Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Ja, de fleste har nok regnet det ud, men for en ordens skyld så er det Berlin set fra fjernsynstårnet. Jernbanen er den øst-vestgående Stadtbahn med S-banestationen Jannowitzbrücke ved floden Spree. Den vinrøde bygning til venstre er indkøbscentret Alexa, hvor modeljernbaneudstillingen Loxx lå, før den lukkede. I midten ses Amtsgericht Mitte og ruinen af Franziskaner-Klosterkirche.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
 
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato I dag 13:26Ja, vi sidder netop og spiser en turistfældefrokost.

Jamen, så kører det sikkert rundt for jer. Ikke langt derfra, nede ved floden i den ældste bydel, serverer de øl i metermål:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Bedste hilsener & fortsat god tur
Niels
 
Er det muligvis en BR 481 man kan se på skinnerne?
 
Citat fra: Niels Munch Dato I dag 13:11Kære Thomas,

Det er udsigten i sydøstlig retning fra pgl. lands højeste bygningsværk.

PS: Er I dér lige nu?

Kære Niels

Ja, vi sidder netop og spiser en turistfældefrokost.

Bedste hilsner

Thomas

 
Kære Thomas,

Det er udsigten i sydøstlig retning fra pgl. lands højeste bygningsværk.

PS: Er I dér lige nu?

Bedste hilsener
Niels
 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen
 
Citat fra: mgameing123 Dato 19/04-24, 10:46
Citat fra: steenth Dato 18/04-24, 21:25Der er ikke taget nogen beslutning om droppe Hovedgård - Hasselager. Det er et togfondsprojekt, så det er svært at overbevise forligskredsen, at det skal bruges til andet formål. Det er udskudt til at nyt signalsystem, elektrificering og ombygning af Aarhus H er gjort færdig. Og sidste melding, som jeg kan se, så bliver det først efter 2030, at man beslutte at sætte det igang. Det er kun Vejle Fjord at projektet aktiv er blevet stoppet.
Det bedste måde at overbevis dem at vi har brug for Hovedgård - Hasselager er ved at sige at dette bane vil indsæt mere kapacitet på den Østjysk Længdebane som løber tør for diagrammer. Hovedgård - Hasselager vil kunne blive brugt til at overhale tog der skal via Skanderborg.

Med en ny bane over galten er hovedgård mindre relevant. Samtidig kan man jo for en brøkdel af beløbet lave et overhalingsspor fx skanderborg-Stilling/hørning. Jeg tror kun, at den bliver bygget, hvis den er afgørende for en timeplan, og det behøver den ikke værre. Jeg vil også foretrække, at den ikke bliver til noget, så længe der bliver bygget noget alternativt som fx skanderborg-tilst langs motorvejen, der kan hive en timeplan i land.
 
Citat fra: Niels Munch Dato 24/04-24, 11:42
Citat fra: mgameing123 Dato 24/04-24, 10:54Det eneste gode form for konkurrence man kan have på jernbanen er Open Access Operators.

..... og engelske tilstande?

M.v.h.
Niels

hvad er engelske tilstande? Massiv passagerfremgang
 
Citat fra: anho Dato 18/04-24, 23:07Og hvad angår Vejle Fjord, så nævnte den nuværende regering blot at der ikke længere er et parlamentarisk flertal for den. Dette skyldes formentlig at Venstre gerne vil aflyse den helt, og Socialdemokratiet gerne vil have den bygget - så man noterer bare at den ikke bliver til noget med det nuværende folketing. Et kompromis der ikke stiller nogen af parterne tilfredse.

Vejle fjord er endegyldigt droppet. Man er begyndt at sælge eksproprierede grunde igen. Den slags går man ikke tilbage til. Forbindelsen er også ligegyldig ift en evt timeplan, idet der jo vist allerede næste år kommer en screening af en ny lillebæltsforbindelse, der kan opnå det samme og meget mere. En langt bedre løsning.
 
Citat fra: andersj Dato 27/04-24, 19:47
Citat fra: Per Holm Dato 27/04-24, 19:34Sygehusets bygninger skal vel blive stående hvor de er nu, blot vil de finde andre anvendelser og foreløbig er der vist ingen grund til at antallet af pendlere til området skulle formindskes.

Hvis ikke det private erhvervsliv rykker ind, skal der nok være nogle statslige arbejdspladser der søger bedre plads.

Alle de 1.600 statslige arbejdspladser i Odense flytter sammen i "WoodHub" byggeriet på Lerchesgade ved Odense Banegård i 2025 - https://bygst.dk/byggeri/projekter/woodhub-lerchesgade/

Man må nok formode at det mest af alt bliver boliger ved det nuværende OUH og dermed er der ikke ret mange der skal pendle til området ude fra oplandet, hvilket betyder at trinbrættet får en mindre relevans. Lokale rejsende mellem bydelen og midtbyen er bedre stillet med bybusser der standser tættere på både der hvor folk skal af og på og kan køre hyppigere end toget.

I tillæg så er Odense kommune ved at arbejde på at få lavet busbaner på Sdr. Boulevard så busserne kommer hurtigere frem.

https://fyens.dk/trafik/p-pladser-fjernes-paa-central-gade-saadan-skal-beboerne-goere-i-stedet
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak