Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Lokalbaneemner på dagsordenen i Region Sjælland
I Region Sjælland holder "Udvalget for regional udvikling, uddannelse, kollektiv trafik og internationalt samarbejde" møde den 28. november 2023, og dagsordenen kan ses *her*.

Der er flere punkter af lokalbaneinteresse, nemlig:

Pkt. 4: Beslutning om ny forbedret køreplan på Østbanen efter sporrenovering
Pkt. 5: Orientering om forberedelsen af markeringen af nyrenoveret Østbane
Pkt. 8: Orientering om drift af IC2 frem til anskaffelse af nye batteritog
Pkt. 9: Beslutning om det videre arbejde for at etablere direkte tog fra Nykøbing Sjælland og Nakskov til København

Af punkter på dagsordenen i øvrigt fornemmes, at udvalget ser styrkelse af kollektiv trafik som vigtig for udvikling, uddannelsesmuligheder m.m. i regionen.

Såfremt ovenstående punkter ønskes debatteret her på forum, skal jeg af hensyn til overskuelighed m.v. venligst foreslå, at respektive emner drøftes i separate tråde.

Bedste hilsener
Niels

Hvadig består forbedret køreplan på Østbanen.

Er det tilbage til 12 minutters køretid og kvarterdrift mellem Køge og Hårlev som i "gamle" dage.

Jeg ved at der har været diskuteret kvarterdrift mellem Køge og Roskilde.
Men det tænker jeg først bliver aktuelt når/vis man for etableret dobbeltsporet mellem Klematisvej og ud for Tangmosevej 87.

Rødvig - Roskilde med (muligt)stop på alle stationer mellem Køge og Hårlev. 13 min rejsetid. 10 min skiftetid til Helsingør toget i Køge

Faxe ladeplads - Køge uden stop Hårlev Køge. 11 min rejsetid. 4 min skiftetid til Helsingør toget i Køge.

Det vil dog blive en lidt skæv kvarterdrift. Da Faxe toget vil afgå 9 min efter Rødvig toget, fra Hårlev mod Køge.

Minutal fra Hårlev.
00
21 
30
51



Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak