Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: Niels Munch Dato I dag 17:50
Citat fra: Ncard00 Dato I dag 15:54Igen i dag er der problemer med et sporskifte på Østerport, hvilket jeg har der har været 3-4 gange de sidste ca. 2 uger.

Nogen som ved om det er det samme sporskifte som er problemet, eller hvad i alverden der sker med sporskifterne generelt på Østerport i øjeblikket?

Du må hellere skrive til Banedanmark - hvis det ikke allerede er sket?

Har jeg lige gjort, så må vi se hvad de svarer...
 
Citat fra: Ncard00 Dato I dag 15:54Igen i dag er der problemer med et sporskifte på Østerport, hvilket jeg har der har været 3-4 gange de sidste ca. 2 uger.

Nogen som ved om det er det samme sporskifte som er problemet, eller hvad i alverden der sker med sporskifterne generelt på Østerport i øjeblikket?

Du må hellere skrive til Banedanmark - hvis det ikke allerede er sket?
 
Hej

Tænker næppe det er samme sporskifte for i dag er det fjernbanen, mens det de andre dage har været s-banen. Medmindre jeg har misset nogle tidligere problemer på fjernbanen.
 
Citat fra: Frank Poulsen Dato I dag 14:55Men hvorfor skulle vognmænd betale for at chaufføren tager med? Hvorfor ikke bare en ny chauffør i den anden ende.

Det er jo lige det. Selv på de lidt længere færgeoverfarter er chaufføren sjældent med, bare se på Kiel-Göteborg hvor det stort set kun er løstrailere.

Dertil skal det jo også lige præcis passe med at lastbilen skal være på terminalen til rette tid, for en rullende landevej Hamburg-Frederikshavn vil ikke køre 2 gange i timen som eksempelvis Rødby-Puttgarden færgerne. Når det blot er løstrailere, så afleverer man bare traileren på terminalen inden deadline, men der er ingen spild ved at traileren måske skal stå på terminalen i 8 timer inden afgang. Den samme chauffør kan måske nå at bringe flere trailere til terminalen på samme arbejdsdag.
 
Igen i dag er der problemer med et sporskifte på Østerport, hvilket jeg har der har været 3-4 gange de sidste ca. 2 uger.

Nogen som ved om det er det samme sporskifte som er problemet, eller hvad i alverden der sker med sporskifterne generelt på Østerport i øjeblikket?
 
Men hvorfor skulle vognmænd betale for at chaufføren tager med? Hvorfor ikke bare en ny chauffør i den anden ende.
 
Jeg er en af dem der "drømmer om" "Rullende Landevej" her i DK.

Ved godt at det vil kræve noget udbygning af infrastruktur (økonomi og tid), men jeg tror på, at det vil gavne på flere andre punkter f.eks. :mindre slidtage på motorveje, reducering af trafiktæthed, større færdselssikkerhed, bedre for miljøet mm.

Jeg er selv bl.a. uddannet inden for logistikbranchen, og har kørt lastbil også. Underviser i dag inden for logistik.

Og jeg må (med stolthed) indrømme, at jeg har mødt mange-både unge og gamle (men især gamle) lastbilchauffører, der kan se ideen i "Rullende Landevej"(nogle har jo prøvet det).

Med hensyn til "køre-hviletid" er det jo rent win-win for chaufførerne.

Tænkt eksempel: De bruger deres 8-9 timers køretid, på at bringe og hente varer. Kører så lastbilen på toget i f.eks. Hamborg. Toget kører derfra til f.eks. Frederikshavn. I Frederikshavn, kører de fra toget og på færgen til Oslo. I Oslo køres fra borde og de har nu en frisk køretid, der kan udnyttes fuldt ud.
6-8 timer fra Hamborg til Frederikshavn, derefter færgetiden--det bliver jo til mere end det daglige daglige "hvil" de skal have. Selv med afbrydelser til af og pålæsning (tog/færge regl.) Så i den tid, hvor de alligevel "skal sove", kommer de fra Hamborg til Oslo, klar til nye 8-9 timers kørsel plus 3-4 timers andet arbejde.

 
Citat fra: Lars Bøgeholm Hansen Dato 20/05-24, 23:32Godsvognen holder stadig dags dato i Odense.

Og der venter vognen på en reservedel.
/Bjørn
 
Citat fra: Ncard00 Dato 20/05-24, 18:34Vil det nye signalsystem på nordvestbanen isoleret set give mulighed for flere tog/højere frekvens på strækningen, når det bliver taget i brug, eller vil andre flaskehalse stadigvæk være i vejen, såsom enkeltsporet Holbæk-Kalundborg, kapaciteten Roskilde København H/kystbanen, og/eller manglende tog/materiel?
Når man kigger på DSB kontrakt, så kommer der ikke nogen forbedringer på banen i den periode andet end køretiden til Kalundborg nedsættes. Der kommer også en hastighedsopgradering på Holbæk-Kalundborg. Så køreplanen bliver nogenlunde som i dag indtil kontrakten udløber, selvom elektrificeringen og nye signalsystem giver nye muligheder. I K25 vil tog til Holbæk kommer fra Kystbanen med primær dobbeltdækkervogne, som vil erstattet IC4 - det er eneste ændring, som er planlagt.
 
10
Citat fra: Ncard00 Dato I dag 09:07
Citat fra: mpp Dato 20/05-24, 20:19Jeg tror det giver mening at dele spørgsmålet op i to. Kan man få flere tog Kalundborg–Holbæk med nye signaler? Og kan man få så meget mere kapacitet videre mod København, at man også kan bruge den nye kapacitet Kalundborg–Holbæk.

Til det første må man jo forvente at nye signaler, el og øvrige hastighedsopgraderinger vil give nogle nye muligheder. På Lille Syd gik man jo fra en frekvens på 40 minutter til 30 minutter med opgraderingen til 160 km/t og eltog så man hurtigere kunne nå krydsningsstationerne. Samme muligheder må ventes til Kalundborg.

Så er der spørgsmålet om man så også sender flere tog den vej. Her er der flere muligheder: man kunne køre to tog i timen hele vejen til Kalundborg og ikke som i dag kun til Holbæk. Man kunne vende på Roskilde eller Høje Taastrup eller køre til lufthavnen, hvis man ikke havde kapacitet på Hovedbanen. Eller man kunne koble med et andet regionaltog i Roskilde udfra en forventning om, at driften med nye signaler og tog bliver mere stabil. Derudover har man jo bedre kapacitet mellem Roskilde og København i forhold til tidligere nu man sender en del tog via Køge og signalprogrammet vil også øge kapaciteten på København H (fra 19 til 22 tog i timen mener jeg).

Ja, tænkte også på at vende tog i Roskilde som en løsning, samt opgradering til 160km/t, både til Kalundborg og Sønderborg. Og derudover, apopos hovedbanen, så vil nogle tog jo i fremtiden også skulle standse ved Glostrup, hvilket gør det endnu vigtigere at de andre tog kan køre igennem Glostrup med 200km/t, og ikke skal bremse ned til 120km/t ved Glostrup som i dag, hvilket især forsinker dieseltogene pga. deres dårlige acceleration.

I fremtiden kører der ikke dieseltog der. Problem solved  8) .
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak