Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Finske VR FleetCare tildelt svensk EMU-renoveringskontrakt
SVERIGE: SJ har tildelt finske VR FleetCare en kontrakt på 35 millioner EUR for  modernisering af 27 tre-vogns Alstom Coradia Duplex X40 dobbeltdækker EMU.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
SJ IC-tog mod Stockholm med Alstom 2-dækkertog X40, her nr. 3321, Norrköping 14.10.2018 (nm).

Den omfattende renovering af togene fra 2004-08 vil omfatte ændringer af det interne layout, herunder udskiftning af sæder og belysning og modernisering af passagerinformationssystemet. Udvendigt vil togene blive malet.

Arbejdet skal udføres i Finland på VR FleetCares Oulu-værksted. Den sidste EMU forventes returneret til SJ i 2027.

VR FleetCare vil anskaffe 'adapterbogier' for at lette overflytningen af 1435 mm togene til Finands 1524 mm sporvidde.

Kilde: https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/vr-fleetcare-awarded-swedish-emu-refurbishment-contract/63905.article .
Engelsk, fordrer sign-in, registrering er gratis.

M.v.h.
Niels

Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato  9/04-23, 16:59Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?
Samt der er bredspor i Finland men skal måske køres på rulleskøjter
Med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 22:09
Citat fra: 1993matias Dato  9/04-23, 16:59Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?
Samt der er bredspor i Finland men skal måske køres på rulleskøjter
Med venlig hilsen Bent Jensen
Læs hvad der står nederst i Niels' oprindelige indlæg

Mvh
Lars

Citat fra: larsht Dato  9/04-23, 22:29
Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 22:09
Citat fra: 1993matias Dato  9/04-23, 16:59Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?
Samt der er bredspor i Finland men skal måske køres på rulleskøjter
Med venlig hilsen Bent Jensen
Læs hvad der står nederst i Niels' oprindelige indlæg
Tak Niels jeg skulle bare læse alt, hvad du skrev  med venlig hilsen Bent Jensen

Citat fra: larsht Dato  9/04-23, 22:29
Citat fra: Bent Jensen Dato  9/04-23, 22:09
Citat fra: 1993matias Dato  9/04-23, 16:59Overføres togsættene med færge eller via sporforbindelsen i nord? Eller vides det ikke endnu?
Samt der er bredspor i Finland men skal måske køres på rulleskøjter
Med venlig hilsen Bent Jensen
Læs hvad der står nederst i Niels' oprindelige indlæg
Er 'Rulleskøjter' det samme som 'Adaptor boggies'?

Eskild

Citat fra: esni Dato 10/04-23, 10:26Er 'Rulleskøjter' det samme som 'Adaptor boggies'?
Nej. Rulleskøjter er nogle små primitive anordninger hvor materiellet kun kan fremføres med op til 25 km/t mens jeg antager at adaptor boggies er egentlige boggier der evt byttes rundt. De kan så køre med større/normal hastighed.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 10/04-23, 18:11
Citat fra: esni Dato 10/04-23, 10:26Er 'Rulleskøjter' det samme som 'Adaptor boggies'?
Nej. Rulleskøjter er nogle små primitive anordninger hvor materiellet kun kan fremføres med op til 25 km/t mens jeg antager at adaptor boggies er egentlige boggier der evt byttes rundt. De kan så køre med større/normal hastighed.
Verden er ikke nødvendigvis så sort/hvid længere, se f.eks. nedenstående der lægger sig ind i mellem de to løsninger.
Rail Adventure Loco Buggy

Gå op Sider:[1]
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak