Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Arriva aflysninger
Arriva aflysninger
Af Lyntoget. 22/10-23, 22:23.
Der har her hen over weekenden været rigtig mange aflysninger på forskellige Arriva strækninger der skyldes Materiel forhold og personale forhold ,  er men helt begyndt og lade være med og vedligeholde togene, ( men har måske også sparet folk på værkstederne væk )
at men i weekenden ikke kan kører alle afgang pga. materiel forhold  så ser det sort ud   

Arriva aflysninger
Af Lyntoget. 22/10-23, 22:34.
Men har ikke engang et beredskab ved nedbrud,  men aflyser bare et tog skal skal kører en tur, og beder det om og kører ud og trække det nedbrudte tog væk,  så sætter men bare passagererne af og siger der kører et tog om 1 time  hvis det ikke også bliver aflyst 

Arriva aflysninger
Af vollensir. 23/10-23, 01:43.
Ja hurra for udliciteringen, det er hvad man får ud af det. Men det fatter politikerne og EU jo ikke noget af desværre. Arriva eller Arrivas nye ejere mener de taber penge hver dag de kører tog i det jyske og på Fyn. Man har ikke det antal togsæt til rådighed til den daglige drift, som man efter kontrakten skulle have. Derfor er visse afgange erstattet med togbus på Thybanen, og man kører nedformeret på flere morgenafgange.

Man mangler simpelthen køreklare togsæt, på grund af manglende reservedele, store eftersyn og nogle betydelige mere nedslidte Desiro tog. End man var blevet lovet fra DSB.

Cirka halvdelen af KSMerne, dem der tjekker biletterne i togene, skal fyres da man ikke får alle de penge ind der udskrives bøder/kontrolafgifter for.

Og man har ikke på samme måde, personale til at sidde rådighed som hos DSB...


Arriva aflysninger
Af Petteri. 23/10-23, 05:42.
Gad vide om Mutares ønsker at byde ind på nye kontrakter, når de relevante strækninger skal i udbud igen? For hvis ingen anden byder, skal DSB så tvinges til at køre de strækninger af staten?

Arriva aflysninger
Af olst. 23/10-23, 08:36.
Flere togsæt ude af drift efter at have ramt væltede træer under uvejret.

Arriva aflysninger
Af 1993matias, Kh. 23/10-23, 09:05.
Det handler jo også om, hvordan udbuddet er skruet sammen. Hvis man udelukkende vægter på pris, så får man jo det, som er Arriva Tog i Danmark. Noget, der udelukkende fokuserer på profit her og nu.

Andre steder er kontrakterne anderledes, hvor operatøren måske får en bonus for at opnå en bestemt passagervækst eller at øge kundetilfredsheden. Eller man lægger måske større vægt på rejsekomfort eller service frem for udelukkende at vurdere operatørerne på pris.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Arriva aflysninger
Af RasmusD. 23/10-23, 10:55.
Citat fra: Petteri Dato 23/10-23, 05:42Gad vide om Mutares ønsker at byde ind på nye kontrakter, når de relevante strækninger skal i udbud igen? For hvis ingen anden byder, skal DSB så tvinges til at køre de strækninger af staten?

Jeg har svært ved at forestille mig, at Mutated har købt Arriva Danmark udelukkende for at afvikle det.

Så vidt jeg husker, var der to eller tre brydere til det sidste udbud.

Arriva aflysninger
Af Krabsen. 23/10-23, 15:24.
Citat fra: RasmusD Dato 23/10-23, 10:55Så vidt jeg husker, var der to eller tre brydere til det sidste udbud.

Og Mutares kunne åbenbart modstå en halv Nelson?

8)

(duk og uden for rækkevidde)

Arriva aflysninger
Af RasmusD. 23/10-23, 18:05.
Citat fra: Krabsen Dato 23/10-23, 15:24
Citat fra: RasmusD Dato 23/10-23, 10:55Så vidt jeg husker, var der to eller tre brydere til det sidste udbud.

Og Mutares kunne åbenbart modstå en halv Nelson?

8)

(duk og uden for rækkevidde)

Jeg er efterhånden overbevist om at autokorrektur indsætter lige så mange stavefejl som det retter  ;D

Citat fra: vollensir Dato 23/10-23, 01:43Ja hurra for udliciteringen, det er hvad man får ud af det. Men det fatter politikerne og EU jo ikke noget af desværre. Arriva eller Arrivas nye ejere mener de taber penge hver dag de kører tog i det jyske og på Fyn. Man har ikke det antal togsæt til rådighed til den daglige drift, som man efter kontrakten skulle have. Derfor er visse afgange erstattet med togbus på Thybanen, og man kører nedformeret på flere morgenafgange.

Man mangler simpelthen køreklare togsæt, på grund af manglende reservedele, store eftersyn og nogle betydelige mere nedslidte Desiro tog. End man var blevet lovet fra DSB.

Cirka halvdelen af KSMerne, dem der tjekker biletterne i togene, skal fyres da man ikke får alle de penge ind der udskrives bøder/kontrolafgifter for.

Og man har ikke på samme måde, personale til at sidde rådighed som hos DSB...



Med DSBs omkostningsniveau tror jeg såmænd at Thybanen ville være lukket for længst. Konkurrenceudsættelse er i sig selv godt, men det kræver kompetencer hos både køber og sælger, og  en strategi for, hvad man vil have. for MVJ udbuddet ville man have den laveste pris og det har man så fået. Der er tilsvarende andre udbud rundt om i verden, hvor man har fået vækst, bedre tog osv osv.
Det giver ikke mening at diskutere, om man skal have udbud. Det har været vedtaget siden 2016 baseret på forhandlinger siden 1997. Det vil istedet være dejligt, om politikerne ville diskutere, hvilken strategi jernbanen skal have, og hvordan man (gennem de lovpligtige udbud) får indført denne. Det har man jo i forvejen gjort på busser og færger - der er jo ikke mange der for alvor savner Combus, DSB -rederi eller som udelukkende flyver med SAS.

Lasse

Arriva aflysninger
Af Theis Andersen. 27/10-23, 14:33.
Jeg kom lige i tanke om denne her.

https://youtu.be/isVDaqFJN48?si=o6W6OsSNjeIDOk9S


Gå op Sider:[1]
DSB MV 115ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak