Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
1
Udland - Snälltåget
Af esni. I dag 16:13
Citat fra: 1993matias Dato I dag 15:48Er det realistisk at vende på en lille time i Hamborg? Laver de omløb ved perron, kører de rundt ad godsbanen (for at undgå omløb), eller fortsætter de tomme sydpå for at lave omløb et andet sted?

CitatKl 09:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 14:40
Kl 09:45 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 15:06
Kl 16:10 fra Malmö - ank Hamburg Hbf 21:32
Kl 16:27 fra Hamburg Hbf - ank Malmö 21:40


ank Hamburg Hbf 15:06, Kl 16:27 fra Hamburg Hbf

giver det ikke ca 1 time og 20 min?
 
2
Udland - Snälltåget
Af 1993matias. I dag 15:48
Er det realistisk at vende på en lille time i Hamborg? Laver de omløb ved perron, kører de rundt ad godsbanen (for at undgå omløb), eller fortsætter de tomme sydpå for at lave omløb et andet sted?
 
Hejsa

Da Ringsted - Næstved var totalspærret sidst, blev der udført blødbundsarbejder, med pæledæk.

Ved nogen af jer, hvem der var rådgiver og projekterende på de blødbundsprojekter?

Jeg har nemlig nogle spørgsmål om valget af metode, til udførslen af arbejderne.

Hvis I kender hvem der udførte projekteringen, så må I meget gerne svare her, eller på mail s215264@student.dtu.dk

Jeg er nemlig i gang med et specialkursus om optimering af en ny bane mellem Roskilde og Hillerød, og vil gerne indarbejde disse erfaringer.
 
Ja, de fleste har nok regnet det ud, men for en ordens skyld så er det Berlin set fra fjernsynstårnet. Jernbanen er den øst-vestgående Stadtbahn med S-banestationen Jannowitzbrücke ved floden Spree. Den vinrøde bygning til venstre er indkøbscentret Alexa, hvor modeljernbaneudstillingen Loxx lå, før den lukkede. I midten ses Amtsgericht Mitte og ruinen af Franziskaner-Klosterkirche.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
 
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato I dag 13:26Ja, vi sidder netop og spiser en turistfældefrokost.

Jamen, så kører det sikkert rundt for jer. Ikke langt derfra, nede ved floden i den ældste bydel, serverer de øl i metermål:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Bedste hilsener & fortsat god tur
Niels
 
Er det muligvis en BR 481 man kan se på skinnerne?
 
Citat fra: Niels Munch Dato I dag 13:11Kære Thomas,

Det er udsigten i sydøstlig retning fra pgl. lands højeste bygningsværk.

PS: Er I dér lige nu?

Kære Niels

Ja, vi sidder netop og spiser en turistfældefrokost.

Bedste hilsner

Thomas

 
Kære Thomas,

Det er udsigten i sydøstlig retning fra pgl. lands højeste bygningsværk.

PS: Er I dér lige nu?

Bedste hilsener
Niels
 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen
 
Citat fra: mgameing123 Dato 19/04-24, 10:46
Citat fra: steenth Dato 18/04-24, 21:25Der er ikke taget nogen beslutning om droppe Hovedgård - Hasselager. Det er et togfondsprojekt, så det er svært at overbevise forligskredsen, at det skal bruges til andet formål. Det er udskudt til at nyt signalsystem, elektrificering og ombygning af Aarhus H er gjort færdig. Og sidste melding, som jeg kan se, så bliver det først efter 2030, at man beslutte at sætte det igang. Det er kun Vejle Fjord at projektet aktiv er blevet stoppet.
Det bedste måde at overbevis dem at vi har brug for Hovedgård - Hasselager er ved at sige at dette bane vil indsæt mere kapacitet på den Østjysk Længdebane som løber tør for diagrammer. Hovedgård - Hasselager vil kunne blive brugt til at overhale tog der skal via Skanderborg.

Med en ny bane over galten er hovedgård mindre relevant. Samtidig kan man jo for en brøkdel af beløbet lave et overhalingsspor fx skanderborg-Stilling/hørning. Jeg tror kun, at den bliver bygget, hvis den er afgørende for en timeplan, og det behøver den ikke værre. Jeg vil også foretrække, at den ikke bliver til noget, så længe der bliver bygget noget alternativt som fx skanderborg-tilst langs motorvejen, der kan hive en timeplan i land.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak