Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 34
Citat fra: Gladedk Dato 21/05-23, 14:33Desværre allerede booket billet før jeg så det.. så kan ikke ændres.. ville godt ha booket 1 klasse billet men helt umuligt desværre at få.

Min erfaring er desværre også, at der har været MEGET få pladsbilletter til 1. første klasse til salg. Jeg forsøger med jævne mellemrum at købe en 1.-klassesplads på IC 1193 6. juli, både på next.bahn.de, bahn.de og dsb.dk/udland, men det er endnu ikke lykkedes mig. Jeg har prøvet så ofte, at jeg næsten ikke tror, at der har været nogen 1.-klassespladser til salg på den afgang overhovedet.

Det udvikler sig efterhånden til en farce.
Jeg få en del rejsebehov til Hamborg og Bremen hen over sommeren og hvordan f... skal man booke møder når man ikke ved om man kan nå frem.

Man er fristet at spørge om det ikke snart er tid til et §20 spørgsmål.

For mig er det ikke helt tydeligt hvad virkeligheden så er nu. Vi har købt billet+plads til IC 1191 d. 15/07 for mange måneder siden efterhånden, netop også for at køre 1. klasse med IC vognene. Vil den afgang stadig være IC vogne, eller er det helt truet med manglende godkendelse?

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af Bent Jensen. 22/05-23, 12:15.
Seneste redigering: 22/05-23, 12:17 af Bent Jensen
Hvor lang tid tager en godkendelse?
Der var også problemer med SJ nattog såvidt jeg husker, burde vel være et europæisk spørgsmål og ikke en syltekrukke med venlig hilsen Bent Jensen

Det er en besynderlig situation. Vi skal naturligvis køre i godkendt materiel, men vi forventer også at kunne købe billetter til togene. Hvis der mangler godkendelser, hvorfor fortsætter man så ikke med IC3, til myndighederne har fundet ud af godkendelserne?
PVC

Citat fra: Pvc Dato 22/05-23, 12:41Hvis der mangler godkendelser, hvorfor fortsætter man så ikke med IC3, til myndighederne har fundet ud af godkendelserne?

Det lakker mod enden for IC3 i Tyskland. Inden for en overskuelig fremtid skal de Tysklandsgodkendte IC3'ere opgraderes med ETCS og DK-STM, og i den forbindelse bliver udstyret til de tyske togkontrolanlæg pillet ud. Derefter kan de ikke længere køre i Tyskland.

Citat fra: Bent Jensen Dato 22/05-23, 12:15Hvor lang tid tager en godkendelse?

Vel nogenlunde lige så lang tid som da nattogsvognene skulle godkendes - ca. 6 måneder om processen går uden ballade.
Det kniber så for visse - ingen nævnt, ingen glemt - at forholde sig til.

Pålidelige kilder har fortalt mig at der skulle foretages testkørsel her i slutningen af maj måned. Jeg kan desværre ikke huske datoen, men jeg mener det er den 25.maj.

Citat fra: Thorfinn Dato 22/05-23, 00:05Det udvikler sig efterhånden til en farce.
Jeg få en del rejsebehov til Hamborg og Bremen hen over sommeren og hvordan f... skal man booke møder når man ikke ved om man kan nå frem.

Man er fristet at spørge om det ikke snart er tid til et §20 spørgsmål.


Der er lige kommet et §20 spørgsmål i dag om netop det.

Citat fra: frederikhk Dato 22/05-23, 17:59
Citat fra: Thorfinn Dato 22/05-23, 00:05Det udvikler sig efterhånden til en farce.
Jeg få en del rejsebehov til Hamborg og Bremen hen over sommeren og hvordan f... skal man booke møder når man ikke ved om man kan nå frem.

Man er fristet at spørge om det ikke snart er tid til et §20 spørgsmål.


Der er lige kommet et §20 spørgsmål i dag om netop det.
Spørgsmålet fra Jette Gottlieb (EL) kan læses her: https://www.ft.dk/samling/20222/spoergsmaal/S645/index.htm

Hilsen Mikkel

Det var altså ikke mig der stak den til Jette Gottlieb
 (btw: jeg viste slet ikke at hun sad inde igen  ;) ).

så er vi da spændt på hvad sparekassemekanikeren fra Holstebro lader svare.

Hun er vel plankeværkskigger her på kanalen.

Jeg har netop modtaget mail fra DSB om at pladser på København-Hamburg togene fra 17. juni til 22. juli og 31. juli og frem til november er klar til salg. Pladser til uge 30 frigives i næste uge. (sporarbejde/spærring Fredericia-Slagelse).

Det må vel betyde at godkendelserne af vognene er i hus? Det er i hvert fald IC1 vogne man får vist hvis man forsøger at reservere hos Deutsche Bahn lige nu.

Anders

Citat fra: peter christensen Dato 22/05-23, 17:39
Citat fra: Bent Jensen Dato 22/05-23, 12:15Hvor lang tid tager en godkendelse?

Vel nogenlunde lige så lang tid som da nattogsvognene skulle godkendes - ca. 6 måneder om processen går uden ballade.
Det kniber så for visse - ingen nævnt, ingen glemt - at forholde sig til.
Syntes at det er lang tid, lidt naivt syntes jeg at når vognene har været brugt i Tyskland i mange år uden de store problemer,jmmen så ligger det vel bare til højrebenet, jeg vil kalde alt andet for papirnusseri. Men ved godt der er nogen der hylder det.
Med venlig hilsen Bent Jensen

DSB siger til Avisen Danmark at de er tæt på godkendende og de åbner op for salget
IC1 vogne kører fra 17 juni  København _ Hamborg
og IC3 Århus - Hamborg

fra 2024 bliver togskifte i Kolding for tog til og fra Århus, indtil der kommer strøm til Århus

Gå op Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 34

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak