Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
Citat fra: Per Holm Dato 19/02-24, 22:10
Citat fra: 1993matias Dato 19/02-24, 21:31... til godstog, som egentlig ikke hører til på en højhastighedsbane


Så må det være dig en trøst at der intet sted i Danmark er hensigt til at køre godstog på en højhastighedsbane. For en nyanlagt banestrækning er det nemlig en bane for 250 km/h eller hurtigere.

Generelt kan det fastslås at hvis dem der har betalt for det hele har ment at godstog hører til på denne bane, ja så er det sådan det er.

Ny Ringstedbane er dog netop traceret til en hastighed på 250 km/t - den primære årsag til at hastighedsgrænsen stadig er på 200 km/t, er at der ikke er nogen tog i drift på banen der kan køre hurtigere end dette. Det tog man foretog testkørsler med kunne heller ikke komme op på de 275 km/t som er nødvendigt for at godkende til 250 km/t, men nåede så vidt jeg husker kun en tophastighed på lidt over 230 km/t, grundet den trækkraft man brugte.

Men banen er altså anlagt til 250 km/t, og det samme gælder også for den kommende Ny Vestfynsbane.
 
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 20/02-24, 11:54
Citat fra: marrix Dato  9/02-24, 17:02Den 3 Maj begynder DB Cargo at bruge terminalen i Hirtshals!

https://www.linkedin.com/posts/db-cargo-scandinavia_breakingnews-hirtshals-activity-7161280316727341056-Bhk5/

 - Martin

DB Cargo Scandinavia skriver i opslaget, at man kører til Hirtshals den 2. maj 2024. Er det en to-dages tur?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

De har rettet datoen i Linkedin opslaget siden datoen blev lagt op her.

 - Martin
 
Citat fra: marrix Dato  9/02-24, 17:02Den 3 Maj begynder DB Cargo at bruge terminalen i Hirtshals!

https://www.linkedin.com/posts/db-cargo-scandinavia_breakingnews-hirtshals-activity-7161280316727341056-Bhk5/

 - Martin

DB Cargo Scandinavia skriver i opslaget, at man kører til Hirtshals den 2. maj 2024. Er det en to-dages tur?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
 
94
Faste anlæg - ERTMS-test?
Af 1993matias. 20/02-24, 08:56
Det må være tale om C-rail Safetys MR, der kører uddannelse med svenske lokoførere, der skal køre Øresundstog over broen. De kører bl.a. til Helsingør og Kalundborg.
 
95
Faste anlæg - ERTMS-test?
Af Togiudlandet. 20/02-24, 08:40
Nu har jeg flere gange set en enlig, men stærkt graffiti-overmalet MR køre mellem København og Høje Taastrup i myldretiden.

Er man ved at teste nyt signalsystem på København-Roskilde strækningen eller kører den til/fra noget andet test? Jeg går ud fra det er ERTMS-test-toget jeg har set.
 
97
Faste anlæg - 200 km/t i Danmark
Af mpp. 19/02-24, 23:06
Systemskiftet er på Peberholm og derfor kan man derfra til grænsen (der ligger på broen) kører 200 km/t på danske skinner.

Det har så tidligere været diskuteret andetsteds hvorfor man har lavet systemskiftet midt i det forbindelsen, så man ikke kan skifte lokomotiv på den ene eller den anden side som i Padborg men det er off topic ift denne tråd.
 
98
Øresundstunnellen har jvf Banedanmarks netredegørelse 2025 største hastighed 180 km/t.
Øresundsbron ligger i Kongeriget Sverige.
 
Citat fra: 1993matias Dato 19/02-24, 21:31... til godstog, som egentlig ikke hører til på en højhastighedsbane


Så må det være dig en trøst at der intet sted i Danmark er hensigt til at køre godstog på en højhastighedsbane. For en nyanlagt banestrækning er det nemlig en bane for 250 km/h eller hurtigere.

Generelt kan det fastslås at hvis dem der har betalt for det hele har ment at godstog hører til på denne bane, ja så er det sådan det er.
 
100
Jeg var forbi Nordhavn i dag for lige at se om jeg kunne se testkørslerne – det kunne jeg godt. Hermed lidt billeder.

Det lader ikke til at godsbanen vil blive brugt super meget. Det kan selvfølgeligt ske, men der er lige nogle skilte der skal flyttes og der skal nok også nogle ud i gule veste og dirigere trafikken nu bommene er fjernet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Afgangsskiltet viser afgangene med M4 til København Syd. Det er selvfølgeligt ikke super brugbart når man ikke kan komme med toget, men det er meget sjovt at se.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Generelt er der blevet rigtigt fint i Nordhavn og det begynder at ligne noget med brugbare adgangsveje og den slags.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Og togene havde også de rigtige destinationsskilte. Der var dog langt mellem nogle af togene, så de har vist ikke simuleret fuld køreplan.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Zoomet så man bedre kan se destinationsskiltet foran (selvom det stadig er grynet)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.     

Udsigten fra tunnelen mod Østerbro på vej over til Nordhavn S-togsstation for at tage toget hjem.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
S-togsstationen har nu også en meget god udsigt – en af de bedste på S-togsnettet og klart bedre end Nordhavn metrostation. Orientkaj kan nu også godt være med.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Gå op Sider: 1 ... 8 9 [10]
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak