Citat fra: danchr Dato 23/11-23, 12:34Mit bud er at det drejer sig om at undersøge mulighederne for sikkerhedssystemer på afsondrede baner.
.....
Findes der en billigere — men god nok — løsning til strækninger hvor der forventes minimal (eller ingen) integration med det øvrige banenet?
Dit indlæg afføder bl.a. disse spørgsmål:
- hvad er egentlig din definition på "afsondrede baner"?
- hvorfor får privatbanernes tog installeret ETCS?
- er en bane afsondret, hvis dens tilslutningsstation til det statslige net er en Banedanmark-station, der har/får ERTMS?
- hvordan mener du, at Skagensbanen, som du nævner, adskiller sig fra f.eks. Hirtshalsbanen?
- skal privatbanetog ikke længere befare Banedanmark strækninger, der har/får ERTMS?
Det drejer sig om at finde nye sikringsanlæg til privatbanernes egne strækninger, idet E80 anlæggene ikke holder evigt, med tilhørende fjernstyring samt tillige med en form for overvågning, der kan sikre mod menneskelige fejl i f.m. togets fremføring.
M.v.h.
Niels