Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane udsender Årsrapport 2023
Hovedstadens Letbanes pressemeddelelse af d.d.:

"I 2023 blev det tydeligt – der er en letbane på vej

Med ankomsten af ni letbanetog, omfattende skinnelægning, nye stationer i gadebilledet og kommende testkørsler er det tydeligt, at der i 2025 kører en letbane langs Ring 3.

Hovedstadens Letbanes ejere har på det årlige interessentskabsmøde den 4. april 2024 godkendt selskabets Årsrapport 2023.
....."


Direkte link til Årsrapport 2023: https://www.dinletbane.dk/media/xekhfe52/9420-let-a-rsrapport-2023_13_2024-03-13.pdf .

Læs hele pressemeddelelsen her: https://www.dinletbane.dk/da/nyheder/i-2023-blev-det-tydeligt-der-er-en-letbane-paa-vej/ .

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato  5/04-24, 12:13Hovedstadens Letbanes pressemeddelelse af d.d.:

"I 2023 blev det tydeligt – der er en letbane på vej

Med ankomsten af ni letbanetog, omfattende skinnelægning, nye stationer i gadebilledet og kommende testkørsler er det tydeligt, at der i 2025 kører en letbane langs Ring 3.
I et lettere anfald af vanvid valgte jeg igår at prøve at køre ad Ring 3 fra Gladsaxe til Lundtofte. Det fortrød jeg og ved Buddinge station vendte jeg om og kørte tilbage og tog motorvejen.
Men....
der bemærkede jeg at hvor der nærmest er en færdig bane med køreledninger, skinner og stoppesteder ude vestpå og der også benynder at ligge skinner i den anden ende i Lundtofte og dele af Lyngby, så så det ud til at der mangler meget på strækket imellem Herlev og den tidligere rundkørsel i Buddinge. Et tromlet lag stabilgrus - det er alt - og det mener de de er færdige med om et år?
Det skal blive spændende at se.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  5/04-24, 14:03
Citat fra: Niels Munch Dato  5/04-24, 12:13Hovedstadens Letbanes pressemeddelelse af d.d.:

"I 2023 blev det tydeligt – der er en letbane på vej

Med ankomsten af ni letbanetog, omfattende skinnelægning, nye stationer i gadebilledet og kommende testkørsler er det tydeligt, at der i 2025 kører en letbane langs Ring 3.
I et lettere anfald af vanvid valgte jeg igår at prøve at køre ad Ring 3 fra Gladsaxe til Lundtofte. Det fortrød jeg og ved Buddinge station vendte jeg om og kørte tilbage og tog motorvejen.
Men....
der bemærkede jeg at hvor der nærmest er en færdig bane med køreledninger, skinner og stoppesteder ude vestpå og der også benynder at ligge skinner i den anden ende i Lundtofte og dele af Lyngby, så så det ud til at der mangler meget på strækket imellem Herlev og den tidligere rundkørsel i Buddinge. Et tromlet lag stabilgrus - det er alt - og det mener de de er færdige med om et år?
Det skal blive spændende at se.

Det tager ikke lang tid at bygge en letbane når først man er færdig med de forudgående anlægsarbejder, især omlægning af rør og kabler. De har lige knap et år og 8 måneder til at blive færdige. Det burde ikke være noget problem. I Caen i Frankrig formåede man at lukke et knap 16 kilometer langt GLT system og erstatte det med letbane på lige så lang tid. Mon ikke en kort delstræking der hvor man ikke engang skal til at fjerne noget andet først kan nå at blive færdig inden for samme tidsramme.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  5/04-24, 14:03..... der mangler meget på strækket imellem Herlev og den tidligere rundkørsel i Buddinge. Et tromlet lag stabilgrus - det er alt - og det mener de de er færdige med om et år?
Det skal blive spændende at se.

Når man kan gennemrenovere 17-18 km Østbane på 5-6 måneder (sporudskiftningens "etape 3"), kan letbanen nok på den dobbelte tid nå at blive færdig.

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]
Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak