3. delDu kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Link til 1. del *
her* og til 2. del *
her*.
Lad os starte denne 3. del med endnu et overblik:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Bagerst DBs "Advanced TrainLab" 605 017, indrettet i et ICE-TD, af os danske genkendt som "København". Dernæst et Stadler FLIRT til Wales, og forrest et metrotog til Liverpool.Men lad os atter dvæle lidt ved
Stadler Rail. Da jeg besøgte fabrikken i
Bussnang [CH] 1996, var det en lokal virksomhed (med o. 100 medarbejdere), der producerede
"Kleinserien" til hjemmemarkedet. I dag er virksomheden nærmest "verdensomspændende" (med o. 7.000 medarbejdere), der også har fået tag i det britiske marked:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Stadler Tri-Mode FLIRT "four-car unit" til Transport for Wales (TfW).Typen betegnes
Class 756, og der skal leveres 7 three-car og 17 four-car units.
"
Tri-Mode" består i, at toget kan tage kørestrømmen fra 25 kV 50 Hz overledning, batteri eller dieselgenerator, og de essentielle dele findes i en "power pack", placeret i togets midte:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.TfW Class 756, power pack.Transport for Wales Rail har interessante, ambitiøse planer for udviklingen af den skinnebundne trafik i Wales, og Stadler skal også levere 36
Citylink tram-trains til Cardiff-området:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Stadler Citylink tram-train Class 398 til TfW (Railway Gazette Int.).Citylink er "bi-mode" og har batterier således, at den kan befare strækninger uden overledning.
Og så var der jo metrotoget til Liverpool:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Stadler independently powered electric multiple unit (IPEMU) til Liverpool.IPEMU-konceptet indebærer, at toget tager kørestrømmen fra tredieskinne (750 V DC) eller batteripakke og således kan betjene ikke-elektrificerede strækninger. Der skal leveres 7 IPEMU sammen med 46 Metro EMU
Class 777 til Liverpools Merseyrail Network.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. IPEMU dataplanche samt kig på metrotogets lovbefalede flugtdør i gavlen ved førerrummet.Gennem vinduet ses endnu et Stadler-produkt, nemlig en TINA-sporvogn til Darmstadt's 1.000 mm sporvejsnet:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Stadler TINA Tram til HEAG Darmstadt, opstillet på blokvogn p.g.a. sporvidden.TINA er nyeste bidrag til Stadler's sporvognspalette, og til
HEAG i Darmstadt leveres 25 stk. af denne 5-leddede, enkeltrettede lavgulvstype, også kaldet "ST15".
Hvor ikke andet er anført, er billederne fotograferet af min gode ven og kollega
OTS fra den lille gruppe af privatbanefolk, der - desværre (for mig) uden mig - besøgte messen.
En samlet oversigt over udstillere og deres materiel udstillet udendørs kan findes her:
https://www.innotrans.de/innotrans/downloads-alle-sprachen/allgmeine-informationen/innotrans_freigel%C3%A4nde-und-bus-display.pdf .
Hvis I orker mere, er der billeder til en 4. del fra InnoTrans 2022?
Bedste hilsener
Niels