Citat fra: GHolm Dato 18/04-24, 06:17Det virker usandsynligt, men man kan måske være heldig at SF og Enhedslisten insistere på det som et forhandlingspunkt. Hvis der kommer en ny jernbaneforbindelse over elelr under lillebælt, som man jo er i de tidlige stadiger af at undersøge, kan det jo være at timeplanen kan blive til noget alligevel, selvom banen over Vejle fjord er blevet droppet.Jeg tror dog ikke det bliver til noget. For hvis man bruger milliarder på at lave højhastighedsbaner mellem Aarhus og Lillebælt, så bliver det meget sværere at retfærdiggøre en Kattagatforbindelse.
Citat fra: mgameing123 Dato 18/04-24, 08:14Citat fra: GHolm Dato 18/04-24, 06:17Det virker usandsynligt, men man kan måske være heldig at SF og Enhedslisten insistere på det som et forhandlingspunkt. Hvis der kommer en ny jernbaneforbindelse over elelr under lillebælt, som man jo er i de tidlige stadiger af at undersøge, kan det jo være at timeplanen kan blive til noget alligevel, selvom banen over Vejle fjord er blevet droppet.Jeg tror dog ikke det bliver til noget. For hvis man bruger milliarder på at lave højhastighedsbaner mellem Aarhus og Lillebælt, så bliver det meget sværere at retfærdiggøre en Kattagatforbindelse.Jeg tror Kattegatforbindelse vil først blive bygget langt ud i fremtiden. Hovedgård til Hasselager er nødvendig hvis man vil have flere regionaltog og godstog. Skanderborg Kommune heldigvis ikke klager om at de mister lyntogbetjening. Vejle har en idé at de vil miste lyntog men chancen for det er meget lav fordi der er MANGE der venter på Vejle's perron for en lyntog.
Citat fra: andersj Dato 18/04-24, 11:09Citat fra: mgameing123 Dato 18/04-24, 08:14Citat fra: GHolm Dato 18/04-24, 06:17Det virker usandsynligt, men man kan måske være heldig at SF og Enhedslisten insistere på det som et forhandlingspunkt. Hvis der kommer en ny jernbaneforbindelse over elelr under lillebælt, som man jo er i de tidlige stadiger af at undersøge, kan det jo være at timeplanen kan blive til noget alligevel, selvom banen over Vejle fjord er blevet droppet.Jeg tror dog ikke det bliver til noget. For hvis man bruger milliarder på at lave højhastighedsbaner mellem Aarhus og Lillebælt, så bliver det meget sværere at retfærdiggøre en Kattagatforbindelse.Jeg tror Kattegatforbindelse vil først blive bygget langt ud i fremtiden. Hovedgård til Hasselager er nødvendig hvis man vil have flere regionaltog og godstog. Skanderborg Kommune heldigvis ikke klager om at de mister lyntogbetjening. Vejle har en idé at de vil miste lyntog men chancen for det er meget lav fordi der er MANGE der venter på Vejle's perron for en lyntog.ICL+ standser allerede i dag ikke i Vejle og det har Vejle slet ikke opdaget. Det har aldrig været på tale at de almindelige lyntog ikke længere skulle betjene Vejle.
Citat fra: mgameing123 Dato 18/04-24, 11:40Hvad jeg synes er problematisk er at Timeplanen inkludere slet ikke Fredericia på trods af det er Jylland's vigtigste knudepunkt på jernbanen.
Citat fra: steenth Dato 18/04-24, 21:25Der er ikke taget nogen beslutning om droppe Hovedgård - Hasselager. Det er et togfondsprojekt, så det er svært at overbevise forligskredsen, at det skal bruges til andet formål. Det er udskudt til at nyt signalsystem, elektrificering og ombygning af Aarhus H er gjort færdig. Og sidste melding, som jeg kan se, så bliver det først efter 2030, at man beslutte at sætte det igang. Det er kun Vejle Fjord at projektet aktiv er blevet stoppet.
Citat fra: vollensir Dato 18/04-24, 00:43Så længe vi har så mange politiker og store del af befolkningen der stadig går ind for en udlicitering af jernbanerne i Danmark. Får vi aldrig en ordentlig jernbane drift m.m.Vi er simpelthen et for lille land til at have så mange forskellige operatører på de danske skinner. Det går jo ikke specielt godt for Arriva/GoCollective, stort set dagligt aflysninger, nedformeret tog, manglende personale, slidte togsæt, manglende reservedele m.m.Midtjyske jernbaner har også haft deres udfordringer, dårlige køreplaner, manglende personale, forskellige billet systemer i forhold til DSB og Arriva. Nordjyske jernbaner var også ude i aflysninger på et tidspunkt på grund af manglende personale m.m.Man får ikke flere passager til at bruge jernbanen så længe det kører på den måde.Der skal være flere direkte forbindelser, så få skift som muligt. Ordentlige og behagelige tog, togpersonale ombord, billigere togbilletter og togene kører til tiden.
Citat fra: Lyntoget Dato 20/04-24, 00:53Citat fra: vollensir Dato 18/04-24, 00:43Så længe vi har så mange politiker og store del af befolkningen der stadig går ind for en udlicitering af jernbanerne i Danmark. Får vi aldrig en ordentlig jernbane drift m.m.Vi er simpelthen et for lille land til at have så mange forskellige operatører på de danske skinner. Det går jo ikke specielt godt for Arriva/GoCollective, stort set dagligt aflysninger, nedformeret tog, manglende personale, slidte togsæt, manglende reservedele m.m.Midtjyske jernbaner har også haft deres udfordringer, dårlige køreplaner, manglende personale, forskellige billet systemer i forhold til DSB og Arriva. Nordjyske jernbaner var også ude i aflysninger på et tidspunkt på grund af manglende personale m.m.Man får ikke flere passager til at bruge jernbanen så længe det kører på den måde.Der skal være flere direkte forbindelser, så få skift som muligt. Ordentlige og behagelige tog, togpersonale ombord, billigere togbilletter og togene kører til tiden. Citat fra: vollensir Dato 18/04-24, 00:43Så længe vi har så mange politiker og store del af befolkningen der stadig går ind for en udlicitering af jernbanerne i Danmark. Får vi aldrig en ordentlig jernbane drift m.m.Vi er simpelthen et for lille land til at have så mange forskellige operatører på de danske skinner. Det går jo ikke specielt godt for Arriva/GoCollective, stort set dagligt aflysninger, nedformeret tog, manglende personale, slidte togsæt, manglende reservedele m.m.Midtjyske jernbaner har også haft deres udfordringer, dårlige køreplaner, manglende personale, forskellige billet systemer i forhold til DSB og Arriva. Nordjyske jernbaner var også ude i aflysninger på et tidspunkt på grund af manglende personale m.m.Man får ikke flere passager til at bruge jernbanen så længe det kører på den måde.Der skal være flere direkte forbindelser, så få skift som muligt. Ordentlige og behagelige tog, togpersonale ombord, billigere togbilletter og togene kører til tiden. DSB Har også aflysninger og ned formeret tog
Nyt fra MiWuLa, Monaco
Ferieekspressen (svar)
Sælges: DB IC1 Bpmmz personvogn (Roco 2024 vognsæt 6200020)
Verdens bedste Ib Spang Olsen. Pris 180 kr.