Citat fra: Jørgen Schwartz Dato 26/04-24, 17:38Citat fra: Bengt Larsson Dato 26/04-24, 16:46Vore det möjligt att låta DSB tåg gå Padborg-Flensburg (10 km) utan Indusi eller ATC eller ETCS, i lägre hastighet och med ljussignaler som lokföraren får följa.
Eller omöjligt?
Omöjligt är för övrigt ofta en omskrivning av Vill inte.
Tror ikke på at det tyske EBA giver tilladelse til kørsel uden Indusi/ETCS Padborg-Flensborg. Siden 1996 har det været et krav fra EBA at danske tog der kører til og fra Flensborg skal være udstyret med Indusi.
Det er mere den modsatte køreretning, der vil være et problem. Lokomotiver der kommer fra nord (altså Danmark) vil alle være forsynet med ETCS/ERTMS. Udfordringen - eller det helt store spørgsmål - er, hvordan lokomotiver der kører "på signal" fra syd vil komme ind på Padborg station. Hvis det i det hele taget kan lade sig gøre at finde en løsning. Padborg station bliver jo ikke, ligesom resten af den danske ERTMS/ETCS-net, forsynet med fysiske signaler.
Det bliver også spændende at se, hvor tyskerne har tænkt sig at placere de sidste (tyske) signaler før den danske grænse hhv de første (tyske) signaler efter den danske grænse.