Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- DSB plakater hos Vangsgaards Antikvariat

Måske en eller anden er interesseret i at få kendskab til, at en samling på tre DSB plakater indrammet med sort kant, motiv natblå himmel, årstallene 1886, 1911, 1986, en rød kant af et speedometer og hver med et mindre jernbanemotiv, er til salg hos Vangsgaards hollandske udsalg i Købmagergade 9, København K, nær Strøget.

De ser flotte og dekorative ud, men da  jeg ikke erindrer i hvilken anledning serien blev udgivet, kan jeg ikke beskrive dem bedre. Vangsgaard vil have 1.500 DKK for hele sættet, der står at prisen er fast.

Jeg har absolut ingen aktie i salget eller forretningen.

Er der i øvrigt nogle steder / auktioner, hvor den slags memorabilia normalt bliver solgt??


Danmarks Jernbanemuseum har i hvert fald et udvalg af plakater til lidt mere menneskelige priser i deres webshop. For eksempel er der tre plakater af Bo Bonfils fra Københavns Hovedbanegårds 75 års jubilæum i 1986. Er det dem, du har set?

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen


Tak Leif for det gode link. Jeg går forbi forretningen en gang mere.

Nu har jeg så selv været forbi Vangsgaards bogudsalg på Købmagergade i dag. De tre plakater er der stadigvæk, og det er rigtignok Bo Bonfils fra 1986. Men til den pris kan det dog heller ikke undre, at de har fået lov at blive stående.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Citat fra: Leif Jørgensen Dato 30/12-23, 15:52Nu har jeg så selv været forbi Vangsgaards bogudsalg på Købmagergade i dag. De tre plakater er der stadigvæk, og det er rigtignok Bo Bonfils fra 1986. Men til den pris kan det dog heller ikke undre, at de har fået lov at blive stående.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Jeg købte selv de tre plakater for år tilbage, tror jeg gav 500,- dengang..

Forskellen var bare, at de var originale og havde hængt på hovedbanen..

Nu hænger de i min stue i én stor ramme.. :)

Gå op Sider:[1]
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak