Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: RasmusD Dato  7/05-24, 22:39
Citat fra: tgsen Dato  7/05-24, 14:01Hvorfor skal Østlig Ringvej iøvrigt have en tunnel? Er inddæmmet område ikke godt nok? Det har det været indtil nu.

Altså udover at den tiltænkte rute går under vandet og krydser havnebassinet, hvor der er aktiv skibsfart?
Netop. Udover at krydse havnebassinet går den flere kilometer på kort afstand langs Amagers østkyst i en tunnel. Hvorfor?
 
Citat fra: PC Dato  7/05-24, 23:00Frederikshavn en nok den station i Nordjylland med den største kapasitet til godshåndtering, så bare kom igang - 5 opstillingsspor + et omløbsspor.
 

Der er bare ikke ret meget gods at køre med over Frederikshavn. Det er næsten kun lastbiler med chauffør der er med færgerne. Løstrailerne sejler Stena Line jo direkte til Kiel med. Color Line sejler også direkte Oslo-Kiel med trailere.
 
Frederikshavn en nok den station i Nordjylland med den største kapasitet til godshåndtering, så bare kom igang - 5 opstillingsspor + et omløbsspor.
 
 
Citat fra: tgsen Dato  7/05-24, 14:01Hvorfor skal Østlig Ringvej iøvrigt have en tunnel? Er inddæmmet område ikke godt nok? Det har det været indtil nu.

Altså udover at den tiltænkte rute går under vandet og krydser havnebassinet, hvor der er aktiv skibsfart?
 
Har man interesse for Bornholm og jernbaner husker man formentlig "Bornholms Sporvejsselskab B/S" (Bedre Selskab)  ;D  ::)

Selskabets Bagmand Erik Dahl døde for år tilbage, men en del af hans materiale er overdraget til Bornholms Museum.
Mit eksemplar af hans finurlige bog er desværre forsvundet i en oprydning.
 
Det er lykkedes min bekendte selv at støve et billede op på danskejernbaner.dk så eftersøgningen er aflyst :)
 
ER 03, 04, 11, 18, 20, 22, 24, 26, 29, 30, 32, 34, 35, 36, 42 og 44 er røde, og ER 08 og 25 er pt. i Aarhus.
 
I Frederikshavn er der allerede en asfaltbelagt plads hvor omladning af containere og trailere kan foregå ved to spor. Der er også yderligere et par opstillingsspor. Selve indkørslen til disse spor er også med i det nye ETCS sikringsanlæg.
 
fejl -dobbeltpost.
 
Link til dataudtræk april 2024:

https://thomas-boberg-nielsen.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Jernbane/Andet/Andet+II/Toganmeldelser/2024/04/2024-04.xlsx

Den opmærksomme læser vil opdage, at TA 5789 af 16. april 2024 (det var den, der muliggjorde DB Cargo Scandinavias "prøvekørsel" til/fra Hirtshals) ikke er med på listen. Det bestyrker mig endnu en gang i troen på, at enten har Banedanmark ikke styr på deres sagsbehandling eller også forsøger de bevidst at holde dokumenter tilbage. Jeg har sendt dem et "trusselsbrev", hvori jeg giver udtryk for, at jeg overvejer at klage til Transportministeriet (det plejer at hjælpe). Banedanmark har stillet i udsigt, at jeg kan forvente et svar i slutningen af næste uge. Det svar vil formentlig indeholde den sædvanlige sludder for en sladder (det er absolut ikke første gang, at Banedanmark ikke har styr på toganmeldelserne). Jeg overvejer stadig, om jeg orker at tage kampen.

Jeg har i øvrigt endnu engang foreslået Banedanmark at lægge alle toganmeldelser ud på nettet (bortset fra de få toganmeldelser, der er omfattet af fortrolighed). Det vil spare Banedanmark for megen tid og besvær.

Og til de, der mener, at jeg er komplet idiot: Det er nu engang Folketinget (ingen over og ingen ved siden af), der har besluttet at vedtage en lov om offentlighed i forvaltningen - en lov som Banedanmark selvfølgelig skal overholde - også når det gælder noget så perifært som toganmeldelser. Få nu lagt de toganmeldelser ud på nettet.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak