Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Arriva har fået nyt navn…
Gå ned Sider: 1 2 3 [4] 5
Citat fra: EzekielFitz777 Dato 11/04-24, 21:40Så er det godt at jeg har nogle billeder!

Ja, tak for dem. "Det grå/blå DSB-design", blot med nyt operatørlogo. Hvordan mon LINT-togene kommer til at se ud?

M.v.h.
Niels

Ny billet automat i Silkeborg

Vi skal også have fundet et kortere kaldenavn. GoCollective bliver sgu lidt langt at sige.

Må jeg foreslå slet og ret "GC"? Det synes jeg lyder bedst, ligesom vi også siger NJ, DSB og BAT.
 
Jeg synes, det lyder meget godt, et GC-tog.


Arriva har fået nyt navn…
Af Mikkelhk, Lunderskov. 14/04-24, 22:06.
Citat fra: Theis Andersen Dato 14/04-24, 20:53Vi skal også have fundet et kortere kaldenavn. GoCollective bliver sgu lidt langt at sige.

Må jeg foreslå slet og ret "GC"? Det synes jeg lyder bedst, ligesom vi også siger NJ, DSB og BAT.
 
Jeg synes, det lyder meget godt, et GC-tog.

Måske ville Green Cargo blive kede af det...
"Go C"?

Hilsen Mikkel

Arriva har fået nyt navn…
Af nrk. 15/04-24, 07:36.
Citat fra: Mikkelhk Dato 14/04-24, 22:06
Citat fra: Theis Andersen Dato 14/04-24, 20:53Vi skal også have fundet et kortere kaldenavn. GoCollective bliver sgu lidt langt at sige.

Må jeg foreslå slet og ret "GC"? Det synes jeg lyder bedst, ligesom vi også siger NJ, DSB og BAT.
 
Jeg synes, det lyder meget godt, et GC-tog.

Måske ville Green Cargo blive kede af det...
"Go C"?

Jeg vil foreslå GCL

Arriva har fået nyt navn…
Af Mads. 15/04-24, 08:01.
Citat fra: Mikkelhk Dato 14/04-24, 22:06
Citat fra: Theis Andersen Dato 14/04-24, 20:53Vi skal også have fundet et kortere kaldenavn. GoCollective bliver sgu lidt langt at sige.

Må jeg foreslå slet og ret "GC"? Det synes jeg lyder bedst, ligesom vi også siger NJ, DSB og BAT.
 
Jeg synes, det lyder meget godt, et GC-tog.

Måske ville Green Cargo blive kede af det...
"Go C"?

Ja, det er lidt goc goc.

Arriva har fået nyt navn…
Af thadef, Aarhus/Slesvig by. 15/04-24, 12:44.
Pendlertogene i Toronto hedder jo GO. Typisk udtalt som GO-train. Så på dansk måske GO-tog??

mvh Thade

Citat fra: thadef Dato 15/04-24, 12:44Pendlertogene i Toronto hedder jo GO. Typisk udtalt som GO-train. Så på dansk måske GO-tog??

Lidt a' la' Bilka: GOTOG TOGO ?

(undskyld..)

GoCo

Arriva har fået nyt navn…
Af Krabsen. 15/04-24, 14:19.
Citat fra: Theis Andersen Dato 14/04-24, 20:53Vi skal også have fundet et kortere kaldenavn. GoCollective bliver sgu lidt langt at sige.

Må jeg foreslå slet og ret "GC"? Det synes jeg lyder bedst, ligesom vi også siger NJ, DSB og BAT.
 
Jeg synes, det lyder meget godt, et GC-tog.

I praksis vil de formentlig i længere tid af almenheden blive kaldt Arriva-tog...

Der er nok ikke mange der skelner mellem 'Tide-bus', 'Dito-bus' og 'Etellerandet-bus' - eller ved, hvilket selskab der lige i øjeblikket tilfældigvis står bag og hvad det hedder...

Så hvad med blot at kalde dem det det er: "tog"? 



Citat fra: Krabsen Dato 15/04-24, 14:19Så hvad med blot at kalde dem det det er: "tog"? 

Yep, ét tog, flere toge, som kører på togbanen og holder ved togstationen - helt i tidens ånd :).

M.v.h.
Niels

Citat fra: Krabsen Dato 15/04-24, 14:19I praksis vil de formentlig i længere tid af almenheden blive kaldt Arriva-tog...

Ja, det har du nok ret i, ligesom der stadig er mange, der siger HT-bus.


Arriva har fået nyt navn…
Af Mikkelhk, Lunderskov. 16/04-24, 02:52.
Deres nye hjemmeside er nu live: www.gocollective.dk .
www.arriva.dk virker stadig, men viderestiller her tirsdag nat IKKE til deres nye side, og har stadig det gamle Arriva-design og farver. Jeg kan forestille mig at arriva.dk i løbet af tirsdagen begynder at viderestille til den nye side.

Hilsen Mikkel

Citat fra: nj_kruse Dato 15/04-24, 13:27GoCo
Citat fra: Mikkelhk Dato 16/04-24, 02:52Deres nye hjemmeside er nu live: www.gocollective.dk .
www.arriva.dk virker stadig, men viderestiller her tirsdag nat IKKE til deres nye side, og har stadig det gamle Arriva-design og farver. Jeg kan forestille mig at arriva.dk i løbet af tirsdagen begynder at viderestille til den nye side.

Der kan man også se, at se selv kalder sig GoCo - for eksempel GoCo OneDay.

Arriva har fået nyt navn…
Af Baumann, Hjordkær. 16/04-24, 08:21.
Har de første Lint- togsæt også fået de nye navne på ?

Gå op Sider: 1 2 3 [4] 5
ContecRailBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak