Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Nogle der spiller Nimby Rails
Gå ned Sider: 1 [2] 3
Jeg må sige jeg er imponeret! Jeg synes bare ikke rigtig jeg kan finde ud af at få det til at virke og savner gode tutorial. Og gerne på dansk. Fandt på Steam at der var dansk sprog, og man skulle abonner, og det trykkede jeg på, men kan ikke få det ind i spillet. Nogle fif til denne del? Eller link til gode tutorials. Synes mange af dem jeg har fundet er meget generelle og altid med dobbeltspor, og jeg forstår ik helt, som om de bare vender i enderne. Men man er ik tæt nok på til at se om der er sporskifter til det osv synes jeg. Hvert fald ikke de youtube film jeg har fundet.

Der var alligevel et save med linjer på...

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Min Hillerød St. er vist tæt på det rigtige layout, så vidt jeg husker.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Nordsjælland, med lokaltog og en enkelt buslinje 380R. Køreplanen er fra sidste år.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   


Citat fra: Frank Poulsen Dato 27/02-24, 14:06som om de bare vender i enderne.

Det bestemmer du selv. Du kan lave tryllevendinger, eller du kan gøre det som IRL. Her kan du fx se RE2514 holde på spor 2 i Holbæk (hvor det vender) og vente, hvor RE1514 fra Kalundborg er på vej mod København. Her er ingen tryllekunster. Min Holbæk er vist ikke helt en kopi af det rigtige layout.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Sporene syd for stationen ser sådan ud:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.



Jeg må se og eksperimentere mig mere frem og blive klogere på det :)

Citat fra: Frank Poulsen Dato 27/02-24, 16:51Jeg må se og eksperimentere mig mere frem og blive klogere på det :)

I starten er pengene en faktor. Sørg for ikke at køre tomme tog om natten - det koster. Hvis du er ligeglad med hvordan du får nogle penge, kan du altid lave en bybane i Berlin, der kører fra Potsdam til Berlin centrum, og sætte spillet på FF natten over... Hvis du ikke vil have for meget fremtid i din spilkalender, kan du også sætte computerens ur på 1/1 1990, når du starter et nyt spil - så er der lidt at tage af, inden du når til 2024.

Citat fra: RasmusR Dato 27/02-24, 12:22
Citat fra: dennis kruse pedersen Dato 25/02-24, 15:46men Rasmus R vil da ger høre lidt mere om hvad tog metriale du have valgt

Nu har jeg som sagt fået slettet alle tog og linjer, men jeg havde Lint til Lokalbanen,  ind i driften, men jeg husker ikke præcis hvor de kørte.

Jeg havde mange flere tog end der er i virkeligheden, da det var nødvendigt ift. at have tog på hånden til alle afgange om morgenen de rigtige steder. De skulle jo også gerne kunne rumme alle pax - her er virkeligheden noget mere optimeret end spillet behøver være. Mine perroner er generelt også længere end IRL.

Det er skam et puslespil at styre jernbanen i et helt land... :-) Fx går det op for en, hvor vigtigt det er at have spor til vending af tog de rigtige steder.

Noget af det jeg gik lidt kold på, var at alle linjer med alle afgange var lagt ind manuelt. Dvs. hvert stop var linket til den enkelte perron og de enkelte signaler. Når man så ønskede at udvide en station, var det let at få slettet nogle perroner/signaler i konstruktionsfasen, hvilket gav kuk i en masse linjer. Så var det forfra med at redigere alle linjer og afgange igen. Jeg efterlyste en slags placeholder for perron/signaler i forum, men formåede ikke rigtig at trænge igennem til udvikler - som ellers er meget aktiv og lydhør.

Jeg har på metro i københavn har jeg metro toget bare med 6 vogne, SA til S-tog, øresundstog til RE og lokalbaner, og så DD der er modifiseret til at køre 200KM/t til højkapacitets RE ruter, og så et ICE 4 tog med 7 vogne til IC/ICL router

Jeg bøvler lidt med at få Gribskovbanen og Hornbækbanen til at spille sammen, uden at skulle "teleportere" tog, og uden at skulle have en masse materielture uden for driften. Jeg vil allerhelst gerne have at for alle hverdage ender et givent litra ved samme station som var udgangspunktet om morgenen, men dette tyder på at være utopi ift. virkeligheden. Jeg får det til at der skal 7 tog til at køre hele 940R, 950R og 960R.
Da det ikke er BDKs infrastruktur indgår løbene ikke i BDKs tjenestekøreplan. Findes der noget tilsvarende Tjenestekøreplanen for de nordsjællandske lokalbaner? Og hvis ja, er der nogle der har den?

Citat fra: Emil.Joergensen Dato 28/02-24, 14:28.. Jeg får det til at der skal 7 tog til at køre hele 940R, 950R og 960R.
Da det ikke er BDKs infrastruktur indgår løbene ikke i BDKs tjenestekøreplan. Findes der noget tilsvarende Tjenestekøreplanen for de nordsjællandske lokalbaner? Og hvis ja, er der nogle der har den?

Lidt goggle gav mig dette link:
https://dinoffentligetransport.dk/planlaeg-din-rejse/koereplaner-for-lokaltog

To klik senere lander jeg (f.eks) på:
https://media.umbraco.io/lokaltog/qinpt1cz/940r-hornbaekbanen-fra-10-dec-2023-a.pdf

Tak Thomas

Jeg har passager-køreplanerne både printet og markeret med masser af overstregning allerede :)
Det jeg mangler er hvad der foregår af materielflyt rundt på lokalbanen uden for driften.
Eksempelvis er der et Man-Fre tog der starter på Hornbæk 05:19 - men ingen tog slutter på Hornbæk om aftenen. Ergo må det tog køres som materieltog fra enten Helsingør eller Gilleleje. Jeg kan "gætte" på meget, men jeg ville gerne vide (også bare af nysgerrighed) hvordan det foregår i den virkelige drift.

Nogle der spiller Nimby Rails
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 28/02-24, 15:58.
Det tog overnatter i Helsingør (Grønnehave). Der står ingen tog om natten i Gilleleje.
Der var i hvert fald tidligere tog der sluttede i Tisvilde og det kørte så retur som materieltog til Hillerød.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 28/02-24, 15:58Det tog overnatter i Helsingør (Grønnehave). Der står ingen tog om natten i Gilleleje.
Der var i hvert fald tidligere tog der sluttede i Tisvilde og det kørte så retur som materieltog til Hillerød.

Tak Michael, det er lige den slags info jeg søger med lys og lygte efter!  :D

Er det noget du ved selv af erfaring, eller findes der beskrivelser af Lokaltogs materielplan?

Prøv evt at skriv til Lokaltog? Måske de vil svare hvis du skriver hvad det er til :) Tænker de er mindre og nemmere at kommunikere den slags med, end DSB eksempelvis.

Nogle der spiller Nimby Rails
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 29/02-24, 17:06.
Citat fra: Emil.Joergensen Dato 28/02-24, 18:09
Citat fra: Michael Deichmann Dato 28/02-24, 15:58Det tog overnatter i Helsingør (Grønnehave). Der står ingen tog om natten i Gilleleje.
Der var i hvert fald tidligere tog der sluttede i Tisvilde og det kørte så retur som materieltog til Hillerød.

Tak Michael, det er lige den slags info jeg søger med lys og lygte efter!  :D

Er det noget du ved selv af erfaring, eller findes der beskrivelser af Lokaltogs materielplan?
Jeg bor i området og har aldrig set tog der overnatter i Gilleleje.
Og med hensyn til Tisvildetoget, så har jeg tidligere gået Natteravn i Helsinge. For efterhånden mange år siden kørte sidste tog mod Hillerød som normalt tog og det passerede Helsinge omkring 00:30 som jeg husker det. Når der er fest på Gymnasiet slutter den kl. 24 og de der enten kom sydfra eller de der skulle videre til Hillerød kunne fint tage det tog. Vi kunne evt tage med for at styre løjerne og så tage en 734/380R retur. Det tog blev inddraget men kørte stadig som materieltog. Jeg var der den første fest efter omlægningen og der var mange unge på stationen der fik lange næser da bommene på Østergade gik ned og toget buldrede igennem stationen uden at stoppe.
Så det er selvoplevet. Jeg har ikke grund til at det er ændret og Tisvilde har heller ikke fasciliteter til at have tog holdende.

Synes ellers jeg er kommet et pænt stykke med at forstå nogle af tingene. Men med "Linjer" og tog og orders... Nej der står jeg af. Hvorfor kan man ikke bare købe et tog og så skrive en køreplan for hver station. Jeg kan hvert fald ikke rumme det. Synes det er mere kompliceret end det burde være.

Citat fra: Frank Poulsen Dato  2/03-24, 15:56Synes ellers jeg er kommet et pænt stykke med at forstå nogle af tingene. Men med "Linjer" og tog og orders... Nej der står jeg af. Hvorfor kan man ikke bare købe et tog og så skrive en køreplan for hver station. Jeg kan hvert fald ikke rumme det. Synes det er mere kompliceret end det burde være.

Hvad er det du ikke kan finde ud at

Gå op Sider: 1 [2] 3
DSB MO 1814

Jernbanebøger

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv

OHJ 38 - Historien om et lokomotiv. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak