Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
91
Trafikpolitik - Rejseplanen K25
Af Mads. 30/09-24, 15:22Citat fra: Ncard00 Dato 30/09-24, 13:31Hvad med ICL+? Den kan jeg ikke finde efter d. 15/12?Der er et stop mere i køreplanen end forudsat i kontrakten, mellem Kbh og Næstved.
Derudover er DSB 3 minutter langsommere til Århus fra København H end kontrakten med ICL, 7 minutter hurtigere til Esbjerg med IC, 2 minutter langsommere til Næstved, og dermed det samme til Nykøbing F, men samlet set er de foran deres kontrakt m.h.t. rejsetid, så er da altid noget.
92
Trafikpolitik - Funktionskrav til en ny perro...
Af Thomas Larsen. 30/09-24, 15:17Hvordan vil du bygge et udfletningsanlæg under jorden.
Uden at kunne komme ned til det.
På m3 byggende man f.eks udfletningen til nordhavnen ude i sortedams sø.
Uden at kunne komme ned til det.
På m3 byggende man f.eks udfletningen til nordhavnen ude i sortedams sø.
93
Trafikpolitik - Funktionskrav til en ny perro...
Af Svend. 30/09-24, 14:40Citat fra: Thomas Larsen Dato 30/09-24, 14:02Har kigget lidt på kortet.
Hvis man skal have udfletningsanlæg i/ved Søndermarken. Bliver det lidt svært med en station ved Carlsberg.
https://map.krak.dk/m/Wi7zE
Men hvis der er plads til et udfletningsanlæg ved Enghaveparken. Så burde det være muligt. det ville også give en mere direkte vej til KBH. H.
https://map.krak.dk/m/Os5tp
Det hele skal selvfølgelig bygges under jorden.
94
Trafikpolitik - Funktionskrav til en ny perro...
Af Thomas Larsen. 30/09-24, 14:02Har kigget lidt på kortet.
Hvis man skal have udfletningsanlæg i/ved Søndermarken. Bliver det lidt svært med en station ved Carlsberg.
https://map.krak.dk/m/Wi7zE
Men hvis der er plads til et udfletningsanlæg ved Enghaveparken. Så burde det være muligt. det ville også give en mere direkte vej til KBH. H.
https://map.krak.dk/m/Os5tp
Hvis man skal have udfletningsanlæg i/ved Søndermarken. Bliver det lidt svært med en station ved Carlsberg.
https://map.krak.dk/m/Wi7zE
Men hvis der er plads til et udfletningsanlæg ved Enghaveparken. Så burde det være muligt. det ville også give en mere direkte vej til KBH. H.
https://map.krak.dk/m/Os5tp
95
Trafikpolitik - Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 13:31Hvad med ICL+? Den kan jeg ikke finde efter d. 15/12?
Derudover er DSB 3 minutter langsommere til Århus fra København H end kontrakten med ICL, 7 minutter hurtigere til Esbjerg med IC, 2 minutter langsommere til Næstved, og dermed det samme til Nykøbing F, men samlet set er de foran deres kontrakt m.h.t. rejsetid, så er da altid noget.
Derudover er DSB 3 minutter langsommere til Århus fra København H end kontrakten med ICL, 7 minutter hurtigere til Esbjerg med IC, 2 minutter langsommere til Næstved, og dermed det samme til Nykøbing F, men samlet set er de foran deres kontrakt m.h.t. rejsetid, så er da altid noget.
96
Trafikpolitik - Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 13:21Citat fra: Thomas Larsen Dato 30/09-24, 12:00Kvarterdrift Hårlev - Køge.
Nårh ja, det er rigtigt.
98
Faste anlæg - Strækningen (Aarhus)-Aalborg L...
Af frederikhk. 30/09-24, 11:31Og togene i Midt- og Vestjylland holder stille grundet fjernstyringsfejl.
99
Udland - Test af CRRC EMU i Velim
Af Lasse Toylsbjerg Petersen. 30/09-24, 11:16Tomás Peléch har været i Velim og lagt en video op med testkørsel af CRRCs kommende 200 km/t togsæt til Serbien. Togsættet synes baseret på CRRCs "Sirius" platform, der som nogle måske kan huske blev ordret af Tjekkiske "Leo Express" i 2016 til kørsel i Tjekkiet, SLovakiet, Østrig, Polen og Tyskland. Der blev leveret to til test i Europa, mens det tredje togsæt stadig står i Kina. Efter kontrakten blev ophævet i 2022 er der nu indgået en kontrakt med Tjekkiske Regiojet, der overtager de tre togsæt - forventet dog kun med godkendelser til kørsel i Tjekkiet, Slovakiet og Polen.
Serbien har bestiltfem togsæt til 200 km/t og ni togsæt til 120 km/t. Første togsæt ankom til Serbien for test syv mdr efter kontraktunderskrift..og nu er der et i Velim.
Anyway, i videoen optræder også en IC5 - og her kan man blandt andet se, at CRRCs tog har placeret dørene længere væk fra bogien end "traditionelle" europæiske tog. Noget der giver lidt udfordringer ved perroner i kurver...CRRCs tog er også 104 meter langt på fire vognkasser, mens IC5 som bekendtk un er marginalt længere på fem vognkasser.
https://www.youtube.com/watch?v=wHLvUn0qdYM
/Lasse
Serbien har bestiltfem togsæt til 200 km/t og ni togsæt til 120 km/t. Første togsæt ankom til Serbien for test syv mdr efter kontraktunderskrift..og nu er der et i Velim.
Anyway, i videoen optræder også en IC5 - og her kan man blandt andet se, at CRRCs tog har placeret dørene længere væk fra bogien end "traditionelle" europæiske tog. Noget der giver lidt udfordringer ved perroner i kurver...CRRCs tog er også 104 meter langt på fire vognkasser, mens IC5 som bekendtk un er marginalt længere på fem vognkasser.
https://www.youtube.com/watch?v=wHLvUn0qdYM
/Lasse
100
Trafikpolitik - Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 11:15Har netop fået svar fra lokaltog om, at deres køreplan vil kunne ses i rejseplanen fra d. 15. oktober. når man vælger d. 15-16/12 eller længere frem. Eneste store nyhed her er vel kortere rejsetid på Østbanen, samt direkte tog Roskilde-Rødvig i stedet for Faxe, eller er der andre nyheder for lokaltog i K25?
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.
Læs mere