Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
Generelt
Kun til indlæg, der ikke passer i andre kategorier.
Indlæg: 1.029
Emner: 130
Seneste indlæg: 29/02-24, 17:06
Nogle der spiller Nimby... af Michael Deichmann
Rullende materiel
Alt om lokomotiver, togsæt, vogne osv.
Indlæg: 3.588
Emner: 262
Seneste indlæg: 29/02-24, 10:49
Problemer hos NL med IC... af mpp
S-tog, metro, letbaner
Alt om S-tog, metro og letbaner i Danmark.
Indlæg: 1.461
Emner: 153
Seneste indlæg: 28/02-24, 15:42
S-togs nye interiør af Ncard00
Faste anlæg
Alt om stationer, spor, signaler osv.
Indlæg: 2.744
Emner: 321
Seneste indlæg: 29/02-24, 23:16
Østbanens spormodernise... af Anders Larsen
Trafikpolitik
Alt om trafikpolitik, trafikplanlægning, økonomi osv.
Indlæg: 4.133
Emner: 226
Seneste indlæg: 27/02-24, 18:33
Samfundsøkonomisk inter... af Time will tell
Billeder og video
Jernbanebilleder, gættebilleder, videoer osv.
Indlæg: 1.153
Emner: 269
Seneste indlæg: 29/02-24, 15:45
Stoholm har fået en ny ... af Ove Nygaard
Udland
Alt om jernbaner uden for Danmarks grænser.
Indlæg: 1.569
Emner: 272
Seneste indlæg: 29/02-24, 17:22
Kort materiel nyt af andersj
Jernbanehistorie
Link til Jernbanehistorisk forum.
Klik: 66.206
15.677 indlæg i 1.633 emner af 1.388 brugere. Online: 0 Brugere, 48 Gæster (13 Søgerobotter).
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak