Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Why California’s High-Speed Rail Is Taking So Long
En fin status på hvordan det går med anlæg af højhastighedsbanen i Californien.

https://www.youtube.com/watch?v=FgHSYHXFfwg

Ja fin video. Desværre også klart hvor langt de er fra at det nogensinde bliver færdigt, hvis det faktisk sker. Personligt tror jeg desværre max der 50/50% chance for at det vil lykkedes på et tidspunkt at få færdiggjort linjen i fuld længe.
Hvad de ikke fortæller er alle de sindsyge kompromiser der allerede er lavet, fx med endestation i LA som kommer til at være laangt væk fra noget der minder om centrum. Dvs en tur med Metrolink på 45-60min hvis man skal ind til Downtown. 

Why California’s High-Speed Rail Is Taking So Long
Af Bent Jensen. 17/05-23, 11:12.
Seneste redigering: 17/05-23, 11:21 af Bent Jensen
Jernbanen USA har trange kår for så vidt angår passagertog, trods alt bedre herhjemme.vi kommer da op på 200 km/t på hovedstrækningernr inden 2029, den kan de ikke klare i USA, forstår næsten hvorfor flytrafik derovre er så populært.
Med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Bent Jensen Dato 17/05-23, 11:12Jernbanen USA har trange kår for så vidt angår passagertog, trods alt bedre herhjemme.vi kommer da op på 200 km/t på hovedstrækningernr inden 2029, den kan de ikke klare i USA, forstår næsten hvorfor flytrafik derovre er så populært.
Med venlig hilsen Bent Jensen
Når en tur fra øst til vest tager godt 3 dage med tog eller bil ( 40 timer + pauser/overnatning) er der ikke noget at sige til at de fleste vælger fly, som 'blot' er 4-5 timer om turen.

Gå op Sider:[1]
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak