Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Citat fra: hummel_62 Dato  7/05-24, 12:44
Citat fra: steenth Dato  6/05-24, 16:16
Citat fra: anho Dato  6/05-24, 13:38Det har du ret i - men det er trods alt længere fremme end Kattegat (de er i gang med at tage havbundsprøver til Østlig Ringvej, så der er faktisk fysisk arbejde i gang) og meget længere fremme end Als-Fyn, som embedsværket mig bekendt ikke engang har skelet til endnu.

Østlig Ringvej er et rent Københavnsk projekt, politikerne på Christiansborg vil generelt gerne have Kattegat, og Kattegat vil også gavne København meget mere end nogen af de andre projekter. Jeg har ingen anelse om hvordan du har tænkt dig frem til at det skulle være et forsøg på at nedbremse Kattegat. Dertil matcher motiverne simpelthen ikke.
Jeg fandt ud af de projekter har fået en projekthjemmeside:
  • https://oestligringvej.dk/ - ren vejprojekt som Sund & Bælt står for
  • https://als-fyn.dk/ - der undersøges kun en vejforbindelse og skal kommer en rapport i slutningen af året, som Vejdirektoratet og Sund & Bælt står for
  • https://kattegat.dk/ - den eneste, hvor jernbaneforbindelse undersøges. Undersøges af Trafikstyrelsen, Vejdirektoratet og Sund & Bælt
Dem, som har vist størst interesse for en Kattegat-forbindelse, er det midtjyske område. I København er interessen meget lille, mens fx Aarhus Kommune og Region Midtjylland er mere aktive for at få en Kattegat-forbindelse.

tænkte i varmen om man ikke lige kunne fører 2 jernbane spor øst om københavn/ hovedebanegård?? så slipper man for at grave københavn op( så meget)

Således?

Hvorfor skal Østlig Ringvej iøvrigt have en tunnel? Er inddæmmet område ikke godt nok? Det har det været indtil nu.


 
Citat fra: Mikkelhk Dato  3/05-24, 10:48Kaj Aage Holdt har optaget en kort video i går, hvor sæt nummer 2 passerer Odense på vej mod Cph: https://www.linkedin.com/posts/kaj-aage-holdt-9a6b46153_det-var-t%C3%A6t-p%C3%A5-at-intercitylyn-59-mod-aarhus-activity-7191914270996021250-rkIC (kan ses uden login).
ja det må man jo sige, bare det holder og ikke kun er mens de er nye.

glæder mig til stor drift af dem
 
Citat fra: steenth Dato  6/05-24, 16:16
Citat fra: anho Dato  6/05-24, 13:38Det har du ret i - men det er trods alt længere fremme end Kattegat (de er i gang med at tage havbundsprøver til Østlig Ringvej, så der er faktisk fysisk arbejde i gang) og meget længere fremme end Als-Fyn, som embedsværket mig bekendt ikke engang har skelet til endnu.

Østlig Ringvej er et rent Københavnsk projekt, politikerne på Christiansborg vil generelt gerne have Kattegat, og Kattegat vil også gavne København meget mere end nogen af de andre projekter. Jeg har ingen anelse om hvordan du har tænkt dig frem til at det skulle være et forsøg på at nedbremse Kattegat. Dertil matcher motiverne simpelthen ikke.
Jeg fandt ud af de projekter har fået en projekthjemmeside:
  • https://oestligringvej.dk/ - ren vejprojekt som Sund & Bælt står for
  • https://als-fyn.dk/ - der undersøges kun en vejforbindelse og skal kommer en rapport i slutningen af året, som Vejdirektoratet og Sund & Bælt står for
  • https://kattegat.dk/ - den eneste, hvor jernbaneforbindelse undersøges. Undersøges af Trafikstyrelsen, Vejdirektoratet og Sund & Bælt
Dem, som har vist størst interesse for en Kattegat-forbindelse, er det midtjyske område. I København er interessen meget lille, mens fx Aarhus Kommune og Region Midtjylland er mere aktive for at få en Kattegat-forbindelse.

tænkte i varmen om man ikke lige kunne fører 2 jernbane spor øst om københavn/ hovedebanegård?? så slipper man for at grave københavn op( så meget)
 
Citat fra: ThomasTT Dato  7/05-24, 09:59Jeg blander på ingen måde Vejle Fjord sammen med Hovedgaard. Vejle fjord er droppet. Det er Hovedgaard ikke. Det er et langt bedre projekt og kan meget vel blive gennemført, ellers havde man jo også bare droppet det nu.
Grunden til at det ligger stille er at Kattegatforbindelsen vil have indflydelse på dets udformning.
CitatHovdgaard er dog raslet ned af den af den aktuelle prioriteringsliste til fordel for alt muligt andet, men også fordi den umiddelbare plan, banen var en del af, også er droppet. Den mangler noget mere kontekst og større formål, men det skal nok komme.
Den kontekst hedder Kattegatforbindelse. Ellers var de allerede i gang med Hovedgård - Hasselager.
CitatJo du lever i en eller anden fantasiverden, hvor gigantiske projekter hele tiden er lige på trapperne.
Næ, jeg brokker mig over at de ikke er på trapperne. Der er en forskel mellem at ønske noget er på en bestemt måde, og at tro at det allerede er det. Ikke sandt?
CitatKattegat er skudt ud i en fjern fremtid, og det er absurd at gøre det til en aktuel modsætning til en ny lillebæltsforbindelse.  Man kan uanset hvad ikke i al fremtid satse på en meget langsom 100 år gammel lillebæltsbro.
Det jeg tænkte på var en episode for nogen tid siden hvor Trekantområde-kommunerne opfordrede de fynske kommuner til fælles fodslag i arbejde for at sikre en tredje Lillebælt-forbindelse, uanset at nogle af dem i Nord- og Sydfyn ville have større nytte af hhv. Kattegat- og Als-Fyn forbindelse.
 
Det er tilsyneladende gået efter planen med første test.
Jeg kan se på DB Cargo's eget billedmateriale/oversigtskort, at de ikke blot har drømme om at aftage containere fra flere forskellige færgeruter på Hirtshals Havn, men også fra både Oslo og Göteborg i Frederikshavn. Dette skal vel lige etableres først - infrastrukturen hér er vel ikke klar til dette.
Er der nogen, der ved mere?
 
hver gang jeg ser en video af Talgo-togene, der kører i Danmark, bliver jeg slået, hvor stille de er udefra.
 
Citat fra: hummel_62 Dato  7/05-24, 08:39få de folie eller ægte lak ??

Lak. Man prøvede med folie i starten som forsøg, men den begyndte meget hurtigt at krakelere og skalle af.
 
Citat fra: tgsen Dato  5/05-24, 23:19
Citat fra: ThomasTT Dato  4/05-24, 10:25Tgsen, jeg er enig i, at der nok skal komme en kattegatforbindelse, men det er i så fjern fremtid, at det ikke længere nødvendigvis ændrer noget ift en vejforbindelse over lillebælt og slet ikke ift en ny baneforbindelse.
Vi er ikke enige. Jeg tror Kattegatforbindelsen er længere fremme i hovederne på relevante steder end du regner med og det bygger jeg på:

1) Vejle Fjord broen er lagt død, eftersom med Kattegatforbindelen ville den være af minimal betydning.

2) Femern Bælt er færdig 2029; elementfabrikken skal så beskæftiges igen. Altså skal enten Kattegatforbindelen eller Fyn-Als tunnelen forberedes.

Trekantområdet ved at begge disse underminerer deres stilling som netop trekantområde, derfor skal der nu en offensiv igang for at bevare deres status. En tredje Lillebæltforbindelse har ingen værdi sig selv, men den suger midler til sig som ellers kunne være brugt på en Kattegat eller Als-Fyn forbindelse.
CitatDet er som om, du er ligeglad med virkeligheden.
? Altså din mening?
CitatJeg har ganske vist længe ment, at lillebælt skulle kastes ind i timeplanen, men det er ikke længere bare en ide. Det er genstand for en aktuel undersøgelse, og eftersom det næppe er muligt at gennemføre uden tidspesparelser, vil dette logisk også blive en faktor ift en timeplan. Mon ikke det også vil blive debateret herinde, når resultaterne af denne hemmelige undersøgelse kommer.  Hvad forestiller dig selv, at der vil ske? i virkeligheden.
En masse larm fra Trekantområdet; men det er jo klart for de fleste at en ny Lillebæltforbindelse blot vill give få minutter tidsbesparelse.
CitatÅrsagerne til, at man ikke går tilbage til skanderborg-horsens og nu vejle fjord giver vel næsten sig selv. Det er en helt urimelig situation overfor et lokalområde at rode op i gamle sår og sætte dem i permanent limbo.  Man brugte 10 år og mange millioner på at beslutte vejle fjord, ekspropriere grunde og senere sælge dem tilbage igen. Hvis man så efter nogle års pauser startede processen forfra, altså ekspropriere de grunde, man nu er ved at sælge. Altså, kan nogen virkelig forestille sig det?
Du prøver vist at rode Vejle Fjord og Hasselager - Hovedgård sammen.

Vejle Fjord er opgivet medsamt tidligere ekspropriationer.
Til Hasselager - Hovedgård er der mig bekendt ikke eksproprieret noget selvom dit skriv kunne give det indtryk. Altså kan den stadig nå at tilpasses landdelen i Jylland af Kattegatforbindelsen.


Jeg blander på ingen måde Vejle Fjord sammen med Hovedgaard. Vejle fjord er droppet. Det er Hovedgaard ikke. Det er et langt bedre projekt og kan meget vel blive gennemført, ellers havde man jo også bare droppet det nu.

Hovdgaard er dog raslet ned af den af den aktuelle prioriteringsliste til fordel for alt muligt andet, men også fordi den umiddelbare plan, banen var en del af, også er droppet. Den mangler noget mere kontekst og større formål, men det skal nok komme.

Jo du lever i en eller anden fantasiverden, hvor gigantiske projekter hele tiden er lige på trapperne.
Kattegat er skudt ud i en fjern fremtid, og det er absurd at gøre det til en aktuel modsætning til en ny lillebæltsforbindelse.  Man kan uanset hvad ikke i al fremtid satse på en meget langsom 100 år gammel lillebæltsbro.
 
faktisk meget pænt nu jeg vender mig til det.
og når det så efterhånd bliver DSB signatur

få de folie eller ægte lak ??
 
Gå op Sider: 1 [2] 3 4 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak