Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- PKP Cargo i Padborg
PKP Cargo i Padborg
Af Ullrich Lück. 17/12-23, 19:55.
Hej,

torsdag har jeg været i Padborg. Til min stor overraskelse stod et lokomotiv fra PKP Cargo på spor 16 (hvis det gamle
nummre fra 1976 stadigvæk passer):

2023-12-14 | 186 353-9 | 91 80 6186 353-9 D-AKIEM
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Er der en der har en idé om hvilket to PKP Cargo kører?

Også ME 1516 fra C Rail Safety stod parkeret på spor 16:

2023-12-14 | ME 1516 | 92 86 0001 516-0 DK-DSB
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg har været lidt forundret over at det stadigvæk kører med DSB's NVR numer.

Ullrich


Kører der stadig tog med kul (eller koks eller hvad det var) til terminalen i Padborg? Disse plejede at komme fra Polen med forskellige operatører gennem tiden. En række TRAXX MS2 (BR 186) er forsøgt godkendt til kørsel under 25 kV i Padborg af samme årsag.

/Lasse

PKP Cargo i Padborg
Af Mikkelhk, Lunderskov. 19/12-23, 11:39.
Det er vistnok Viking Rail der får leveret nogle vogne med PKP Cargo/Akiem som trækkraft.
ME 1516 bruges til de (næsten) ugentlige biltog til Vamdrup med Tesla-biler, og formentlig også til diverse adhoc-kørsler.
Jeg er ikke bekendt med at der pt. køres kul/koks til Terminalen i Padborg.

Den 16/11 fangede jeg de samme to lokomotiver i Padborg - samt en anden sjælden gæst i Padborg. "Særtoget" bestod så vidt jeg ved blot i at Padborg ikke findes som destination på dobbetdækkervognene. Det var et København-Hamburg-løb som var aflyst imellem Padborg og Hamburg pga tysk lokomotivførerstrejke, så man havde valgt at køre løbet med DD-vogne for at undgå at skulle løbe rundt på vognene med EB-lokomotivet inden afgang tilbage mod København.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hilsen Mikkel

Citat fra: Ullrich Lück Dato 17/12-23, 19:55Hej,

torsdag har jeg været i Padborg. Til min stor overraskelse stod et lokomotiv fra PKP Cargo på spor 16 (hvis det gamle
nummre fra 1976 stadigvæk passer):

2023-12-14 | 186 353-9 | 91 80 6186 353-9 D-AKIEM
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Er der en der har en idé om hvilket to PKP Cargo kører?

Også ME 1516 fra C Rail Safety stod parkeret på spor 16:

2023-12-14 | ME 1516 | 92 86 0001 516-0 DK-DSB
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg har været lidt forundret over at det stadigvæk kører med DSB's NVR numer.

Ullrich



Køretøjer beholder normalt nummeret ved ejerskifte, men VKM-mærkningen burde være skiftet fra DSB til den nuværende ejer NRFAB på ME 1516.

Mvh. Jens

Gå op Sider:[1]
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Jernbanebøger

Der kommer flere tog

Der kommer flere tog. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak