Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Sygehusets bygninger skal vel blive stående hvor de er nu, blot vil de finde andre anvendelser og foreløbig er der vist ingen grund til at antallet af pendlere til området skulle formindskes.

Hvis ikke det private erhvervsliv rykker ind, skal der nok være nogle statslige arbejdspladser der søger bedre plads.
 
Citat fra: steenth Dato I dag 12:16
Citat fra: esni Dato I dag 10:23Er der i standarderne beskrevet noget om hvordan man kobler systemer sammen, hvis de hører under forskellige 'trafiktårne'?
Jeg skriver 'trafiktårne', for der må også skulle ske et handover når tog kører imellem dansk-øst og dansk-vest, som jo har hver sit overordnede center i de to trafiktårne
Ja. Men også inden for hvert område er der flere radio blok centre, som dækker bestemt område. Så det bruges allerede nu, når der skiftes område.

Tak for et svar der giver bedre forståelse af de ny systemer og de principper de bygger på.

De giver endda muligvis også mere viden om dem
 
Hvad er planerne for Odense Sygehus Trinbræt når OUH flyttes? Så flyttes det store kundegrundlag (formentlig til letbanen ved Hjallese). Dyrskuepladsen trækker næppe mange mennesker til når der ikke er koncerter eller lignende omkring den.
Jeg ved ikke om det ville gøre en forskel i køreplanen hvis den nedlægges, hvorved togene kører Odense-Fruens Bøge uden stop.
 
4
Udland - Snälltåget
Af TraSwe. I dag 17:50



T25 i Sverige er nu offentliggjort fra Trafikverket's side og her kan man se at Snälltåget for næste år har søgt:

15 ture til Østrig i vinterhalvåret og 6 ture på sommeren.

Udover nattoget til Hamburg / Berlin / Dresden er der også søgt om 2 daglige afgange i hver retning mellem Malmö-København S-Odense-Kolding-Flensburg-Hamburg.

Kl 09:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 14:40
Kl 09:45 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 15:06
Kl 16:10 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 21:32
Kl 16:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 21:40

Det skal blive interessant at se om det bliver til noget.
 
Gocollective AR 2053 ved Gjesing idag:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Det er en 4 akslet laaiis dobbeltvogn. Toget holdt parkeret i spor 2 i od for nogle dage siden fremført af Hectorrail
 
Nu var det ikke for at anfægte noget/nogen.
Bare give udtryk for at jeg finder man tiltider er lidt frisk med Co2 neutral.

En bus som bruger el til fremdrift og olie til opvarmning. Er da bedre end en ren diesel. Men at kalde den co2 neutral. Så skulle den fjerne lige så meget som den producere. Det sker ikke.
Men vi er da på rette vej
 
Det kunne godt være en defekt ved godsvognen. Jeg husker at der før har været en såkaldt lommevogn henstillet i Odense da der var et problem med en trailer med defekt presenning.
 
Kunne man forestille sig at det var en defekt vogn opdaget i et godstog og derfor sat af i Odense i en sen nattetime ?
 
Godsvognen er lukket med tre hjulsæt. Om den stadig er i Odense ved jeg ikke.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak