Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: Baumann Dato I dag 15:27Hej

Jeg har set, at i Tinglev ved station - at de IC4 togsæt kører på tomgang i dag.
Skal de snart transporteres sydpå til Rumænien?


Lad os håbe det
 
Citat fra: Gustav Hansen Dato I dag 16:42Der er godt nok en negativ tilgang til disse problemer her i forumet. Det kommer selvfølgelig ikke af ingenting, men man får det jo til at lyde som om at det er en kæmpe katastrofe og at det nye signalsystem ikke virker. Selvom man ifølge Banedanmark selv har reduceret antallet af forsinkelser med 50% sammenlignet med det gamle signalsystem, og at Alstom har formået at reducere forsinkelser grundet det nye system med 80% siden det blev indført på stækningen over Køge Nord. Sagen her er bestemt ikke nogen solsikkehistorie, men så slemt er det altså heller ikke.
På Lille Syd stadig i bund i punktlighed i sammenligning med andre strækninger. Og de fleste forsinkelser skulle efter mine kilde og egne observationer pga. problemer med signalsystemet. Så resultatet ses endnu ikke.
 
Der er godt nok en negativ tilgang til disse problemer her i forumet. Det kommer selvfølgelig ikke af ingenting, men man får det jo til at lyde som om at det er en kæmpe katastrofe og at det nye signalsystem ikke virker. Selvom man ifølge Banedanmark selv har reduceret antallet af forsinkelser med 50% sammenlignet med det gamle signalsystem, og at Alstom har formået at reducere forsinkelser grundet det nye system med 80% siden det blev indført på stækningen over Køge Nord. Sagen her er bestemt ikke nogen solsikkehistorie, men så slemt er det altså heller ikke.
 
Fortsatt gäller väl att sträckan Peberholm - Femern Bælt ska ha ERTMS hela vägen för tåg som ikke går over København H, när FemernBælt-tunneln är klar 2029? Så att dansk ATC ikke bli nödvändigt för godståg och nattåg. Men det kan ta mera tid att få spår Femern - Lübeck?
 
Hej

Jeg har set, at i Tinglev ved station - at de IC4 togsæt kører på tomgang i dag.
Skal de snart transporteres sydpå til Rumænien?
 
Citat fra: hummel_62 Dato I dag 15:02
Citat fra: D 826 Dato I dag 13:31Man må da ikke håbe, at der er for mange kunder, en dag med regn og blæst. Endnu et 3. klasses kunde produkt.
Hilsner Keld
klima forandringer løser det problem du antyder.

Med de skybrud som der bliver forudset, så næppe.
 
Citat fra: D 826 Dato I dag 13:31Man må da ikke håbe, at der er for mange kunder, en dag med regn og blæst. Endnu et 3. klasses kunde produkt.
Hilsner Keld
klima forandringer løser det problem du antyder.
 
Man må da ikke håbe, at der er for mange kunder, en dag med regn og blæst. Endnu et 3. klasses kunde produkt.
Hilsner Keld
 
Som det har fremgået af en tidligere tråd, så var jeg forbi Favrholm station fredag aften.
Lidt billeder kom der ud af dette besøg.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Favrholm station. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Frederiksværkbanens perron set mod Hillerød. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Set mod Hundested. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Frederiksværkbanens F-signal til Hillerød. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Informationsstander. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Informationsplanche om Favrholm station. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Informationsplanche om området ved Favrholm station. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
S-togs perron på Favrholm station set mod Hillerød. 17. maj 2024 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
S-togs perron på Favrholm station set mod København/Køge (?). 17. maj 2024 (tdr)
 
SYSTRA's sporingeniører brugte tidligere op til to uger på at beregne konstruktionen af et krumt sporskifte. En lille bid software har automatiseret det bøvlede, manuelle arbejde og skåret det ned til et par klik med musen.

https://ing.dk/sponseret-indhold/fra-uger-til-faa-sekunder-slut-med-boevlede-beregninger-af-krumme-sporskifter
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak