Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
91
Trafikpolitik - Rejseplanen K25
Af Mads. 30/09-24, 15:22
Citat fra: Ncard00 Dato 30/09-24, 13:31Hvad med ICL+? Den kan jeg ikke finde efter d. 15/12?

Derudover er DSB 3 minutter langsommere til Århus fra København H end kontrakten med ICL, 7 minutter hurtigere til Esbjerg med IC, 2 minutter langsommere til Næstved, og dermed det samme til Nykøbing F, men samlet set er de foran deres kontrakt m.h.t. rejsetid, så er da altid noget.
Der er et stop mere i køreplanen end forudsat i kontrakten, mellem Kbh og Næstved.
 
Hvordan vil du bygge et udfletningsanlæg under jorden.
Uden at kunne komme ned til det.

På m3 byggende man f.eks udfletningen til nordhavnen ude i sortedams sø.
 
Citat fra: Thomas Larsen Dato 30/09-24, 14:02Har kigget lidt på kortet.
Hvis man skal have udfletningsanlæg i/ved Søndermarken. Bliver det lidt svært med en station ved Carlsberg.

https://map.krak.dk/m/Wi7zE

Men hvis der er plads til et udfletningsanlæg ved Enghaveparken. Så burde det være muligt. det ville også give en mere direkte vej til KBH. H.

https://map.krak.dk/m/Os5tp

Det hele skal selvfølgelig bygges under jorden.
 
Har kigget lidt på kortet.
Hvis man skal have udfletningsanlæg i/ved Søndermarken. Bliver det lidt svært med en station ved Carlsberg.

https://map.krak.dk/m/Wi7zE

Men hvis der er plads til et udfletningsanlæg ved Enghaveparken. Så burde det være muligt. det ville også give en mere direkte vej til KBH. H.

https://map.krak.dk/m/Os5tp
 
95
Trafikpolitik - Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 13:31
Hvad med ICL+? Den kan jeg ikke finde efter d. 15/12?

Derudover er DSB 3 minutter langsommere til Århus fra København H end kontrakten med ICL, 7 minutter hurtigere til Esbjerg med IC, 2 minutter langsommere til Næstved, og dermed det samme til Nykøbing F, men samlet set er de foran deres kontrakt m.h.t. rejsetid, så er da altid noget.
 
96
Trafikpolitik - Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 13:21
Citat fra: Thomas Larsen Dato 30/09-24, 12:00Kvarterdrift Hårlev - Køge.

Nårh ja, det er rigtigt.
 
97
Kvarterdrift Hårlev - Køge.
 
Og togene i Midt- og Vestjylland holder stille grundet fjernstyringsfejl.
 
Tomás Peléch har været i Velim og lagt en video op med testkørsel af CRRCs kommende 200 km/t togsæt til Serbien. Togsættet synes baseret på CRRCs "Sirius" platform, der som nogle måske kan huske blev ordret af Tjekkiske "Leo Express" i 2016 til kørsel i Tjekkiet, SLovakiet, Østrig, Polen og Tyskland. Der blev leveret to til test i Europa, mens det tredje togsæt stadig står i Kina. Efter kontrakten blev ophævet i 2022 er der nu indgået en kontrakt med Tjekkiske Regiojet, der overtager de tre togsæt - forventet dog kun med godkendelser til kørsel i Tjekkiet, Slovakiet og Polen.

Serbien har bestiltfem togsæt til 200 km/t og ni togsæt til 120 km/t. Første togsæt ankom til Serbien for test syv mdr efter kontraktunderskrift..og nu er der et i Velim.

Anyway, i videoen optræder også en IC5 - og her kan man blandt andet se, at CRRCs tog har placeret dørene længere væk fra bogien end "traditionelle" europæiske tog. Noget der giver lidt udfordringer ved perroner i kurver...CRRCs tog er også 104 meter langt på fire vognkasser, mens IC5 som bekendtk un er marginalt længere på fem vognkasser.


https://www.youtube.com/watch?v=wHLvUn0qdYM

/Lasse
 
100
Trafikpolitik - Rejseplanen K25
Af Ncard00. 30/09-24, 11:15
Har netop fået svar fra lokaltog om, at deres køreplan vil kunne ses i rejseplanen fra d. 15. oktober. når man vælger d. 15-16/12 eller længere frem. Eneste store nyhed her er vel kortere rejsetid på Østbanen, samt direkte tog Roskilde-Rødvig i stedet for Faxe, eller er der andre nyheder for lokaltog i K25?
 
Gå op Sider: 1 ... 8 9 [10]
Indsend billeder
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak