Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- DSB Ckm vogne i "Skiløberen" ?
Jeg søger lidt kyndig ekspertviden vedrørende DSB Ckm/WRm vogntypen, så jeg tænker det må være det rette forum.

Jeg ved at DSB WRm vognene til tider blev anvendt i "Skiløberen" og i "Ferieexpressen" fra 1991 og et par år frem. Men blev vognen også anvendt i "Skiløberen" før 1991, da den var litreret Ckm ?

På forhånd tak for svar m.v.

Mvh
Lasse

Jeg har spottet en Ckm som tredje vogn i Skiløberen 18. januar 1991 i Ringsted...og en gang i 1989 i Næstved, som jeg ikke kan huske mere præcist hvornår var....

Derudover var der Ckm i den "jyske" del af Ferieekspressen i al fald 29/6-1990, hvor MY 1143 trak toget til Fredericia, hvorfra MZ 1444 overtog.

/Lasse

Hej Lasse,

Tak for svar, det var fin info :-)

Mvh
Lasse

Hvordan var en Ckm vogn indrettet dengang? Kan kun finde billeder af hvordan den så ud udenfra. Vogndatabasen her på siden kalder den bare "Flex/konferencevogn".

Goddag i forummet.

Jeg har engang på en DJK-udflugt til Scandia (eller hvad foretagenet nu hed på det tidspunkt) i Randers - såvidt jeg husker, var det i 1997, taget dette billede af interiøret i en Ckm-vogn.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

v.h.
Ottoemil

Gå op Sider:[1]
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak