Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- S-togs nye interiør
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: mss Dato 22/02-24, 12:24Har toget også fået nye skilte -eller er der stadig kun et enkelt prøvetog med dem? Jeg har endnu ikke set det i virkeligheden.

Det er indtil videre stadig kun SA 8149, der har de nye displays, men de skulle gerne meget snart begynde at blive rullet ud på resten af flåden.

Personligt undrer jeg mig lidt over, hvorfor man ikke gav 8149 det nye interiør som det første, så man kunne få et helt 'nyt' S-tog.


S-togs nye interiør
Af Anders Larsen. 23/02-24, 12:14.
Ifølge en artikel i Dagblaswt så skulle alle destinations skilte være udskiftet i 2025.

32 togsæt bliver renoveret i år og så løbende frem til 2028.

S-togs nye interiør
Af banemanden. 23/02-24, 19:15.
Jeg var med det i dag og må sige, det nye design er gennemført. Jeg kan rigtig godt lide, at man samstemmer alle togtyperne med hinanden og knytter dem sammen via det nye farveskema. Så ved man altid, hvornår man er med et DSB tog. Det ender med at være lige så ikonisk, som da man i 00'erne valgte det grå-blå design og det nye vingehjul.

S-togenes originale design var blevet overhalet af tiden mange gange og jeg hilser de nye sæder velkomne. Det gamle design mindede mig lidt om skolebusserne fra da jeg var barn.

S-togs nye interiør
Af Togiudlandet. 26/02-24, 11:43.
Citat fra: Anders Larsen Dato 23/02-24, 12:14Ifølge en artikel i Dagblaswt så skulle alle destinations skilte være udskiftet i 2025.

Det er synd, det ikke er højere prioriteret - igen i morges var der nul info om destination på tog og perron. Det kan måske gå på stationer, hvor der kun kører én linje, men på hovedstrækningen, hvor de fleste S-tog kører igennem, så er det bare rigtig, rigtig uheldigt, at folk skal have så svært ved at finde deres tog. Det forsinker jo også afgangen, at folk skal rende ind og ud af toget, for at finde ud af, hvor det kører hen.

S-togs nye interiør
Af steenth. 26/02-24, 12:01.
Citat fra: Togiudlandet Dato 26/02-24, 11:43
Citat fra: Anders Larsen Dato 23/02-24, 12:14Ifølge en artikel i Dagblaswt så skulle alle destinations skilte være udskiftet i 2025.

Det er synd, det ikke er højere prioriteret - igen i morges var der nul info om destination på tog og perron. Det kan måske gå på stationer, hvor der kun kører én linje, men på hovedstrækningen, hvor de fleste S-tog kører igennem, så er det bare rigtig, rigtig uheldigt, at folk skal have så svært ved at finde deres tog. Det forsinker jo også afgangen, at folk skal rende ind og ud af toget, for at finde ud af, hvor det kører hen.
Desværre at det en forsømmelse fra DSB side, at man ikke fik udskiftet rulleskiltene på toget til noget andet inden håndværkerne opgav at vedligeholde dem. Men for at få hurtigere nye display på toget, så vil de nøjes med at sætte på dørene i enderne i første omgang, så man i par runder senere resten af dørene får det.

Der skulle også være et projekt igang, som skal forny trafikinformationssystemet i toget, som de nye display er forberedt på, som gør det muligt at vise andre informationer end idag. Og jeg kunne håbe, at man fik noget a.la. S-bahn i Berlin på de nye togsæt, hvor skærmen indvending viser standsninger med klokkeslæt for ankomst....

S-togs nye interiør
Af Theis Andersen. 5/04-24, 17:48.
Så har 8142 også fået destinationskilte, men 42 har fået over samtlige døre. Ligesom på 8149.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak