Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- “Bilkørsel” for tog?
Gå ned Sider: 1 [2]
“Bilkørsel” for tog?
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 19/11-23, 23:00.
Under SR med HKT var der jo også 2-min.-reglen..??

Nold

“Bilkørsel” for tog?
Af RasmusR. 20/11-23, 09:23.
Citat fra: anho Dato 19/11-23, 20:42Man skal også have spor tilgængelige som man kan vende togene på. Der er ét på Østerport og to der er brugbare syd for København H. Derudover er det ret småt med vendemuligheder i/ved røret.
Har det nogensinde været diskuteret at etablere en slags spor26-løsning mellem spor 10 og 11, som ville gøre det muligt at køre til perron på Kh, og vende dér?

“Bilkørsel” for tog?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 20/11-23, 10:13.
Citat fra: RasmusR Dato 20/11-23, 09:23
Citat fra: anho Dato 19/11-23, 20:42Man skal også have spor tilgængelige som man kan vende togene på. Der er ét på Østerport og to der er brugbare syd for København H. Derudover er det ret småt med vendemuligheder i/ved røret.
Har det nogensinde været diskuteret at etablere en slags spor26-løsning mellem spor 10 og 11, som ville gøre det muligt at køre til perron på Kh, og vende dér?


Helge Erlandsen nævnte engang at der ikke kunne findes plads til at vende et fuld længde S-tog nord for København H. Der var søjler der ville stå i vejen for det nødvendige sporanlæg. (Jeg husker ikke i hvilken anledning det var blevet undersøgt).

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

“Bilkørsel” for tog?
Af RasmusR. 20/11-23, 10:41.
Citat fra: Per Holm Dato 20/11-23, 10:13
Citat fra: RasmusR Dato 20/11-23, 09:23
Citat fra: anho Dato 19/11-23, 20:42Man skal også have spor tilgængelige som man kan vende togene på. Der er ét på Østerport og to der er brugbare syd for København H. Derudover er det ret småt med vendemuligheder i/ved røret.
Har det nogensinde været diskuteret at etablere en slags spor26-løsning mellem spor 10 og 11, som ville gøre det muligt at køre til perron på Kh, og vende dér?


Helge Erlandsen nævnte engang at der ikke kunne findes plads til at vende et fuld længde S-tog nord for København H. Der var søjler der ville stå i vejen for det nødvendige sporanlæg. (Jeg husker ikke i hvilken anledning det var blevet undersøgt).
Min tanke var sydfra, som spor 26. Men det vil måske ikke løse noget?

Citat fra: re20000 Dato 19/11-23, 23:00Under SR med HKT var der jo også 2-min.-reglen..??

Kan ikke lige se relevansen for denne tråd.. hvad er din pointe ?

Det er så mange år siden at den blev fjernet, at jeg er lige ved at tro det var i forrige år-tusind ;-)

Der var nok en god grund til at man ikke beholdt den.

“Bilkørsel” for tog?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 20/11-23, 20:11.
Citat fra: RasmusR Dato 20/11-23, 10:41
Citat fra: Per Holm Dato 20/11-23, 10:13
Citat fra: RasmusR Dato 20/11-23, 09:23
Citat fra: anho Dato 19/11-23, 20:42Man skal også have spor tilgængelige som man kan vende togene på. Der er ét på Østerport og to der er brugbare syd for København H. Derudover er det ret småt med vendemuligheder i/ved røret.
Har det nogensinde været diskuteret at etablere en slags spor26-løsning mellem spor 10 og 11, som ville gøre det muligt at køre til perron på Kh, og vende dér?


Helge Erlandsen nævnte engang at der ikke kunne findes plads til at vende et fuld længde S-tog nord for København H. Der var søjler der ville stå i vejen for det nødvendige sporanlæg. (Jeg husker ikke i hvilken anledning det var blevet undersøgt).

Min tanke var sydfra, som spor 26. Men det vil måske ikke løse noget?


Svjh. drejede undersøgelsen sig om at vende S-tog syd- og vestfra nord for København H før Vesterport.

Dengang gik Ringbanen til Vanløse og Frederiksberg og man kunne ikke skifte til den i Ny Ellebjerg eller Danshøj. Så der har nok ikke været den store interesse for et vendespor der lå som sp. 26 syd for København H. 

Men jeg ved det faktisk ikke.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: RasmusR Dato 20/11-23, 10:41
Citat fra: Per Holm Dato 20/11-23, 10:13
Citat fra: RasmusR Dato 20/11-23, 09:23
Citat fra: anho Dato 19/11-23, 20:42Man skal også have spor tilgængelige som man kan vende togene på. Der er ét på Østerport og to der er brugbare syd for København H. Derudover er det ret småt med vendemuligheder i/ved røret.
Har det nogensinde været diskuteret at etablere en slags spor26-løsning mellem spor 10 og 11, som ville gøre det muligt at køre til perron på Kh, og vende dér?


Helge Erlandsen nævnte engang at der ikke kunne findes plads til at vende et fuld længde S-tog nord for København H. Der var søjler der ville stå i vejen for det nødvendige sporanlæg. (Jeg husker ikke i hvilken anledning det var blevet undersøgt).
Min tanke var sydfra, som spor 26. Men det vil måske ikke løse noget?
Der kommer et vendespor ved Carlsberg

Gå op Sider: 1 [2]

Ingeniøren

No feed

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak