besparelser ved at indsource :-)


Citat fra: Choo choo Dato 18/10-23, 13:30Jeg husker at den gns. årlige løn for en ingeniør i den tidligere Bombardierenhed lå meget tæt på et 7-cifret tal, så det er ikke overraskende, at BDK opnår besparelser ved at indsource :-)


Nu kender jeg sådan set både beregninger fra Bombardier, Banedanmarks budget til formålet, og den temmelig syrede proces, der førte til at projektet ikke blev gennemført dengang. Banedanmark kan lave projektet billigere på tre punkter: 1: De kan reducere bufferen på validatortimer. 2: de kan vælge en billigere teknisk løsning, end den dyre de specificerede i udbuddet, 3: de kan spare en del i projekteringen, da de har beholdt materialet. Der er ikke belæg for ideer om tårnhøje lønninger eller overdrevent brug af "kolde hænder". Artiklen i ingeniøren bærer desværre også præg af en uvilje mod at huske detaljerne, men det er jo også ligemeget - det handler om at få gjort noget ved  jernbanen, så bedre sent end aldrig.

Lasse

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak