Citat fra: RasmusD Dato 14/08-22, 11:41Citat fra: thomastog Dato 14/08-22, 10:57Jeg er helt enig. Men hvis man er forsinket, vil den luft der kan være i køreplanen, oftest spises af andre udfordringer (hvilket var min pointe).
Og bare lige for at understrege pointen: Tidligere på året var der en midlertidig hastighedsnedsættelse nord for Østerport, der åd hele den buffer af ekstra køretid, der var i Helsingørtogenes køreplaner.
Jeg er ikke sikker på at der kørte ét eneste rettidigt tog til Helsingør i den periode.
Skal vi ikke forvente fremover at det nye signalsystem, nye skinner og overvejende nye tog tilsammen sikrer at der ikke kommer ret mange perioder med forsinkelser?
Så den "buffertid" som nu er i de aktuelle køreplaner kan vel fjernes?
Bliver et tog af en eller anden grund forsinket skal det vel ikke betyde at tog som evt. kunne være et tog som passagerer kunne skifte til skal have en forsinkelse?
Så det er vel et overstået kapitel i dansk jernbanedrift at man venter på andre forsinkede tog?
Med forhåbentlig flere person- og godstog er der trods nye signalsystem vel heller ikke basis for at et forsinket tog kan "indhente" sin forsinkelse?