Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Køge Nord station, test af nyt signal.
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: HennrikH Dato  1/02-23, 16:38Det var nødvendigt, fordi dem der lå der ikke var blevet vedligeholdt korrekt og efter foreskrifterne. De er af en nyere type og kræver en anden type omsorg og kærlighed end de fleste gamle typer skifter. Men man har vedligeholdt dem som om de var af den ældre type og dermed er de gået i stykker og ikke mulige at køre i.
Desuden havde de på ingen måde godt af, at være låst i så lang tid som de var. Metal mod metal - de har ihvertfald taget skade af, at være låst så længe. I teorien var det muligt at køre igennem dem inden de blev pillet op, men du kan jo spørge dig selv, hvorfor man ikke har gjort det :)

De fejler ikke noget de skifter der taget op, de ligger klar til at blive lagt igen når..
Banedanmark retter op deres fejlkonstruktion af det bevæglige hjertestykke, Bdk ville have hjertestykket lavet i en slags stål end,som forslåaet af producenten og Alstom
med det resultat at det er alt for blødt om som skrevet længer oppe, at det giver kontrol ved 4-5mm åbning, fordi at de flexer.
Grunden til at hele skiftet er udskiftet, er efter signde at der ikke findes en norm.tegning, kun på hjertestykket, fordi man kunne godt have nøjes med at skifte hjertestykket...

Og de skifter der lagt har også været aflåst ligeså længe, ligesom resten af skifterne på er det mellem Vigerslev og  Ringsted på ny bane.
Hvis de ikke var blevet skiftet i køge nord, vil der jo ikke kunne kører tog til køge, og det skal det jer gerne kunne gøre når det nye signalprogram tages i brug til april
[/quote]

Du må rette mig hvis jeg tager fejl, men i din beskrivelse synes jeg ikke rigtig det fremgår af det du skriver, at de virker :) De havde jo ikke fjernet dem, hvis alt var i orden Og alt virkede

CitatDet var nødvendigt, fordi dem der lå der ikke var blevet vedligeholdt korrekt og efter foreskrifterne. De er af en nyere type og kræver en anden type omsorg og kærlighed end de fleste gamle typer skifter. Men man har vedligeholdt dem som om de var af den ældre type og dermed er de gået i stykker og ikke mulige at køre i.
Desuden havde de på ingen måde godt af, at være låst i så lang tid som de var. Metal mod metal - de har ihvertfald taget skade af, at være låst så længe. I teorien var det muligt at køre igennem dem inden de blev pillet op, men du kan jo spørge dig selv, hvorfor man ikke har gjort det :)

CitatDe fejler ikke noget de skifter der taget op, de ligger klar til at blive lagt igen når..
Banedanmark retter op deres fejlkonstruktion af det bevæglige hjertestykke, Bdk ville have hjertestykket lavet i en slags stål end,som forslåaet af producenten og Alstom
med det resultat at det er alt for blødt om som skrevet længer oppe, at det giver kontrol ved 4-5mm åbning, fordi at de flexer.
Grunden til at hele skiftet er udskiftet, er efter signde at der ikke findes en norm.tegning, kun på hjertestykket, fordi man kunne godt have nøjes med at skifte hjertestykket...

Og de skifter der lagt har også været aflåst ligeså længe, ligesom resten af skifterne på er det mellem Vigerslev og  Ringsted på ny bane.
Hvis de ikke var blevet skiftet i køge nord, vil der jo ikke kunne kører tog til køge, og det skal det jer gerne kunne gøre når det nye signalprogram tages i brug til april

CitatDu må rette mig hvis jeg tager fejl, men i din beskrivelse synes jeg ikke rigtig det fremgår af det du skriver, at de virker :) De havde jo ikke fjernet dem, hvis alt var i orden Og alt virkede


Som jeg læser, og tolker det, så har man valgt at skifte hele sporskiftet, da alternativet var at fjerne hjertestykket, som først skulle produceres sikkert, og dermed umuliggøre kørsel igennem sporskifterne i det hele taget. Løsningen har været at montere nogle "standard" sporskifter fra en anden strækning, hvor det ikke er ligeså kritisk i forhold til testkørsler.

[

Som jeg læser, og tolker det, så har man valgt at skifte hele sporskiftet, da alternativet var at fjerne hjertestykket, som først skulle produceres sikkert, og dermed umuliggøre kørsel igennem sporskifterne i det hele taget. Løsningen har været at montere nogle "standard" sporskifter fra en anden strækning, hvor det ikke er ligeså kritisk i forhold til testkørsler.
[/quote]

Korrekt :) man kunne ikke nøjes med at skifte hjertestykket til en fast krydsning, da der åbenbart ikke fandtes en norm.tegning på det, og som alle ved papiret tager aldrig fejl.
så man skiftede hele skiftet med sporskiftedrevet :)

Gå op Sider: 1 [2]
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak