Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Forenkling og helhedsplan for Hovedstadsområdet
Gå ned Sider: 1 2 3 [4]
Som Dysharmonica siger, vi faar jo heldigvis nu nogle analyser der goer  diskussions grundlaget  bedre.

Anho, det Dysharmonica siger om at ET faktisk ikke  rammer midtbyen er netop den grund til at jeg ikke tror dens effekt er saa positiv  som  det antages.

Men hvis jeg tager fejl har jeg det  helt  fint med det - at bygge  en ET er helt fint med mig. Jeg tror  bare det er mere realistisk at vi faar R2+M5,  simpelthen fordi R2  er  langt billigere  end ET (hvis man antager at forenkling+S-tog paa kystbanen er separate saa er det naesten "gratis" :) ) og fordi  M5  er metro som KBH af en eller  anden grund er helt super vild med.

Dit eksempel paa 12 minutter mener jeg er soegt. Du kigger paa en meget bestemt rute. Der er jo - selvom M5 vest er en daarlig  rute, hvilket jeg er delvis enig i - ogsaa passagerer der faar en besparelse ved M5 eller R2 eller begge, hvilket er grunden til jeg sagde besparelsen maaske ikke er saa stor - i GENNEMSNIT.

Men som jeg skrev i mit  foerste svar i denne post: alle de forskellige muligheder (ET, eller R2+M5, eller....) er super ift hvad vi ellers havde udsigt til, og jeg er  bare glad for  at vi nu  har dette luksus problem (ET eller R2+M5) at diskutere :)

Gå op Sider: 1 2 3 [4]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak