Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
Det er et meget fint kort, tak for det!

Jeg finder stadig 5C / "Letbane Herlev/Nørrebro" første prioritet efter Ring 3 letbanen.
Om den så skal til Herlev, eller til Tingbjerg og Gladsaxe (som "Letbane Ring2.5, "MetroRing2.5"). Personligt vile jeg da nyde at den kørte til Herlev, men Tingbjerg og Gladsaxe vil nok  skaffe flere kunder i butikken.
København har givet sig en smule al den stund, at de vil acceptere at letbanen kører ind til Nørrebro station, men så heller ikke længere. Det er en om'er! Uden at den fortsætter ind til Nørreport/Rådhuspladsen/København H og evt. videre til Amager er det en dødssejler.
 
Med al respekt for nye, gode, bedre, dyrere ideer, så er konklussionen:

Med Infrastrukturplan 2035 blev det besluttet at undersøge muligheden for at forbedre driften på Svendborgbanen ved at etablere vigespor. Trafikstyrelsen har gennemført første del af undersøgelsen, en strategisk analyse, som siden efteråret har været drøftet med lokale parter på Fyn. Resultaterne af analysen viser, at der er få gevinster ved at etablere et vigespor på strækningen.

På baggrund af drøftelserne og resultaterne fra analysen har forligskredsen bag Infrastrukturplan 2035 besluttet ikke at sætte gang i yderligere undersøgelser af vigespor på Svendborgbanen. Der er siden analysen blev igangsat gennemført ændringer i køreplanen, som har haft en positiv effekt på kundepunktligheden, derudover vil det nye signalsystem og de kommende batteritog yderligere kunne afhjælpe nogle af de udfordringer, passagerer på strækningen oplever med forsinkelser.


JH
 
Godt å se ay sporveien i *Chemnitz har fått sin renessanse. Jeg var som snarest innom byen en søndag formiddag i 2010. Da gikk ikke sporveien i helgene eller på kveldstid, og ryktene sa at den sto foran en snarligg nedleggelse. Slik gikk det tydeligvis ikke.
 
Railway Gazelle har også historien og henviser til dette link.

 
95
Generelt - Rejsepas 2024
Af Ncard00. 26/04-24, 11:34
Er der nogen som ved om der kommer rejsepas i 2024, og i så fald, hvornår de bliver sat til salg?
 
Citat fra: mgameing123 Dato 26/04-24, 10:57
Citat fra: vollensir Dato  3/09-22, 00:08De ældste af Desiro-togsættene er 20 år gamle, og giver virkelig mange problemer for Arriva, De var jo ikke i den stand som DSB havde lovet Arriva. Derfor Arriva er ved at undersøge mulighederne for at indsætte/kører med Lint-togsæt på Svendborgbanen.

Kan godt være det er dyrt, men i stedet for at betale alle mulige tåbelige konsulenter millioner af kroner. Kunne de jo bruges på at udbygge banen, heller i dag end i morgen..

Hvorfor skal der udarbejdes en analyse/rapport over hvor der skal anlægges ekstra krydsningsmuligheder, det må da være nemt at kunne se i driftrapporter m.m. Det kan da ikke være så svært at finde ud af..

Man kunne jo også anlægge dobbeltspor mellem Odense og Ringe, det ville nok også kunne tage noget af presset på banen...


Man kan også genåbne Ringe til Faaborg. Så kan man køre måske en tog hver 15. minut

Det får de jo alligevel brug for til Als-Fyn forbindelsen.
 
Citat fra: vollensir Dato  3/09-22, 00:08De ældste af Desiro-togsættene er 20 år gamle, og giver virkelig mange problemer for Arriva, De var jo ikke i den stand som DSB havde lovet Arriva. Derfor Arriva er ved at undersøge mulighederne for at indsætte/kører med Lint-togsæt på Svendborgbanen.

Kan godt være det er dyrt, men i stedet for at betale alle mulige tåbelige konsulenter millioner af kroner. Kunne de jo bruges på at udbygge banen, heller i dag end i morgen..

Hvorfor skal der udarbejdes en analyse/rapport over hvor der skal anlægges ekstra krydsningsmuligheder, det må da være nemt at kunne se i driftrapporter m.m. Det kan da ikke være så svært at finde ud af..

Man kunne jo også anlægge dobbeltspor mellem Odense og Ringe, det ville nok også kunne tage noget af presset på banen...


Man kan også genåbne Ringe til Faaborg. Så kan man køre måske en tog hver 15. minut
 
Jeg har aldrig set snak om 4A som letbane. Der var en rapport fra DTU som du nok kan finde der viser potentielle letbanelinjer, den havde en del forslag, men 4A ruten var ikke en af dem.

Jeg skal ikke kunne sige dig hvorfor, men den rapport var "letbane positiv", saa det havde i hvert fald ikke noget med politikeres "anti letbane" at goere. Hvis jeg skulle gaette saa ville det vaere fordi den rute 4A foelger simpelthen ikke kan omlaegges til letbane uden at komplet oedelaegge biltrafikken - man kan godt vaere "anti bil", men tror ikke det er muligt at faa forslag igennem som saa klart umuliggoer koersel i bil.

Den samme rapport foreslog en letbane i "Ring 2.5". Hvis man har den samt andre gode forslag som for eksempel letbane ala 5C, saa tror jeg maaske ikke 4A behoever vaere letbane?

Jeg har et kort hvor jeg har leget med forskellige forslag, du kan kigge her, du har ret i 4A ruten ikke har en direkte service af hoejklasset transport, men det er nok ogsaa ok at have et par "blind spots" som kan serviceres af busser.

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=en&mid=1XSXtiIDJh26RGdMBt2QdcqJasPM&ll=55.66695978048219%2C12.471308892556019&z=12
 
Citat fra: KimC Dato 25/04-24, 18:16
Citat fra: Krabsen Dato 25/04-24, 15:21
Citat fra: Per Holm Dato 25/04-24, 14:05Gad vide hvorfor man ikke fra starten fandt på at udnytte motorvarmen?

Det er vel som med stort set alt andet: En ide er først god, når der er en der har fået den...

Selv Triangel motorvognene kunne udnytte varmen fra motoren til opvarming af passagerkabinen. Så helt ny er ideen ikke.
Man har brugt det i biler siden de første varmeapparater kom i 1920erne. Ligeledes i busser.
 
Citat fra: D 826 Dato 25/04-24, 15:46Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
MRB 1440 338 på Chemnitz Hbf april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
MRB styrevogn på Chemnitz Hbf april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
EntEgro 223 152 foran MRB tog på Chemnitz Hbf april 2024 (kh).


De lokomotivtrukne tog mellem Chemnitz og Leipzig på billede 2 og 3 skulle i 2023 have været erstattet af batteriudgaven af toget på billede et. Alstom har netop meddelt at det heller ikke bliver i 2024 at disse togsæt skal leveres. Alstom skal betale for leje af dobbeltdækkerstammer der indsættes fra december 2024 og frem til levering af batteritogene.
 
Gå op Sider: 1 ... 8 9 [10]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak