Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 31 32 [33] 34
Så for at forstå korrekt: det er ikke muligt for tog der kommer fra Ringsted at overhale et muligt sammenbrudt tog eller andre tog det holder ved perron som også er kommet fra Ringsted i retning København Syd, og det er ej heller muligt i modsatte retning?
Det er med andre ord alene muligt at forbikøre tog, der holder ved perron som enten kommer fra eller skal til Ølby/Køge? Ja, det virker da lidt upraktisk.

Angående sporskifternes ibrugtagning på resten af strækningen. Ved nogen noget om hvornår de tages i brug? Synes det er ofte at al trafik indstilles på strækningen, når der holder et tog med sammenbrud, så det ville da kunne afhjælpe noget.

Mvh.

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 19/02-24, 22:10.
Seneste redigering: 19/02-24, 22:18 af Per Holm
Citat fra: 1993matias Dato 19/02-24, 21:31... til godstog, som egentlig ikke hører til på en højhastighedsbane


Så må det være dig en trøst at der intet sted i Danmark er hensigt til at køre godstog på en højhastighedsbane. For en nyanlagt banestrækning er det nemlig en bane for 250 km/h eller hurtigere.

Generelt kan det fastslås at hvis dem der har betalt for det hele har ment at godstog hører til på denne bane, ja så er det sådan det er.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 19/02-24, 22:10
Citat fra: 1993matias Dato 19/02-24, 21:31... til godstog, som egentlig ikke hører til på en højhastighedsbane


Så må det være dig en trøst at der intet sted i Danmark er hensigt til at køre godstog på en højhastighedsbane. For en nyanlagt banestrækning er det nemlig en bane for 250 km/h eller hurtigere.

Generelt kan det fastslås at hvis dem der har betalt for det hele har ment at godstog hører til på denne bane, ja så er det sådan det er.

Ny Ringstedbane er dog netop traceret til en hastighed på 250 km/t - den primære årsag til at hastighedsgrænsen stadig er på 200 km/t, er at der ikke er nogen tog i drift på banen der kan køre hurtigere end dette. Det tog man foretog testkørsler med kunne heller ikke komme op på de 275 km/t som er nødvendigt for at godkende til 250 km/t, men nåede så vidt jeg husker kun en tophastighed på lidt over 230 km/t, grundet den trækkraft man brugte.

Men banen er altså anlagt til 250 km/t, og det samme gælder også for den kommende Ny Vestfynsbane.

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 20/02-24, 13:03.
husker det som de kom op på 255 kmt, men det er nu lige meget, som der skrives, pt er der ikke udstyr der kan komme der op, og det langsomme udstyr vil nok spærre for at det kommer til at ske.

hvis de bare kunne få det gjort færdigt ( sporskifter) så de kan komme forbi hinanden


Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Citat fra: mss Dato 20/02-24, 13:43De var oppe på 255,6 km/t for at være præcis.

Kilde:
https://www.tv2east.dk/ringsted/forste-tog-korte-over-ny-hojhastighedsbane-vi-var-oppe-og-kysse-danmarksrekorden
Jeg læser det som om at de næsten nåede danmarksrekorden på 255,6 km/t, men at "kun" nåede 255(,0) km/t.

Hilsen Mikkel

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 20/02-24, 14:26.
det var da meget godt huskede  8)

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af mss. 20/02-24, 15:32.
Seneste redigering: 20/02-24, 15:36 af mss
Citat fra: Mikkelhk Dato 20/02-24, 13:46
Citat fra: mss Dato 20/02-24, 13:43De var oppe på 255,6 km/t for at være præcis.

Kilde:
https://www.tv2east.dk/ringsted/forste-tog-korte-over-ny-hojhastighedsbane-vi-var-oppe-og-kysse-danmarksrekorden
Jeg læser det som om at de næsten nåede danmarksrekorden på 255,6 km/t, men at "kun" nåede 255(,0) km/t.

Det er nok lidt dårligt formuleret i artiklen, men der må være tale om den kørsel hvor man nåede 255,6 km/t. Som altså er Danmarksrekorden.

Se også her:
https://da.wikipedia.org/wiki/Hastighedsrekorden_for_tog_i_Danmark


Citat fra: hummel_62 Dato 20/02-24, 14:26det var da meget godt huskede  8)

Ja det var godt husket ;)

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Citat fra: mss Dato 20/02-24, 15:32
Citat fra: Mikkelhk Dato 20/02-24, 13:46Jeg læser det som om at de næsten nåede danmarksrekorden på 255,6 km/t, men at "kun" nåede 255(,0) km/t.

Det er nok lidt dårligt formuleret i artiklen, men der må være tale om den kørsel hvor man nåede 255,6 km/t. Som altså er Danmarksrekorden.

Se også her:
https://da.wikipedia.org/wiki/Hastighedsrekorden_for_tog_i_Danmark
Ja, det kan jeg godt se nu, og det passer også med datoen. De har altså to gange i samme måned nået hhv. 255,6 og 255 (afrundet) km/t.

Hilsen Mikkel

Hvis det skulle have interesse for nogen, ser det ud til at EC394 i dag kører med 14 oplåste vogne. Ingen af vognene er markeret som aflåst på mit-tog.dk.
Vognene hedder 15-22 og 5-12, men min skærm er for lille til at kunne vise alle 14 vogne + den trækkende EB på én gang.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Hilsen Mikkel

Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 6/04-24, 12:13.
Overrasket positivt at der brug for så mange afgange og så store tog.

Må være noget af et syn på Storstrømsbroen

Citat fra: hummel_62 Dato  6/04-24, 12:13Må være noget af et syn på Storstrømsbroen
Bestemt - især fordi Hamborgtogene kører over Storebælt, men det må også se ud af noget på Vestbroen :-)

Citat fra: hummel_62 Dato  6/04-24, 12:13Overrasket positivt at der brug for så mange afgange og så store tog.
Jeg tror nærmere det er en stamme som måske har været defekt eller til vedligehold, og derfor har stået parkeret i Hamburg i flere dage, og nu passede det så med at man kunne få vognene med tilbage til Kh. Normalt er de syv bagerste vogne aflåst, når der en sjælden gang køres med dobbeltstamme, så det specielle i dag er at alle 14 vogne tilsyneladende er oplåst og med adgang for passagerer.

Hilsen Mikkel

Citat fra: Mikkelhk Dato  6/04-24, 13:30Jeg tror nærmere det er en stamme som måske har været defekt eller til vedligehold, og derfor har stået parkeret i Hamburg i flere dage, og nu passede det så med at man kunne få vognene med tilbage til Kh. Normalt er de syv bagerste vogne aflåst, når der en sjælden gang køres med dobbeltstamme, så det specielle i dag er at alle 14 vogne tilsyneladende er oplåst og med adgang for passagerer.

Nu står den bagerste vognstamme som til at være aflåst på mittog  ;)

Mvh Marc

Citat fra: MBRrail Dato  6/04-24, 14:17
Citat fra: Mikkelhk Dato  6/04-24, 13:30Jeg tror nærmere det er en stamme som måske har været defekt eller til vedligehold, og derfor har stået parkeret i Hamburg i flere dage, og nu passede det så med at man kunne få vognene med tilbage til Kh. Normalt er de syv bagerste vogne aflåst, når der en sjælden gang køres med dobbeltstamme, så det specielle i dag er at alle 14 vogne tilsyneladende er oplåst og med adgang for passagerer.

Nu står den bagerste vognstamme som til at være aflåst på mittog  ;)

Mvh Marc
Nå, men så er alt jo som det plejer! :)

Hilsen Mikkel

Gå op Sider: 1 ... 31 32 [33] 34

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak