Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- 22 tog i timen på nyt forbindelsesspor
Hej

Sjællandske skriver at der køre 22 tog i timen på det nye forbindelsesspor i Køge Nord.

https://www.sn.dk/koege-kommune/ny-togforbindelse-er-blevet-et-mareridt-for-banens-naboer/?fbclid=IwAR3qq6pXosupzVbtzaP51LaJYvkAxIiVicot9NUePPuk9jcbf58ZDqS-cqw_aem_AcpIS0-itjgaMz3EDQ3t5LCzyD6VS6cP7hZuaxwusQo7lwk-E3kzkG9fTsYD_jNLCuw

Især ét tog driver dem til vanvid? Et ud af de 22? Det kører sgu da ikke andet end EB'er der. Normalvis ihverfald.

Desuden lyder 22 tog i timen noget voldsomt. Jeg får det kun til 4 tog (2Nivå + 2Næver).
Hvis familen her bor ved Ølby st. Så er det +4 mere (2Ros + 2Faxe)
Det giver alt kun 8 tog
...når nu Ølby er nævnt så er der selvfølgelig også 12 S-tog men de har ligesom været der i 40 år.

Jeg helt galt på den i min tankegang?

Hvis du læser teksten, så har de talt til 22 tog i en time - det kan være et par forsinket tog, som spiller ind. For køreplanen er 20 tog i timen med både S-tog, DSB's tog og Lokaltog.

Også min egen erfaring at Vectron giver mærkbart mere støj end fx IC3... Og dobbeltdækkernes bremser kan også give en del støj. DSB modtager en del klager om det og der har også været skriverier om i medier på bl.a. på Kystbanen. Og da jeg snakkede i sidste uge med DSB, så snakkede vi også om det. Så det ligner det er noget, som de tager seriøs.

Citat fra: steenth Dato 27/06-23, 14:10Hvis du læser teksten, så har de talt til 22 tog i en time - det kan være et par forsinket tog, som spiller ind. For køreplanen er 20 tog i timen med både S-tog, DSB's tog og Lokaltog.

Også min egen erfaring at Vectron giver mærkbart mere støj end fx IC3... Og dobbeltdækkernes bremser kan også give en del støj. DSB modtager en del klager om det og der har også været skriverier om i medier på bl.a. på Kystbanen. Og da jeg snakkede i sidste uge med DSB, så snakkede vi også om det. Så det ligner det er noget, som de tager seriøs.

De tæller sikkert alle tog med, også tog til/fra Roskilde og S-tog.
Mon de ønsker sig en 5-10 meter høj støjskærm i baghaven, som også kan afhjælpe støjen fra motorvejen?

Men ifølge Banedanmark er alt godt, når signalsystemer bliver opdateret til oktober.
Eller hvertfald det der start/stop kørsel foran Tranholmsvej kvarteret.
Som jo nok er det som giver det meste støj.


Hmm... Hvem kom først? Beboerne eller jernbanen? Det er sjovt, man ikke ser lignende klage-artikler fra folk, der bor ved siden af en motorvej?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: steenth Dato 27/06-23, 14:10Hvis du læser teksten, så har de talt til 22 tog i en time - det kan være et par forsinket tog, som spiller ind. For køreplanen er 20 tog i timen med både S-tog, DSB's tog og Lokaltog.

Også min egen erfaring at Vectron giver mærkbart mere støj end fx IC3... Og dobbeltdækkernes bremser kan også give en del støj. DSB modtager en del klager om det og der har også været skriverier om i medier på bl.a. på Kystbanen. Og da jeg snakkede i sidste uge med DSB, så snakkede vi også om det. Så det ligner det er noget, som de tager seriøs.

Det giver mening 👍🏻

Det er en journalistisk drejning at skrive 22 (20), når det kan er EB+DD der er problemet i sagen

Citat fra: 1993matias Dato 27/06-23, 15:16Hmm... Hvem kom først? Beboerne eller jernbanen? Det er sjovt, man ikke ser lignende klage-artikler fra folk, der bor ved siden af en motorvej?
Men problemet her, at støjen ændre sig i den negative retning. Det giver en del pressestøj for DSB og Banedanmark.. Fx er problemet i Ølby omtalt i P4 København i eftermiddag. Og det kan også give politisk støj for dem, som også skal håndteres.

Apropos støj fra motorvej, jo der er klager fra.f.eks motorvej ring 3,Vestmotorvejen gennem Hvidovre, samt en del andre steder, men nu tilbage til skinnerne

Med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Bent Jensen Dato 27/06-23, 17:24Apropos støj fra motorvej, jo der er klager fra.f.eks motorvej ring 3,Vestmotorvejen gennem Hvidovre, samt en del andre steder, men nu tilbage til skinnerne

Med venlig hilsen Bent Jensen
Og mon ikke at Vectron overholder TSI kravene for støj fra togmateriel...der iøvrigt er nogenlunde de samme som Miljøstyrelsens krav omkring støj fra jernbane (der dog opgøres på anden vis primært ved matriklgrænsen). Mange har tidligere forvekslet støj fra jernbane (altså kørsel med tog) med støjkravene for virksomheder, der er markant skrappere - særligt om natten.

/Lasse

Citat fra: 1993matias Dato 27/06-23, 15:16Hmm... Hvem kom først? Beboerne eller jernbanen? Det er sjovt, man ikke ser lignende klage-artikler fra folk, der bor ved siden af en motorvej?

Jo man gør. Flere borgmestre vil gerne have sænket hastigheden på motorvejene pga. støj, også på de "gamle" motorveje.

Citat fra: Mads Dato 27/06-23, 19:38
Citat fra: 1993matias Dato 27/06-23, 15:16Hmm... Hvem kom først? Beboerne eller jernbanen? Det er sjovt, man ikke ser lignende klage-artikler fra folk, der bor ved siden af en motorvej?

Jo man gør. Flere borgmestre vil gerne have sænket hastigheden på motorvejene pga. støj, også på de "gamle" motorveje.
Omfartsvejen gennem Lyngby ("taget" på Lyngby Station) er fartgrænsen sænket til 70 km/t pga støj.

Citat fra: 1993matias Dato 27/06-23, 15:16Hmm... Hvem kom først? Beboerne eller jernbanen? Det er sjovt, man ikke ser lignende klage-artikler fra folk, der bor ved siden af en motorvej?

I dette tilfælde kan det faktisk være beboerne der kom først. Banen (lille syd) blev omlagt i starten af 80érne og herefter kom 2-toget i 83, så teoretisk kan der stadig bo mennesker der købte huset da det lå ud til en mark. 

/Bjørn

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak