Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Oplev historie i bevægelse!
Oplev historie i bevægelse!
Af Ishøy, Slagelse. 10/05-25, 11:30.
🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 Oplev historie i bevægelse! 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿
Tag et skridt tilbage i tiden og vær vidne til det majestætiske damplokomotiv 60163 Tornado på Inverness Station!
Dette ikoniske lokomotiv er et vidnesbyrd om britisk ingeniørkunst og et symbol på vores rige jernbanearv.

Håber du nyder det! 😊

Mvh Poul Ishøy

Af esni. 10/05-25, 11:52.
Der er intet som vandudladere til at ødelægge et godt klip...

Men mange tak trods alt

Eskild

Af Niels Munch. 10/05-25, 12:50.
Seneste redigering: 10/05-25, 12:52 af Niels Munch
Citat fra: Ishøy Dato 10/05-25, 11:30🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 Oplev historie i bevægelse! 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿
Tag et skridt tilbage i tiden og vær vidne til det majestætiske damplokomotiv 60163 Tornado på Inverness Station!
Dette ikoniske lokomotiv er et vidnesbyrd om britisk ingeniørkunst og et symbol på vores rige jernbanearv.

Meget aktuelt, for 60163 TORNADO er netop det lokomotiv, hvorpå man p.t. tester ETCS.

Og så er TORNADO i øvrigt det første nybyggede engelske damplokomotiv siden 1960; det blev færdigt i 2008.

M.v.h.
Niels

Af re20000, Jenslev Trinbræt. 10/05-25, 18:16.
og så skal de altid slæbe rundt på 100 tons død diesel. Egentlig mærkeligt at der ikke også skal gå en mand foran med et lille rødt flag...

Af Ishøy, Slagelse. 11/05-25, 15:21.
De gjorde det hver gang, når de startede med at kører!
Den første gang der stod jeg alt for tæt, så der fik jeg ikke noget ud af at optagelsen ;)

Citat fra: esni Dato 10/05-25, 11:52Der er intet som vandudladere til at ødelægge et godt klip...

Men mange tak trods alt

Mvh Poul Ishøy

Af esni. 11/05-25, 21:22.
Citat fra: Ishøy Dato 11/05-25, 15:21De gjorde det hver gang, når de startede med at kører!
Den første gang der stod jeg alt for tæt, så der fik jeg ikke noget ud af at optagelsen ;)

Citat fra: esni Dato 10/05-25, 11:52Der er intet som vandudladere til at ødelægge et godt klip...

Men mange tak trods alt

Når maskinen har stået stille lidt, er cylindrene blevet lidt koldere, og der er derfor risiko for dampen kondenserer i cylindrene.

Derfor er man nødt til at åbne for vandudladerne ved igangsætning

Eskild

Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 11/05-25, 21:49.
Der kan ske slemme skader hvis der står klart vand i cylinderen når man starter, så ud med det.

Citat fra: re20000 Dato 10/05-25, 18:16og så skal de altid slæbe rundt på 100 tons død diesel. Egentlig mærkeligt at der ikke også skal gå en mand foran med et lille rødt flag...

I der tilfælde er det ikke 114tons død diesel, 47832 er med for ikke kun at være hjælp ved nedbrud. Her bliver der også leveret strøm til vognstammen, hjulpet ved rangering da Iverness er en sækbanegård, samt til at skubbe på op over stigningerne ved Slochd og Drumochter.

Mvh Marc

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak