Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Baneanlæg mellem Kalvebod og Ny Ellebjerg
Jeg ser at der nu bliver ansøgt om endnu et baneanlæg ved Ny Ellebjerg.

https://www.trafikstyrelsen.dk/vvm-liste/2023/sep/sund-and-baelt-ansoeger-om-at-etablere-et-baneanlaeg-mellem-kalvebod-og-ny-ellebjerg

Er der nogen der har et kort over forslagene nævnt i linket?

Jeg har mistet overblikket over alle de ændringer der er sket/vil ske på Ny Ellebjerg.

Er der nogen der kan opsummere det?

Blev det nogensinde til noget med den "fly-over på Ny Ellebjerg Station så det undgås, at godstog fra Sverige skal krydse passagertogene på den nye København-Ringsted-bane" som jeg læser om på Wikipedia?

Citat fra: janus Dato 31/10-23, 05:43Blev det nogensinde til noget med den "fly-over på Ny Ellebjerg Station så det undgås, at godstog fra Sverige skal krydse passagertogene på den nye København-Ringsted-bane" som jeg læser om på Wikipedia?

Ja, den er bygget og i drift.

Citat fra: janus Dato 31/10-23, 05:43Jeg har mistet overblikket over alle de ændringer der er sket/vil ske på Ny Ellebjerg.

Er der nogen der kan opsummere det?

Blev det nogensinde til noget med den "fly-over på Ny Ellebjerg Station så det undgås, at godstog fra Sverige skal krydse passagertogene på den nye København-Ringsted-bane" som jeg læser om på Wikipedia?

Ja, flyoveren er bygget. Nemmest er nok at gå ind på Danmark set fra luften og se luftfotos fra de forskellige år på Ny Ellebjerg.
https://www.kb.dk/danmarksetfraluften/#zoom=16&lat=55.65256195462786&lng=12.51696825027466

Umiddelbart kan jeg komme i tanke om:
2006: Ny Ellebjerg åbner som station på Køge Bugt og Ringbanen.
2013: Der bygges Ø-perron for København Ringsted banen
2019: København Ringsted banen åbner for trafik
2024: Ny Ellebjerg bliver til København Syd. Metroen åbner.
2026: Der er etableret perroner på banen til Lufthavnen/Sverige.

Gå op Sider:[1]
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak