Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Billededokumentation af mange danske stationer
Hvis nogen en dag har brug for billededokumentation af, hvordan mange danske stationer så ud i årene 1981 til 1990, så er her et link til Rigsarkivets samling af billeder fra DSB's strækningsregistrant, som kan bestilles til en af Rigsarkivets læsesale. Der er virkelig meget indhold. Hovedbanegården her fylder alene fire af sådanne kasser, hvor der er fire fotografier i hver konvolut.


https://www.sa.dk/daisy/fysiske_enheder_liste?a=Danske+Statsbaner&b=undefined&c=undefined&d=1&e=2022&f=undefined&g=undefined&h=undefined&ngid=2487587&ngnid=&heid=3665237&henid=3665237&epid=3665237&faid=11&meid=undefined&m2rid=undefined&side=1&sort=undefined&dir=undefined&gsc=undefined&int=undefined&ep=&es=&ed=

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Mvh Theis


Er det noget, der påtænkes digitaliseret på et tidspunkt? Eller ligger det ikke i planerne for arkivet?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato  2/02-24, 09:12Er det noget, der påtænkes digitaliseret på et tidspunkt? Eller ligger det ikke i planerne for arkivet?

Pas, men det tror jeg ikke. det er Arkivet simpelthen for stort til, men prøv at skriv til Rigsarkivet.


Citat fra: Theis Andersen Dato  2/02-24, 16:26
Citat fra: 1993matias Dato  2/02-24, 09:12Er det noget, der påtænkes digitaliseret på et tidspunkt? Eller ligger det ikke i planerne for arkivet?

Pas, men det tror jeg ikke. det er Arkivet simpelthen for stort til, men prøv at skriv til Rigsarkivet.

Jeg ved ikke hvordan det er med Rigsarkivet, men jeg ved at på det Kongelige Biblioteks fotosamling har det været sådan, at hvis billedet ikke var digitaliseret, så kunne man betale for at få det gjort for en nogenlunde overkommelig pris, og billedet ville derefter så også være tilgængeligt digitalt for andre brugere.
Det vil sige, at de dele af samlingen, som der er interesse for efterhånden bliver digitaliseret.

Gå op Sider:[1]
DSB ME 1523ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak