Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
Tgsen, jeg er enig i, at der nok skal komme en kattegatforbindelse, men det er i så fjern fremtid, at det ikke længere nødvendigvis ændrer noget ift en vejforbindelse over lillebælt og slet ikke ift en ny baneforbindelse.

Det er som om, du er ligeglad med virkeligheden. Jeg har ganske vist længe ment, at lillebælt skulle kastes ind i timeplanen, men det er ikke længere bare en ide. Det er genstand for en aktuel undersøgelse, og eftersom det næppe er muligt at gennemføre uden tidspesparelser, vil dette logisk også blive en faktor ift en timeplan. Mon ikke det også vil blive debateret herinde, når resultaterne af denne hemmelige undersøgelse kommer.  Hvad forestiller dig selv, at der vil ske? i virkeligheden.

Årsagerne til, at man ikke går tilbage til skanderborg-horsens og nu vejle fjord giver vel næsten sig selv. Det er en helt urimelig situation overfor et lokalområde at rode op i gamle sår og sætte dem i permanent limbo.  Man brugte 10 år og mange millioner på at beslutte vejle fjord, ekspropriere grunde og senere sælge dem tilbage igen. Hvis man så efter nogle års pauser startede processen forfra, altså ekspropriere de grunde, man nu er ved at sælge. Altså, kan nogen virkelig forestille sig det?
 
Okay så lad os håbe den kan fanges når den skal "på værksted"  ;)
 
93
Generelt - Rejsepas 2024
Af Ncard00. 3/05-24, 17:28
Citat fra: Thomas Rasmussen Dato  1/05-24, 18:39
Citat fra: Ncard00 Dato  1/05-24, 13:23Afventer stadig svar fra DSB vedr. antallet af rejsepas som bliver sat til salg i år.

Der sættes 75.000 stk. til salg, jf. Transportministeriets nye kontrakt med DSB. Samme antal som de sidste par år, hvor jeg ikke husker at der skulle være blevet udsolgt.

Ok, tænker nok det var 75.000 de ville sætte til salg, selvom jeg tidligere i dag fik svar fra DSB, hvor de ikke kunne oplyse antallet...
 
Citat fra: Mogens Barrit Dato  3/05-24, 14:41Jeg har i dag prøvet at se om jeg kunne tage et billede af den henstillede godsvogn men det er umuligt - hvis man skal holde sig til loven. Et ikke særligt fotogen sted den holder.

Hvis den holder der, hvor jeg tror, så kan man sagtens tage et foto, med en tele-linse, fra cykel-broen over sporerne.

Men nu tilpasses jernbane-driften, ikke efter fotografers behov :-)
 
Jeg har i dag prøvet at se om jeg kunne tage et billede af den henstillede godsvogn men det er umuligt - hvis man skal holde sig til loven. Et ikke særligt fotogen sted den holder.
 
Hvor mange Talgo vognstammer er der så i Danmark pt.?

Jvf. Jernbanen 2/2024 kommer Talgo først i forventet drift den 12. februar 2025.

Bemærk "forventet"
 
Lidt OT, men det må vel have været irriterende for lokomotivføreren at have et kamera placeret midt i synsfeltet på så lang en tur.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
 
Kaj Aage Holdt har optaget en kort video i går, hvor sæt nummer 2 passerer Odense på vej mod Cph: https://www.linkedin.com/posts/kaj-aage-holdt-9a6b46153_det-var-t%C3%A6t-p%C3%A5-at-intercitylyn-59-mod-aarhus-activity-7191914270996021250-rkIC (kan ses uden login).
 
Jeg ved at flere strækninger "kan findes" som .ts-filer (720p), men lige Kh-Fh fylder næsten 5GB, så den er en stor basse.
Jeg mener det er "rip" fra DRTV, dengang de stadig havde alle de fulde afsnit liggende der.
Der ligger flere private optagelser af bl.a. København-Aarhus på Youtube (f.eks. denne i 4K-opløsning: https://www.youtube.com/watch?v=yA-E_GbiChQ ), så man kan måske selv "stykke" det meste af strækningen sammen ved at kombinere flere af de private optagelser.
 
Citat fra: TBK Dato  3/05-24, 10:13Hej Lasse & Leif,

Tak for info - begge 2. "På Skinner" lånte jeg på biblioteket, og den indeholder rigtig nok (som Leif gør rede for) ikke den lange Kb.- Fr. sekvens.

God dag.
Det er vist den med den flagrende maste spyflue på halvdelen af vejen. Lidt distraherende.
 
Gå op Sider: 1 ... 8 9 [10]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak