Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
21
Trafikpolitik - Ny udrulningsplan for ERTMS i...
Af Per Holm. I dag 10:51Citat fra: mgameing123 Dato I dag 10:15Hvornår kommer det til den Østjyske længdebane så?
Om ½, 2 og 3½ år:
https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Signalprogrammet/Fjernbane
22
Trafikpolitik - Ny udrulningsplan for ERTMS i...
Af mgameing123. I dag 10:15Citat fra: frederikhk Dato I dag 07:52Den nye udrulningsplan for ERTMS i Østdanmark er nu på plads, og udrulningen forventes færdig i 2033.Hvornår kommer det til den Østjyske længdebane så?
https://www.bane.dk/Presse/Pressemeddelelser/Ny-udrulningsplan-paa-plads-for-det-digitale-signalsystem-i-OEstdanmark
23
Trafikpolitik - Ny udrulningsplan for ERTMS i...
Af steenth. I dag 10:05Citat fra: peter christensen Dato I dag 09:32Nå, men bare roligt. Alstom skal nok malke BDK for de penge, som Alstom mener er nødvendige....alternativt kan Alstom true med at arbejde langsomt eller skride. Desuden ved Alstom udmærket, at der ikke er tradition i Danmark for at opsige kontrakter trods det, at de er kørt i grøften for længst....husk IC4....Der er sket en gang før, at en kontrakt blev opsagt. Bombardier skulle levere trafikstyring til S-tog og den kontrakt blev ophævet. Og efter et genudbud fik Siemens opgaven. Og det er også i den del af det samlet systemet, hvor der er de værste problemer.
24
Trafikpolitik - Ny udrulningsplan for ERTMS i...
Af AndreasM. I dag 09:55Citat fra: peter christensen Dato I dag 09:32Da kontrakterne blev lavet, blev opgaven delt i 2 ud fra en betragtning om at "så kunne BDK altid skifte leverandør".Den tankegang var, omend af princip prisværdig, i praksis urealistisk fra start af. Den overordnede standard der følges er den samme, men implementeringen af den, er på ingen måde. Så hvis Thales skulle overtage Alstoms område nu, ville de kunne starte med at pille alt Alstoms grej op af sporet og så ellers starte helt forfra fra planlægningsfasen af. Og oveni melder spørgsmålet sig så om Thales overhovedet ville have ressourcer til at overtage endnu et projekt af den størrelse, bare sådan lige. Det ville formentlig give endnu større justeringer i tidsplanen.
Det princip er åbenbart ved at blive fraveget.
25
Trafikpolitik - Ny udrulningsplan for ERTMS i...
Af Gustav Hansen. I dag 09:52Citat fra: peter christensen Dato I dag 09:32Tja, i 2010 mente BDK at det nye signalprogram var færdigt i 2020.......i slutningen af 2010'erne blev det rykket til 2030.....og nu 2033.
Hvem tror at 2033 holder? Jeg gør ikke.
Da kontrakterne blev lavet, blev opgaven delt i 2 ud fra en betragtning om at "så kunne BDK altid skifte leverandør".
Det princip er åbenbart ved at blive fraveget.
Nå, men bare roligt. Alstom skal nok malke BDK for de penge, som Alstom mener er nødvendige....alternativt kan Alstom true med at arbejde langsomt eller skride. Desuden ved Alstom udmærket, at der ikke er tradition i Danmark for at opsige kontrakter trods det, at de er kørt i grøften for længst....husk IC4....
Rigtig sjovt bliver det når Alstom får en topledelse, som ikke blot ønsker omsætning men også overskud.
Det lyder ikke som om Banedanmark selv tror på 2033.
At skifte leverandør nu ville nok ikke være nogen god idé, i hvert fald ikke til hele projektet. Hvis der allerede er problemer med tidsrammen med én leverandør så bliver det ikke bedre hvis man skal igennem processen med at opsige en kontrakt og så skulle igennem hele udbudsprocessen én gang til. Det tager i sig selv lang tid og koster også en masse penge. Man kunne måske overveje at finde en anden leverandør til de strækninger hvor arbejdet på det nye system endnu ikke er gået i gang.
Jeg ved ikke hvad der står i kontrakten mellem BDK og Alstom, men hvis den er skrevet bare nogenlunde ordentligt så vil der være indbygget en måde at sikre kompensation på. Eller som minimum krav til hvad Alstom skal kunne levere og hvornår.
26
Faste anlæg - 3. Limfjordsforbindelse: Afle...
Af 1993matias. I dag 09:37Har man i projektet undersøgt muligheden for at udvide kapaciteten på jernbanen med dobbeltspor til Frederikshavn inkl elektricificering? Eller har det fra starten været bestemt, at motorvejen er fremtiden?
27
Trafikpolitik - Ny udrulningsplan for ERTMS i...
Af peter christensen. I dag 09:32Tja, i 2010 mente BDK at det nye signalprogram var færdigt i 2020.......i slutningen af 2010'erne blev det rykket til 2030.....og nu 2033.
Hvem tror at 2033 holder? Jeg gør ikke.
Da kontrakterne blev lavet, blev opgaven delt i 2 ud fra en betragtning om at "så kunne BDK altid skifte leverandør".
Det princip er åbenbart ved at blive fraveget.
Nå, men bare roligt. Alstom skal nok malke BDK for de penge, som Alstom mener er nødvendige....alternativt kan Alstom true med at arbejde langsomt eller skride. Desuden ved Alstom udmærket, at der ikke er tradition i Danmark for at opsige kontrakter trods det, at de er kørt i grøften for længst....husk IC4....
Rigtig sjovt bliver det når Alstom får en topledelse, som ikke blot ønsker omsætning men også overskud.
Hvem tror at 2033 holder? Jeg gør ikke.
Da kontrakterne blev lavet, blev opgaven delt i 2 ud fra en betragtning om at "så kunne BDK altid skifte leverandør".
Det princip er åbenbart ved at blive fraveget.
Nå, men bare roligt. Alstom skal nok malke BDK for de penge, som Alstom mener er nødvendige....alternativt kan Alstom true med at arbejde langsomt eller skride. Desuden ved Alstom udmærket, at der ikke er tradition i Danmark for at opsige kontrakter trods det, at de er kørt i grøften for længst....husk IC4....
Rigtig sjovt bliver det når Alstom får en topledelse, som ikke blot ønsker omsætning men også overskud.
28
Faste anlæg - ERTMS øst for lillebælt yderl...
Af Mads. I dag 09:19Diskuteres også her:
https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,1890.0.html
https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,1890.0.html
29
Trafikpolitik - Ny udrulningsplan for ERTMS i...
Af steenth. I dag 09:08Citat fra: Gustav Hansen Dato I dag 08:13Bemærk at Jonasson nævner at "vi er i gang med fortrolige, kommercielle forhandlinger om Alstom om økonomien" [sic]. Man må håbe at Banedanmark kan blive kompenseret for mange af udgifterne i forbindelse med de mange forsinkelser, så det ikke bliver os alle sammen der skal betale for Alstoms problemer.Problemet at istedet for få kompensation, så kan det presse Alstrom så meget, at de forlader projektet og så skal man igang forfra med en kritisk del af projektet.
30
Faste anlæg - ERTMS øst for lillebælt yderli...
Af TogNørd. I dag 09:02Jernbanebøger
Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.
Læs mere