Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Kalundborg... Novo
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Kalundborg... Novo
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 22/11-23, 18:29.
Citat fra: Svend Dato 22/11-23, 14:51Sidst i 60´er kørte jeg en del frem og tilbage med tog mellem Slagelse og Kalundborg og det var ikke medarbejdere på vej til eller fra Carmen Curlers i Kalundborg, man så som passagerer. Det skyldtes nok, at de der ikke var selvbefordrende, blev kørt i i lejede busser direkte til og fra fabrikken. På samme måde som NOVO gør det i dag. 

https://www.kalundborgbib.dk/temaer/carmen-curlers


Fabrikken var vist ikke placeret indenfor gangafstand af et dengang eksisterende togekspeditionssted og derfor har tog næppe fremstået som en attraktiv løsning i forhold til de busser der kørte lige til arbejdspladsen.

Det er lige som med alle andre net; forbindelserne skal være forbundet i knuderne før de virker som net.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Kalundborg... Novo
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 22/11-23, 21:47.
Superfos a/s havde i 1980'erne og sikkert tidligere en lejet bus til at køre fra Lyngby station til hovedsædet i Vedbæk om morgenen og den modsatte vej om eftermiddagen.
Og i glansperioden i 1960'erne og 1970'erne kørte der også busser rundt i Nordsjælland og samlede arbejdere om til Stålvalseværket i Frederiksværk og retur.
Så det er ret udbredt for virksomheder placeret uden for de store byers omegn.

Kalundborg... Novo
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 22/11-23, 22:07.
En forstad som Herlev, var det Ruko eller Disa kørte fra stationen til lokation i industri kvarteret.

Gå op Sider: 1 2 [3]

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak