Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Har man interesse for Bornholm og jernbaner husker man formentlig "Bornholms Sporvejsselskab B/S" (Bedre Selskab)  ;D  ::)

Selskabets Bagmand Erik Dahl døde for år tilbage, men en del af hans materiale er overdraget til Bornholms Museum.
Mit eksemplar af hans finurlige bog er desværre forsvundet i en oprydning.
 
Det er lykkedes min bekendte selv at støve et billede op på danskejernbaner.dk så eftersøgningen er aflyst :)
 
ER 03, 04, 11, 18, 20, 22, 24, 26, 29, 30, 32, 34, 35, 36, 42 og 44 er røde, og ER 08 og 25 er pt. i Aarhus.
 
I Frederikshavn er der allerede en asfaltbelagt plads hvor omladning af containere og trailere kan foregå ved to spor. Der er også yderligere et par opstillingsspor. Selve indkørslen til disse spor er også med i det nye ETCS sikringsanlæg.
 
fejl -dobbeltpost.
 
Link til dataudtræk april 2024:

https://thomas-boberg-nielsen.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Jernbane/Andet/Andet+II/Toganmeldelser/2024/04/2024-04.xlsx

Den opmærksomme læser vil opdage, at TA 5789 af 16. april 2024 (det var den, der muliggjorde DB Cargo Scandinavias "prøvekørsel" til/fra Hirtshals) ikke er med på listen. Det bestyrker mig endnu en gang i troen på, at enten har Banedanmark ikke styr på deres sagsbehandling eller også forsøger de bevidst at holde dokumenter tilbage. Jeg har sendt dem et "trusselsbrev", hvori jeg giver udtryk for, at jeg overvejer at klage til Transportministeriet (det plejer at hjælpe). Banedanmark har stillet i udsigt, at jeg kan forvente et svar i slutningen af næste uge. Det svar vil formentlig indeholde den sædvanlige sludder for en sladder (det er absolut ikke første gang, at Banedanmark ikke har styr på toganmeldelserne). Jeg overvejer stadig, om jeg orker at tage kampen.

Jeg har i øvrigt endnu engang foreslået Banedanmark at lægge alle toganmeldelser ud på nettet (bortset fra de få toganmeldelser, der er omfattet af fortrolighed). Det vil spare Banedanmark for megen tid og besvær.

Og til de, der mener, at jeg er komplet idiot: Det er nu engang Folketinget (ingen over og ingen ved siden af), der har besluttet at vedtage en lov om offentlighed i forvaltningen - en lov som Banedanmark selvfølgelig skal overholde - også når det gælder noget så perifært som toganmeldelser. Få nu lagt de toganmeldelser ud på nettet.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

 
Citat fra: hummel_62 Dato I dag 12:44
Citat fra: steenth Dato  6/05-24, 16:16
Citat fra: anho Dato  6/05-24, 13:38Det har du ret i - men det er trods alt længere fremme end Kattegat (de er i gang med at tage havbundsprøver til Østlig Ringvej, så der er faktisk fysisk arbejde i gang) og meget længere fremme end Als-Fyn, som embedsværket mig bekendt ikke engang har skelet til endnu.

Østlig Ringvej er et rent Københavnsk projekt, politikerne på Christiansborg vil generelt gerne have Kattegat, og Kattegat vil også gavne København meget mere end nogen af de andre projekter. Jeg har ingen anelse om hvordan du har tænkt dig frem til at det skulle være et forsøg på at nedbremse Kattegat. Dertil matcher motiverne simpelthen ikke.
Jeg fandt ud af de projekter har fået en projekthjemmeside:
  • https://oestligringvej.dk/ - ren vejprojekt som Sund & Bælt står for
  • https://als-fyn.dk/ - der undersøges kun en vejforbindelse og skal kommer en rapport i slutningen af året, som Vejdirektoratet og Sund & Bælt står for
  • https://kattegat.dk/ - den eneste, hvor jernbaneforbindelse undersøges. Undersøges af Trafikstyrelsen, Vejdirektoratet og Sund & Bælt
Dem, som har vist størst interesse for en Kattegat-forbindelse, er det midtjyske område. I København er interessen meget lille, mens fx Aarhus Kommune og Region Midtjylland er mere aktive for at få en Kattegat-forbindelse.

tænkte i varmen om man ikke lige kunne fører 2 jernbane spor øst om københavn/ hovedebanegård?? så slipper man for at grave københavn op( så meget)

Således?

Hvorfor skal Østlig Ringvej iøvrigt have en tunnel? Er inddæmmet område ikke godt nok? Det har det været indtil nu.


 
Citat fra: Mikkelhk Dato  3/05-24, 10:48Kaj Aage Holdt har optaget en kort video i går, hvor sæt nummer 2 passerer Odense på vej mod Cph: https://www.linkedin.com/posts/kaj-aage-holdt-9a6b46153_det-var-t%C3%A6t-p%C3%A5-at-intercitylyn-59-mod-aarhus-activity-7191914270996021250-rkIC (kan ses uden login).
ja det må man jo sige, bare det holder og ikke kun er mens de er nye.

glæder mig til stor drift af dem
 
Citat fra: steenth Dato  6/05-24, 16:16
Citat fra: anho Dato  6/05-24, 13:38Det har du ret i - men det er trods alt længere fremme end Kattegat (de er i gang med at tage havbundsprøver til Østlig Ringvej, så der er faktisk fysisk arbejde i gang) og meget længere fremme end Als-Fyn, som embedsværket mig bekendt ikke engang har skelet til endnu.

Østlig Ringvej er et rent Københavnsk projekt, politikerne på Christiansborg vil generelt gerne have Kattegat, og Kattegat vil også gavne København meget mere end nogen af de andre projekter. Jeg har ingen anelse om hvordan du har tænkt dig frem til at det skulle være et forsøg på at nedbremse Kattegat. Dertil matcher motiverne simpelthen ikke.
Jeg fandt ud af de projekter har fået en projekthjemmeside:
  • https://oestligringvej.dk/ - ren vejprojekt som Sund & Bælt står for
  • https://als-fyn.dk/ - der undersøges kun en vejforbindelse og skal kommer en rapport i slutningen af året, som Vejdirektoratet og Sund & Bælt står for
  • https://kattegat.dk/ - den eneste, hvor jernbaneforbindelse undersøges. Undersøges af Trafikstyrelsen, Vejdirektoratet og Sund & Bælt
Dem, som har vist størst interesse for en Kattegat-forbindelse, er det midtjyske område. I København er interessen meget lille, mens fx Aarhus Kommune og Region Midtjylland er mere aktive for at få en Kattegat-forbindelse.

tænkte i varmen om man ikke lige kunne fører 2 jernbane spor øst om københavn/ hovedebanegård?? så slipper man for at grave københavn op( så meget)
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak