Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Citat fra: thomastog Dato I dag 09:37
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/05-24, 21:29
Citat fra: Mads Dato 12/05-24, 19:44Midlertidig linje. Rejseplanen siger Hillerød til København Syd.

Edit: Via Ringbanen.
Genialt! Den burde blive permanent ;-) Der er for lidt tværgående S-togstrafik.

Slutteligt tror jeg der vil komme til at mangle kapacitet fra strækningen til/fra Hillerød via København H, det er nok der behovet er størst.
Det er det dogme om at "alle" har behov for at komme til Kh. De der tager til Kh for at skifte til en anden linie tæller ikke. Det er kun de der faktisk skal i Tivoli eller arbejder lige i nabolaget.
Det behov der er interessant er de der idag IKKE tager toget men bilen fordi de bor ude i en finger og skal til en anden. "Alle" arbejdspladserne ligger jo ude i ring III og Ring VI bæltet. Fingerplanen har udlevet sin funktion idag. Letbanen hjælper lidt, men jeg ved ikke om den reelt har for mange stop.
Nå - lad det nu hvile. De kan åbenbart godt køre lidt linie M nu, men det bliver så nok nogle kortre tog.
 
Det vil jeg give dig ret i.
Dog er perronerne såvidt jeg ved i 3/4 længde (som 6 gamle vogne eller SA + SE).
 
Man kan se lidt her: https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter, men det er mest en oversigt over de overordnede tidsrammer, ikke detailplanlægning.
 
Kan man nogen steder se fremtidgige planer for sporarbejde (ikke de næste 3-6 måneder)?
Fx kan man på Rudersdal.dk læse at der skal oprettes midlertidig arbejdsplads ved Holte station til brug for sporarbejde. Men uanset hvor jeg søger, kan jeg ikke finde nogen fremtidsplaner.
 
Citat fra: Michael Deichmann Dato 12/05-24, 21:29
Citat fra: Mads Dato 12/05-24, 19:44Midlertidig linje. Rejseplanen siger Hillerød til København Syd.

Edit: Via Ringbanen.
Genialt! Den burde blive permanent ;-) Der er for lidt tværgående S-togstrafik.

Der er dog nogle udfordringer ved it ønske. Tvivler på at der kan komme flere afgange på ringbanen, end i dag. Dernæst er perron-længden på ringbanen, de fleste steder, den halve i forhold til resten af s-banens stationer.

Slutteligt tror jeg der vil komme til at mangle kapacitet fra strækningen til/fra Hillerød via København H, det er nok der behovet er størst.
 
I Onsdags var jeg på Letbanen CMC i Glostrup.
Dejligt at se toget i virkeligheden.

Vores letbaneførere ville så gerne vise toget frem, så vi var en mindre delegation der tog i mod tilbuddet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

En tur rundt i kurven og på "testsporet" langs hegnet, og en grundig gennemgang af førerrummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Her passagerområdet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Toget kører super godt. Glæder mig til det kommer ud på vejen og få billeder derfra.     
 
Citat fra: Trainee Dato 12/05-24, 20:16Mere information hos DSB:
https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/449---nht-hl/

Og det passer jo endda meget godt! M var - og er her - en ringbanelinie. Nu blot med en mindre forlængelse til Hillerød  ;D
 
18
Citat fra: Svend Dato 11/05-24, 10:59
Citat fra: tscheel Dato 10/05-24, 20:53Tænk hvis godstrafik på jernbane havde været af et sådan volumen så tilstedeværelsen af en enkelt godsvogn i landets tredjestørste by ikke ville medføre en særskilt tråd...


....og noget så kedeligt som en godsvogn udsat af et tog som følge af fast bremse. Tilfældigvis i Odense (hvor der så - heldigvis - var plads til at hensætte den).

Ja, det er jo en god pointe. Når man i effektiviseringens glade navn får nedlagt alle sidespor, så vil den slags jo skabe større problemer...?
 
19
Okay, tak for svarene. Så må vi forvente gul i det omfang det er muligt  ;)
 
S-togene har stadig M på rullefilmene fra dengang, den fandtes som en permanent linje. Det gør det nemt at skilte med den på de tog, hvor teknikken til rullefilmene stadig virker.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
 
Gå op Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak