Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Et par timer i det Nordtyske - Del 1.
Onsdag eftermiddag tilbragte jeg et par timer i det Nordtyske i området omkring Niebüll, resultatet blev nogle billeder og lidt video.
Som jeg tidligere har kundgjort, så er tysk ikke en spidskompetence og min viden om hvad der ses er lidt begrænset.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DB BR 245 025-2 på Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DB BR 245 026-0 på Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DB BR 245 212-6 på Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DB Bqmbdfa 75 009-1 på Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nexrail Vossloh DE 12 på Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
RDC 03 - Sandy på Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vandtårnet ved Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stellwerk Nf i nordenden af Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ausfahrsignal/udkørselssignal (?) på Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Den nordlige udkørsel fra Niebüll station. 25. oktober 2023 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Skilt ved indkørslen til maskindepotet i Niebüll. 25. oktober 2023 (tdr)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Et par timer i det Nordtyske - Del 1.
Af Thorfinn. 28/10-23, 12:13.
Seneste redigering: 28/10-23, 12:15 af Thorfinn
[
Citat fra: T. Rithmester Dato 26/10-23, 22:53Skilt ved indkørslen til maskindepotet i Niebüll. 25. oktober 2023 (tdr)
Wow - det skilt har til december stået der i 30 år og skiltet et løgn. Nogle nyheder har brug for mere tid at nå frem. Den 31.12.1993 hold "Bundesbahn" og "Reichsbahn" op at eksistere.
Signalanlægget ligner noget fra 70erne. Det hele ligner et museum, trist, trist, trist...

ingen skyder budbringeren
tak for billederne,

Et par timer i det Nordtyske - Del 1.
Af Mikkelhk, Lunderskov. 28/10-23, 12:34.
Citat fra: Thorfinn Dato 28/10-23, 12:13Signalanlægget ligner noget fra 70erne.
Så skulle du se selve sikringsanlægget: http://www.stellwerke.de/bilder/anb.html . Ja, det er stadig det gamle mekaniske anlæg fra 1926 der benyttes, det forventes nedtaget indenfor de næste 3-4 år.

Hilsen Mikkel

Citat fra: Mikkelhk Dato 28/10-23, 12:34
Citat fra: Thorfinn Dato 28/10-23, 12:13Signalanlægget ligner noget fra 70erne.
Så skulle du se selve sikringsanlægget: http://www.stellwerke.de/bilder/anb.html . Ja, det er stadig det gamle mekaniske anlæg fra 1926 der benyttes, det forventes nedtaget indenfor de næste 3-4 år.

Lækkert, så er der jo grobund for endnu nogle ture ned for at se på lækkerierne  ;D

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Citat fra: Mikkelhk Dato 28/10-23, 12:34Så skulle du se selve sikringsanlægget: http://www.stellwerke.de/bilder/anb.html . Ja, det er stadig det gamle mekaniske anlæg fra 1926 der benyttes, det forventes nedtaget indenfor de næste 3-4 år.
OMG.

Hvis du nu siger ikke køreplanen kalkuleres på en Mercedes Euklid - for så forstår jeg alle forsinkelser.

anyway, at det 100år gamle anlæg ikke er udskiftet endnu må tyde på at lønnen er meget lavt eller at der sidder nogle beslutningstagere der har det svært ved at regne (igen kunne en Mercedes Euklid hjælpe) og især mangel på mod.

Men skiltet - et udtryk for rent og skær ligegyldighed og fornægtelse at verden har forandret sig. trist, trist, så trist.

igen: ingen skyder budbringeren





Citat fra: Thorfinn Dato 28/10-23, 17:31at det 100år gamle anlæg ikke er udskiftet endnu må tyde på at lønnen er meget lavt eller at der sidder nogle beslutningstagere der har det svært ved at regne (igen kunne en Mercedes Euklid hjælpe) og især mangel på mod.



Forklar mig lige hvorfor, et anlæg, der tilsyneladende opfylder de lokale behov og fungerer efter hensigten, skulle udskiftes.

Du må gerne underbygge med en cost/benefit-analyse.

Bh
-ivar

Et par timer i det Nordtyske - Del 1.
Af Ove Nygaard, Fredericia. 29/10-23, 10:00.
Citat fra: T. Rithmester Dato 28/10-23, 13:33
Citat fra: Mikkelhk Dato 28/10-23, 12:34
Citat fra: Thorfinn Dato 28/10-23, 12:13Signalanlægget ligner noget fra 70erne.
Så skulle du se selve sikringsanlægget: http://www.stellwerke.de/bilder/anb.html . Ja, det er stadig det gamle mekaniske anlæg fra 1926 der benyttes, det forventes nedtaget indenfor de næste 3-4 år.

Lækkert, så er der jo grobund for endnu nogle ture ned for at se på lækkerierne  ;D
Kære Thomas!
Jeg har "nærstuderet" sikringsanlægget, som jeg også "i min tid ved den vestlige grænsestation" har besøgt, og jeg mener at kunne "tyde" det "røde håndsving" mellem blokapparatet og signal- og sporskiftehåndtagene som værende betjeningen af bomanlægget i nordenden af Niebüll. Hvis jeg husker korrekt, og det er der ingen garanti for (længere), så var betjeningen af bomanlægget et manuelt bomspil placeret (lunt inden døre stadigvæk) i karnappen, der vender ud mod overkørslen, så betjeneren kan se vejtrafikken over vejen. Mit gæt er så, at der på et tidspunkt med sædvanlig tysk grundighed - og lidt "omstændelighed" - er foretaget en reduktion af bemandingen i signalposten, så bomanlægget kan betjenes i rimelig sammenhæng med betjeningen af blok- og signalapparatet, så signalhuspasseren, som vist ikke her er Fahrdienstleiter, kan overkomme betjeningen. Og der er sikkert etableret video-overvågning af vejtrafikken til hjælp for signalhuspasseren. 
Skulle min antagelse være forkert, så er jeg sikker på, at der er "folk på tråden", der har den korrekte forklaring.
Det var sådan lige min jernbanenostalgiske filosoferen på en regnfuld oktoberdag i det Herrens år 2023, som nu også rinder på hæld.
Bedste hilsener
Ove af Erritsø
Driftsområde Padborg, som også indbefattede Tønder m. v. 1973 - 31.12.1989 kl. 23.59½ :)

Kære Ove

Du har aldeles ret i dine konklutioner 😀

Bedste hilsener

Benrik

Kære Ove

Du har aldeles ret i dine konklutioner 😀

Bedste hilsener

Benrik

Citat fra: ivar Dato 28/10-23, 23:46Forklar mig lige hvorfor, et anlæg, der tilsyneladende opfylder de lokale behov
Den med "opfylder de lokale behov" tager jeg gerne med dig og de lokale pendlere, der ikke kan komme med de overfyldte, forsinkede regionaltog der snegler sig igennem marsk og over øen.
Du kan også spørge touristerne der venter på at driften genoptages efter "Personen im Gleis" bare fordi en i..t mente, at kunne cykle over dæmningen.
Gør det gerne påske, pinse eller Kr. Himmelfart, når der i forvejen er 2 til 3 timers ventetid og de sidste gæster når deres feriested ved 22:00 tiden.

Godt nok er Hr. Laumann ikke bare på pension med desværre også afgået ved døden. Det er Niedersachsen og ikke Schleswig-Holstein. Et paradeeksempel hvordan en monopolvirksomhed opfylder egne behov, koste hvad det ville. 




Et par timer i det Nordtyske - Del 1.
Af Thorfinn. 29/10-23, 17:26.
Seneste redigering: 29/10-23, 17:31 af Thorfinn
Citat fra: ivar Dato 28/10-23, 23:46Forklar mig lige hvorfor, et anlæg, der tilsyneladende opfylder de lokale behov
ikke anlæg, men drift
Men i den grad "lokale behov".
Et fantastisk eksempel hvordan DB kunne opfylde sit behov at holde konkurenterne væk. Selvfølgelig kørte man spøgelsestoget en hel køreplansperiode - personal, materiel og brændsel koster måske gratis hos DB.


p.s. det er igen samme satiremagasin. For som DB opfører sig i Niebüll er det satire.


Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak