Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Depot ved Næstved...
Gå ned Sider: 1 [2]
Depot ved Næstved...
Af banemanden. 4/04-22, 22:56.
Citat fra: LM94 Dato  4/04-22, 17:44Så kan jeg fortælle at der er en begrænsning på maksimalt 12 MG togsæt ude i Sibirien, da der ellers ikke er vende muligheder for de mange MF/ER togsæt som ankommer hver dag. Rekorden der er fortalt er 21, og det gjorde at der ikke kunne vendes tog imellem sporene.

Jamen, du er nok klogere end mig der :) Var forbi derude i nærheden i dag og der holdt der 16 sæt i Sibirien. Selv på google maps holder der 10 sæt og der er 2 hele spor ledige og da jeg i sin tid arbejdede i DSB, længe siden ak og ve, der vendte man al MF, ER og ET inden man kom til selve klargøringscenteret :)  Men jeg medgiver, at tingene kan have ændret sig.

Depot ved Næstved...
Af LM94. 5/04-22, 16:55.
CitatJamen, du er nok klogere end mig der :) Var forbi derude i nærheden i dag og der holdt der 16 sæt i Sibirien. Selv på google maps holder der 10 sæt og der er 2 hele spor ledige og da jeg i sin tid arbejdede i DSB, længe siden ak og ve, der vendte man al MF, ER og ET inden man kom til selve klargøringscenteret :)  Men jeg medgiver, at tingene kan have ændret sig.

Jeg kan oplyse at i dag har der holdt 4 MG sæt i Sibirien mellem kl. 12 og kl. 15. De andre togsæt du må have set må have været MF/ER, som enten har haft et kort ophold eller også har de skulle vendes med det samme. Som sagt, så er aftalen at maksimalt 12 MG sæt må holde i Sibirien, da det ellers bliver problematisk at vende større togstammer. 

MF'erne har altid kørt helt ind til centeret, faktisk siden dens bygning. ER er kommet til, idet de jo dagligt kører i par. ET har aldrig, i ordinær drift, vendt nede i centeret - kun hvis der har været problemer på et sæt eller hvis FC ved en fejl sender dem ned i centerets ankomst spor.

Gå op Sider: 1 [2]
ContecRail
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak