Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Efterlysning: Foto af dværgsignal 92 Aarhus / Aarhus havnebane
Jeg efterlyser et foto af dværgsignal 92 på Aarhus havnebane. Det er et signal, som det er fuldstændig umuligt at fotografere som lægmand. Men måske findes der en flink lokomotivfører eller BDK-medarbejder, der vil tage et billede af dværgsignalet?

Foto kan mailes til thomas.boberg.nielsen@gmail.com eller vises her i forum.

Foto modtages med tak, og ønsker man at være anonym, respekteres dette naturligvis.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hvis du kan trække et "foto" ud af en 1080p Youtube-video, kan du måske bruge dette: https://youtu.be/wyBemyRF0t8?t=213 (timestamp 3:33 og et par sekunder frem).

Hilsen Mikkel

Citat fra: Mikkelhk Dato 10/01-24, 11:49Hvis du kan trække et "foto" ud af en 1080p Youtube-video, kan du måske bruge dette: https://youtu.be/wyBemyRF0t8?t=213 (timestamp 3:33 og et par sekunder frem).

Kære Mikkel

Mange tak for henvisningen. Det er absolut bedre end ingenting. Jeg lader dog efterlysningen fortsat have gyldighed - et rigtigt foto er altid godt.

Bedste hilsner

Thomas

Nå, Thomas - når der nu ikke er nogen, der melder sig, må jeg komme med et bud på et foto af dværg 92. Desværre har jeg kun et billede af signalet fra bagsiden, og det er jo nok ikke lige dét, du efterspørger.

Men desværre har jeg aldrig været på den anden side af mærket, der markerer endepunkt for rangering på signaler - nu kører vi ud på usikret område. Jeg har kun været ude for at vende en Mf bag den anden dværg, indtil jeg atter kunne køre til perron og aflevere rengøringsmanden - og afvente Aalborgdelen, inden turen atter gik syd- og østpå.

Mvh. Ole

P.S: Kan du ikke liste dig ind i den grå eller hvide bygning, så du kan få et billede af dv92?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Citat fra: olst Dato 13/01-24, 14:48Nå, Thomas - når der nu ikke er nogen, der melder sig, må jeg komme med et bud på et foto af dværg 92. Desværre har jeg kun et billede af signalet fra bagsiden, og det er jo nok ikke lige dét, du efterspørger.

Men desværre har jeg aldrig været på den anden side af mærket, der markerer endepunkt for rangering på signaler - nu kører vi ud på usikret område. Jeg har kun været ude for at vende en Mf bag den anden dværg, indtil jeg atter kunne køre til perron og aflevere rengøringsmanden - og afvente Aalborgdelen, inden turen atter gik syd- og østpå.

Mvh. Ole

P.S: Kan du ikke liste dig ind i den grå eller hvide bygning, så du kan få et billede af dv92?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Kære Ole

Tak for yderst kvalificeret bidrag. Jeg noterer mig, at dværgsignal 92 "sidder på rækværket" og at dværgsignal 94 "står på jorden".

Formentlig dukker der på et tidspunkt et billede op af dværgsignal 92 set forfra. Jeg håber.

Bedste hilsner

Thomas

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak