Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- S-tog fylder 90 år - kør gratis den 6. april
Gå ned Sider: 1 [2]
Jeg tror det mest sandsynlige for veteran S-tog er at udstyre det med ICI udstyr, som er, så vidt jeg har læst, det system, man bruger på arbejdskøretøjer. Jeg ved ikke præcis, hvad udstyret består af, men det skulle vist være meget meget mere simpelt og billigere end en fuld CBTC-udrustning.

Måske nogle herinde kan forklare mere om det?

Men den største hindring, det er jo $$.


Citat fra: Theis Andersen Dato 23/03-24, 12:36Jeg tror det mest sandsynlige for veteran S-tog er at udstyre det med ICI udstyr, som er, så vidt jeg har læst, det system, man bruger på arbejdskøretøjer. Jeg ved ikke præcis, hvad udstyret består af, men det skulle vist være meget meget mere simpelt og billigere end en fuld CBTC-udrustning.

Måske nogle herinde kan forklare mere om det?

Men den største hindring, det er jo $$.

Men den største hindring, det er jo $$.

Eskild

Og manglende interesse.
Der er hverken nok ildsjæle i København eller nok interesse fra Jernbanemuseets side til at historiske S-tog er en ting længere. Desværre, men sådan er det.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Man kunne måske også lave en slags minimumsløsning, hvor man trækker noget 1. og 2. generations materiel ud som en statisk opstilling. Ikke kørende, men bare parkeret ved en perron hvor de kan fungere som mobilt museum.
Er der ikke en af perronerne på Dybbølsbro som teknisk set kan tages ud af drift, uden at forhindre kørsel til alle destinationer?

Husk 2 G s-toget står på en mark stadig så nok pæn død ide.. tanken er god men at få liv i det umuligt med fugt efter alle disse år, det blir vidst bare til opbevaring i den nye hal djk en dag for færdig, hint mgl penge til spor og el

De stå da ikke på en mark, mere i en indlukket erhvervs grund.
Hvis det er DJKs 2 gen. S-Togs sæt vi taler om.

Jeg kører næsten dagligt forbi dem ...

Jernbanemuseet har opdaget jubilæet. De åbner en særudstilling om S-togene på 90 års dagen 3. april, og der er en rabatpris på entréen på 90 kr. den dag.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

S-tog fylder 90 år - kør gratis den 6. april
Af Ottoemil. 7/04-24, 16:32.
Seneste redigering: 7/04-24, 16:37 af Ottoemil
Goddag i forummet.

Jeg var til 90-års fødselsdag i går, og her er et par billeder. Først nogle fra 'åbent hus' på værkstedet i Tåstrup.
Her var det moderniserede sæt 42 udstillet, og jeg havde for første gang lejlighed til at se den nye indretning.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nu med nye destinationsskilte over dørene

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Klargøringshallen.

Fra rundvisningen på værkstedet:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
På Københavns Hovedbanegård havde Danmarks Jernbanemuseum en lille plancheudstilling 'under uret'.

v.h.
Ottoemil     

 

Fint åbent hus de havde. Det var dog ikke alt information de ville dele/eller vidste.
Der var mange spørgsmål om de nye LED displays, og hvornår der kom flere tog med dette. Svaret var, at det kunne man ikke sige, da man åbenbart ikke kunne få leveret flere fra samme producent som har leveret til SA 42.
SA46 som er vist, var ved at få revet alt gammelt indmad ud. Tidsforbruget var pt 4 uger på dette, målet er 2 uger.

Gå op Sider: 1 [2]
DSB MZ 1416Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak